Ordentligt formsydda schabrak?

Sv: Ordentligt formsydda schabrak?

Eskadrons dressyrschabrak tycker jag ligger bra på såna. De har mer manke än många andra och är styvare.
En elev har häst med mycket manke och snokade igenom schabrakmärken. Hon kom fram till att Eskadron hade mer manke.
Hon jämförde mina schabrak vet jag.
Mias hade ngt mindre.

Eurostar bör man nog undvika däremot. Jag har många såna. De är sladdrigare och har mkt mindre manke.
 
Sv: Ordentligt formsydda schabrak?

Equiline octagon har rekommenderats från flera håll och ser väldigt bra ut på de bilder med sadel jag sett. Någon med erfarenhet?
 
Sv: Ordentligt formsydda schabrak?

Just att få veta vilka som är sladdriga är guld värt. För hur bra formsydda de än är hjälper det ju inte om det är som en disktrasa i "stunsen"
 
Sv: Ordentligt formsydda schabrak?

Equiline octagon var en annan som tydligen klarat sig kvar i topp för min elev med. De är väl dock dyrare än Eskadrons dyrare om jag inte minns fel.
 
Sv: Ordentligt formsydda schabrak?

Har två Protector som är bra form och ganska styva. Ligger toppen tycker jag :).
 
Sv: Ordentligt formsydda schabrak?

Mitt fina EuroStar blev värre än en urtvättad disktrasa efter 1a tvätten
:cry: :cry: :mad:
 
Sv: Ordentligt formsydda schabrak?

Eurostar har ju flera olika sorters tyger. Jag tycker att de jag haft i olika av tygsort funkat bra att tvätta.
Däremot är de mjuka och sladdriga i modellen. Men ligger de bra så..

Eskadron och Equiline upplever jag är betydligt styvare vid köp. Och håller sig så i år av nötande. Deras tyg är så tjockt och tätt vävt.
 
Sv: Ordentligt formsydda schabrak?

Har du kikat på Lamicell? Har ett allround därifrån som ligger helt underbart bra! :)

Även ett HV-polo som ligger superbra.
 
Sv: Ordentligt formsydda schabrak?

Släng ett öga på horzes schabrak, vissa av de ser ut att vara det du söker.
Har inte kollat om de ser likadana ut i verkligheten som på bilderna.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
236
Senast: Fiorano
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 183
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 352
Senast: Sirap
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 447
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp