Önskar tips gällande stallbygge!

johanna_scotten

Trådstartare
Jag och min sambo bygger ett litet stall med två boxar på 6*9 meter. Vi har gjutit plattan och ska nu bygga upp väggar i Lecablock. Det jag undrar över är vilket material har ni andra använt invändigt eller har ni låtit hästarna stå mot ytterväggarna? Jag tänker mig att det kanske inte är bra att de sparkar rakt mot ytterväggarna? Hade ni klätt boxarna i trä mot ytterväggarna? vi tänkte lägga marktegel i stallgången, bra dåligt? hur ska man lägga bäst för att minska risk för att det blir halt?

Alla tips mottages!

MVH/J

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 940
Senast: Ajda
·
Utrustning Kommer att bygga ett nytt stall på tomten vi köpt. Behöver hålla nere kostnaderna och eftersom jag har hästarna på lösdrift så blir...
Svar
2
· Visningar
3 359
Senast: Pegasus63
·
Anläggning Vi bygger stall med fyra boxar från grunden och jag tänkte att det kunde vara roligt att dela och diskutera. Det är ett kallstall...
Svar
1
· Visningar
3 834
Senast: fejt
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter... 2
Svar
22
· Visningar
6 870
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Kattbilder #10
  • Oseriös avel 2023