Ont i rumpan.....

Megs

Trådstartare
...har precis köpt ny sadel. Eller ja, begagnad asså, men ny för mig.
Jättebra skick o ligger super på hästen.
Mitt problem är bara att den är sååå satans hård och ganska ner sutten så jag måste stoppa om sitsen. Har inte ens ord för hur min stackars rumpa kände sig i söndags efter en 2,5h skrittur:eek:

Vet nån ett ca. pris?

Har nämligen bara hittat EN sadelmakare här i närheten av mig som kan göra det och de är dyyyra....:crazy: så jag har funderat på om det inte skulle bli billigare för mig att ta hem sadlen nästa gång jag är i sverige och få det gjort "hemma" istället... :confused:

Sv: Ont i rumpan.....

Det kan nog vara en bra ide att göra det här. Säket billigare. Du får använd någon padd så läge som du kan sitta på. Så att det blir lite mjukare för dig.

Sv: Ont i rumpan.....

Om du inte vill stoppa om den kan du använda något mjukt att sitta på, som en tidigare sa. Vi stoppade om min gamla sadel för länge sen, jag kmr inte ihåg det exakta priset men det kostade några hundra...fast stoppningen håller ganska länge så det är bättre att betala det än att köpa en ny sadel. Som omstoppad kan du ju forma sadeln efter dig, det är ju bra :)

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 007
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: Equidaem
·
Utrustning Finns det någon sadel med samma/lik anläggningsyta som Amerigo Vega dressyr? Jag har en Vega till min ponny. Den ligger super på...
Svar
8
· Visningar
4 220
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka