Sv: Örebro

jag kan saga Ingela att vi spendera all varan shopping (forutom systemet och varan kvallsmaten

) i centrum

bade jag och syrran var valdigt overens om att det fanns mycket battre affarer (och hela atmosfaren var battre) i Orebro an det ar i centrum i Eskilstuna. Eftersom jag egentligen avskyr E-tuna sa forstar jag inte langre varfor vi inte avant Orebro som den narmaste shopping staden for? jag antar att det ar vana? (E-tuna centrum maste jag saga ar ratt nerganget numera). Vi hittade till Glazzerian! tack sa mycket for det tipset! Valdigt bra glass, kunde riktigt dromma mig tillbaka till Gelaterias i Dolomiterna med melon glassen
Vi promenerade ocksa runt Wadkoping (innan deras affarer oppnade) och det var riktigt trevligt och oerhort fint. Vi sag slottet innan det oppnade (tyvarr), for iaf utsallningarna ar ju faktist gratis och dem hade nagot foto projekt utstallt vilket involverade istagram bilder fran personer som har tagit foton i Orebro som jag hade velat se. Slottet sag valdigt fint ut fran utsidan i alla fall. Maste dra med maken nagon dag, han alskar slott

vi var pa Gripsholm i helgen och jag springer igenom medans han maste kolla pa varje pinal som star i guide boken
Vi korde till Svampen pa eftermiddagen. Inte for svart att hitta fast jag stallde till det med varan GPS. Daremot luktade tydligen hissen jattedaligt (jag ar anosmisk sa vad vet jag men daremot sa papekade flera personer detta). Men utsikten var jattebra. Deras planet skyltar dar uppe var ocksa bra, men behover uppdateras da dem ar slitna. (forovrigt tycker jag som hojd radd att stangslet ar kanon bra da det tog bort all hojd radsla.)
Jag maste saga att Open Art ar riktigt kanon bra. Da min dator har valdigt stora problem just nu (just nar en massa jobb landade i knaet) sa hann/kunde vi inte skriva ut en karta. Men det behovs egentligen inte en karta, sa lange du strosar runt centrum osv sa stoter man pa dem har fantastiska konstverken overallt. T.o.m. inne i gallerierna! Stor tummen upp for det!
Men nu har vi skrivit pa kontrakt pa huset i alla fall

som ligger i en liten trevlig by som heter Svennevad. En bra bit utanfor men det halverar pendlings avstandet for maken. Imorgon ar jag dar for att kolla pa huset med foregaende (valdigt trevliga) agaren. Sen blir det antingen den trevliga stranden eller sa kanske Oset eller Kvismaren. (Syrran ska med igen, och med en 16-aring i bilen sa far man se till att hon ar pa gott humor......hon kanske vill shoppa igen

for idag ville hon sannerligen inte till Oset fast det var dit jag ville

)