Onödiga grejer!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mierna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 58
  • Visningar Visningar 4 525
Sv: Onödiga grejer!

Allt jag har är onödigt...:angel:
Iom att jag itne har en häst..

Har typ 6 träns
2 martingalar
schabrak
fleecetcäke x 4
stalltäcke
sadel (!)
stigläder
stigbyglar
massa annat..

Om man ändå hade en häst :angel:

Men ni får inte slänga saker ju!!! Ni kan ge dem till mig ^^
Kan betala frakt...XD

åh dont get me started går igenom lite hstprylar jag ahr i förådet nu då jag ska flytta hästen. nu ska hon ju stå inne på travet och då måste ma ju vara snygg så jag ahr tagit fram nytt fodrat regntäcke, nytt fleecetcke, nytt termotäcke, nya bandage och paddar osv. vadå köpa onödiga prylar. köpste i förrgår en ny travsele för att hela dne var ljusbrun haha. ch inte behöver jag en igentligen...haha

Min gramantygel. Försökte använda den en gång ute på gärdet, men tog av den och sedan dess har den inte varit på mer.

Köpte ett träns till medryttarpållen (som jag visste att jag skulle sluta rida). Nu hänger det vid sängen till ingen nytta. Får mig mest att börja böla då jag ser det. :cry: Har inte hjärta att sälja det, för att det påminner mig om henne, men jag mår bara dåligt av att se det hänga där. Ska kanske ta med det till ridskolan och byta ut en av tränsen där, så kan jag ta hem det när jag vill och se okm jag klarar mig utan det. Dessutom så blir ju en pålle glad över det :)

haha mina stallkompisar köper varje år massa täcken, träns, grimmor mm bara för atrt sälja och köpa nya nästa år. Dettta trots att de inte ens har en sköthäst att hänga dem på... det kan man kalla onödigt:confused:

Hmm.. Måste vara en padd att ha under sadel då den inte pasade så bra.. Padden kostade mig 650 kr, o jag har använt den två gånger då den inte gjorde nåt bättre. Dessutom såg jag senare att de på samma ställe sålde samma padd för under 300 kr. när jag köpte min fanns ingen prislapp, så de tog nog lite för mkt betalt..

Ingen som har nåt grön- gult täcke i 165 att sälja? Hihi..

Benlindor.. rid och fleece. Använt dem kanske 20 ggr totalt. Flera är oanvända och fortfarame har prislappen kvar :o

Inspänningstyglar för longering (köpte dom för ca 7 år sedan och har aldrig använt dom), även ett par tiedemanstyglar som jag köpte för ca 10 år sedan och har använt en gång.

*kl*

Kom på en sak som nog är lite mer onödig än de andra: Longerdeltan, jag var inte ens i behov av en när jag köpte den och har inte använt den ens en gång :p

Köpte ett täcke på Falsterbo i somras. Det var skitbilligt, vilket var tur för jag han bara använda det en gång innan jag sålde ponnyn. Sedan skickade jag med det till den nya ägaren.

Knapplån!

Hm..

Det måste vara longerdeltat som är det mest onödiga jag köpt. Helt värdelös grej, jag longerar aldrig med lina, men det spelar ju ingen roll eftersom det ändå är helt värdelöst att longera med.

Sen alla grimmor jag löpt i onödan, min häst får skav av minsta lilla och kan bara ha mjuka fodrade grimmor. Ändå har jag samlat på mig en massa ofodrade av någon anledning.

Och ett tredelat bett som hästen inte gillar, och som dessutom är för stort. Fattar inte varför jag ens köpte det.

Det enda jag kan komma på är en rumpvärmare som jag köpt och aldrig använt. Jag insåg att jag aldrig fryser om rumpan om vintrarna så jag vet inte varför jag köpte den. Annars köper jag bara saker jag har behov av. Vissa saker används kanske bara en kort period, men det fanns ett behov vid inköpet.

Shackrutiga benlindor, ja varför ens tänka tanken att köpa något så vedervärdigt :crazy: :eek:

alla dessa jädra extraprylar. det spelar inegn roll vad jag har. jag behöver ett extra. ta bara hovkratsat. haha jag har 27 stycken. och vi ska inte prata lindor, schabrak osv. hel knäppt

kan tillägga att jag har en häst men äger 7 sadlar varav två som passar. fundera på den du. jag är nog onödigast i hela världen och kan inte slänga saker.....:rofl:

*raderaaaaat*

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Kom på en sak som nog är lite mer onödig än de andra: Longerdeltan, jag var inte ens i behov av en när jag köpte den och har inte använt den ens en gång :p

Nämen?! Jag har ett och det är ju superanvändbart! När man veterinärbesiktigar hästen, eller bara går en promenad? På tävlingsplatsen?

Jag har ett extraträns som jag använder till allt sånt... utan nosgrimma och tyglar... alltid med ongerdelta och grimskaft. Snabbt och smidigt.

Jag har funderat och jag har kommit fram till att jag är förbannat duktig på att inte köpa på mig onödiga saker. Jag gillar bra kvalitet och köper därför oftare dyra saker som jag sparar till. (Dvs inga spontanköp) Jag har hellre några få saker som jag verkligen gillar än många som jag inte tycker så supermycket om.

Jag äger ett vanligt delat tränsbett med lösa ringar... det får nog anses som värdelöst och onödigt.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 527
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 928
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 567
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka