Onödiga grejer!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mierna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 58
  • Visningar Visningar 4 525
Sv: Onödiga grejer!

Lädermojser som man trär över stiglädret, när man vill ha spännet neråt (ofta har man det på t.ex bomfria sadlar).

Har tio par benskydd till Totin, sambob blev galen när han upptäckte det :angel: kan tilläggas att jag är pedant o slänger allt så fort det är minsta slitet.

En (1) kotring. Tänkte att jag skulle köpa en till en annan gång. Varför liksom, har aldrig behövt vare sig en eller två.

Fullkomligt vanvettigt.

Så har jag också inspänningstyglar. Aldrig använda.

Det allra onödigaste jag har är två gummisnoddar, som jag aldrig använt och ligger längst ner i en låda nu.
Sedan har jag en hel hög med benlindor i alla möjliga färger, lindar i stort sett aldrig benen på mina hästar.

Grimmor i massor som hänger, i och för sig tänker jag så att "bra att ha" om någon av de jag använder går sönder.

Men visst är det roligt att handla saker till hästarna finns ju så mycket nya fräscha saker hela tiden som man bara måste ha eller tittar man in på en "hästaffär" på nätet som har erbjudanden av all de slag blir man köpsugen ibland ( eller rätt ofta ;) )

Har köpt en massa onödiga prylar (oftast H**ks nyheter). Det jag kommer på nu var ngt till mig, sånna gummi grejer som man sätter under foten och fäster i byxorna så att de inte åker upp. Mkt bra, fast de var för korta och spännena var jätte stora = gick inte att ha innuti skorna och störde utanpå.
Till hästen har det nog varit när jag gick på ridskola och jämnt köpte nosludd till mina grimor. Var ju tvungen att ha ludd på ALLA rämmar på grimman. Såg förj*vligt ut och mer än hälften har nog slängts nu...

jag har onödigt många schabrak samt lindor. särsk de som är mörkgröna, det är ju en skittråkig färg, fattar inte varför jag köpte dem öht

Det onödigaste jag har köpt måste ha varit det där Snobben och Skrutten-schabraket på EKO som nu blivit för litet.:( :mad:

Till min förra häst hade jag femtioelva schabrak, sjuttitolv träns och typ massor med sadlar för alla möjliga ändamål.. Benlindor, ett par i varje färgtema jag hade, kanske fem uppsättningar skydd och massor med täcken. Jag använde inte ens en tredjedel av schabraken eller en tredjedel av tränsen.

ja har hur många grimmor med matchande grimskaft å gärna flyviel oxå.. hehe. Förstår inte hur man kan va så grimmtokig. Min pålla har inte en chans å hinna avnända sina fina grimmor... :)

Du är inte ensam om att ha täcken så det räcker. Varför ska man ha sån täckesmani för? :angel: :D

Men det är ju roligt att shoppa hästsaker, så ingenting är väl egentligen onödigt. Man har ju köpt sakerna för någon anledning :D

Jag funderade och funderade och funderade.
ENDA onödiga jag kan komma på jag har köpt till denna hästen är en sån där söt öronhuva från Hööks som är rosa. ;) Öronen är lite försmå alltså trivs inte hästen i den och denna hästen har jag lovat mig själv inte ha luva på för hon ska inte behöva det.
Jag köper väldigt sällan hästsaker och när jag gör det har jag nästan alltid nytta av det. Har ett par täcken av varje men det är för att jämt ha ett i reserv. :)

den tredje tömkörningsgjorden.. och den köpte jag till hästen jag inte har eller ens har haft.. :angel:

Jag har hur mycket som helst sånt där onödigt. :p
Förut samlade jag på grimmor & pannband :confused:, & jag använde dom aldrig jag köpe dom för jag tyckte dom var så fina, sen la jag ner dom i "finlådor" haha så onödigt.
Jag har massor av lådot med grimmor som bara skräpar..

Blommigt rosa fleecetäcke till vår shettis..
Hon har inte användning av fleecetäcke, men det var så sött.
mvh el

Det onödigaste jag köpt till min häst.. *fundera* Alltså jag har ju hela garderoben proppfull med grejjer jag ska sälja eftersom de aldrig används :p Har egentligen inte någon grej som är mer onödig än någon annan just nu, inte av salugrejjerna i alla fall. Däremot kan det ju tyckas vara lite.. onödigt :p att köpa minst en ny grimma varje gång man åker och storhandlar till hästen, som om han inte hade en uppsjö från förut :p

Jag har en helt komplett uppsättning med borstar + låda till detta till en TREDJE häst som jag inte ens funderar på att skaffa mig :rofl:

Har också många gånger köpt massa grejor typ träns, boots, schabrak etc. som jag egentligen inte ens ville ha - men det var ju SÅÅÅ billigt på rea så det kan ju vara bra att ha!!!

Senast ändrad av en moderator:

Elvira, 2 år, har inför sin framtid som ridhäst:

6 träns i olika färger och utföranden, varav ett är ett kandar och ett annat går att bygga ihop till ytterligare ett kandar. Till nästan alla träns finns en matchande engelsk och en remontnosgrimma.

Till de svarta tränsen finns flera uppsättningar av tyglar att välja mellan, rundsydda, flätade och släta. Jagar flera bruna tyglar, men det är lite svårare att hitta i rätt nyans...:angel:

Jag är lite dålig på matte, men 6 träns med 2 nosgrimmor vardera och 10 par tyglar att kombinera ihop, det måste bli hundratals tränskombinationer, va?:crazy: :love:

Visserligen är det mesta ärvt efter Pinky, men Hubertuskandaret är nyinköpt.:d :cool:

Just för tillfället när man köper nåt så anser man ju inte att det är så onödigt. Man hittar ju alltid på en massa argument för varför det är nödvändigt.. :angel: Rensade ur sadelkammaren i slutet av sommaren och bestämde mig för att köpa helt nya saker som jag verkligen behöver. Typ all utrustning kändes just då onödig.. :rofl: Fyra olika träns, varav inget tilltalar mig för tillfället, tiotalet schabrak i olika färger, vissa med matchande fleecelindor som i princip användes, ett för stort honeycombtäcke jag köpte på rea, flertalet bett m.m. Blä vad trött jag är på alla saker... Det som egentligen är mest onödigt är ett cherryfärgat träns med lädertyglar som jag köpte på rea, men som ändå inte var billigt. Visst färgen är snygg, men inte till min fux.. :confused:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 527
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 928
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 567
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka