Onödiga remmar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Vannie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 61
  • Visningar Visningar 4 660
Sv: Onödiga remmar?

Jag har alltid hört att käkremen är från militären där nästan allt har sit urspurng (dressyren).
Dom var tyvugna att ha det eftersom när dom hade ridit länge och hästarna var trötta var dom tyvugna att kliva av och dra hästen fram och då kunnde åkte tränste av om dom inte hade käkrem. Så jag anser att det är onödigt rider med käkrem själv rider jag utan panband och käkrem och det har alldrig åkt av.

Skulle vara roligt att veta histioren om hästens utrustning.

MVH Karin

Sv: Onödiga remmar?

jag har upptäckt att jag måste ha käkremmen ganska spänd på hästen som är en norsvensk, för han har så mycket man o pannlugg och inte så särskilt markerade öron att tränset lätt kan glida av om han ruskar på huvudet. Har en lösning för att slippa spänna så hårt, att man tar en rem mellan käkrem och nosrem. (inte snoken)

Liknande trådar

Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 209
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 548
Senast: Minett
·
Utrustning Visste inte om denna tråd skulle vara här eller under hund men annars får ni bara flytta den! Jag fick för ett tag sedan ett träns av...
Svar
12
· Visningar
1 291
Utrustning Sökte lite på det men hittade bara en gammal tråd som tog upp träns och bett i allämnhet...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Wippos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka