Ont i foten.

Mia_R

Trådstartare
Klantskalle som jag är så hade jag bara gummistövlar på mig när jag ledde ut hästarna i morse varpå den ena lite uppspelt landade på min fotrygg och jag har helt klart besvär med ett par tår efter det. Tack och lov var varken skor eller brodd inblandade men det gör ont att röra tårna även om jag kan gå på hälen utan problem. Det gör heller inte ont om jag inte rör foten, men jag är lite misstänksam om inte något ben ändå gick av. Jag kan inte använda foten normalt och med halkan ute så blir det både spännande och smärtsamt med lite drag under galoscherna.

Jag har ringt sjukvårdsupplysningen efter att ha väntat på att det hela ska lägga sig sedan i morse. Det är definitivt inte akut så jag hade tänkt vänta tills efter helgen om det inte ger sig, men den jag pratade med tycker jag ska åka in och röntga redan ikväll eller senast i morgon. :cautious:

OM det är brutet, måste jag gipsa isf? Jag kan inte köra bil, bära vatten eller klättra på stegar med foten i gips. Om det räcker med att linda borde jag ju kunna göra det själv och belastning är väl aldrig fel så länge det inte gör allt för ont? Vad skadar det med att åka på måndag istället för i morgon, det hinner ju inte läka och jag lär ju knappast behöva amputera även om jag klättrar på stege i morgon och bär vatten, om jag inte gör det samtidigt? :angel:
 
Det beror helt på om du har en fraktur och i så fall hur den ser ut. De flesta frakturer i mellanfotsbenen behöver inte gipsas.
Ingen fara att vänta till måndag. Linda om det känns bra, lägg den högt om du inte använder den.
Tack, det svar jag hoppades på när jag ringde 1177. Känns lite drastiskt att åka in om det inte blir värre. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I november så ramlade jag med en stege, trampade snett och fick tre frakturer i fotleden. Slapp operera utan gipsades ett tag och fick...
Svar
4
· Visningar
713
Hundhälsa För 2 dagar sen började vår Staffe Iris att skaka och så småningom även hässja kraftigt. Vi avvaktade nån timme men beslöt snart att åka...
Svar
7
· Visningar
1 346
Senast: Rugge
·
Kropp & Själ mNu har jag haft ont i foten i 3 månader utan att det blir ett uns bättre. Om något så blir det sämre istället. :cry: Jag har försökt...
Svar
6
· Visningar
879
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 088
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp