Orimliga saker som stör dig, del 2

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 122 163
Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag stör mig orimligt mkt på att en kollega kom tillbaka idag efter att hon hade magsjuka i söndags! Och glatt och villigt deklarerar att det smittar nog inte nu....uff.....
Men? Det är ju onsdag idag.
Hur länge tycker du att man ska vara hemma och vara frisk innan man får visa sig på jobbet?

Jag hade garanterat gått till jobbet efter de där 48 timmarna som rekommenderas.....

Men? Det är ju onsdag idag.
Hur länge tycker du att man ska vara hemma och vara frisk innan man får visa sig på jobbet?

Jag hade garanterat gått till jobbet efter de där 48 timmarna som rekommenderas.....
Javisst absolut men magsjukan BÖRJADE i söndags kväll....sorry förotydligheten, och om hon då var sjuk åtminstone ett dygn så kan det ju inte ha gått 48 timmar när hon dök på jobbet på onsdag morgon. Äsch bara spekulation egentligen, men jag blev så orolig bara....

Att någon är så dum att den kör in och ställer en barnvagn (med unge i) på ridbanan! Ingen privat ridbana utan nästan tio olika stall använder den banan. Barnvagnen på kortsidan mot hörnet, precis där man ska sitta upp, och vänd inåt mot banan i perfekt sparkhöjd. Vaddå säkerhet?! Suck.

Att någon är så dum att den kör in och ställer en barnvagn (med unge i) på ridbanan! Ingen privat ridbana utan nästan tio olika stall använder den banan. Barnvagnen på kortsidan mot hörnet, precis där man ska sitta upp, och vänd inåt mot banan i perfekt sparkhöjd. Vaddå säkerhet?! Suck.

Man vill bli av med avkomman?

En del har verkligen noll koll :meh:

Jag har ett störningsmoment som faktiskt är orimligt. Jag stör mig orimligt mycket på att ta in posten. Det är väl kul om det finns nåt paket eller ett kul vykort, men så där till vardags? Jag kan verkligen störa mig så pass mycket på den där ensamma lönespecen eller medlemstidningen att jag bara låser postfacket igen och låter skiten ligga.

Samma typ som kör ut barnvagnen i gatan innan de tittar om det är fritt nog så folk hinner stanna :crazy:

En på mitt jobb som ställer sig jättenära framför en när han ska prata med en. Backar jag så följer han efter :eek:

Jag stör mig orimligt mycket på människor med så dålig socialkompetens att de skrattar/ler när de får någon riktigt allvarligt berättat för sig. Jag vet att det vanligtvis handlar om osäkerhet för hur hen ska hantera det hen får höra alternativt ett försvarsbeteende men det kan driva mig till vansinne :banghead:

Jag stör mig på att min mobil alltid tappar kontakt med wi-fi i vissa rum, men om jag sätter mobilen på flygplansläge då fungerar det på något konstigt sätt helt utan problem! Jag har satt inställningarna på att INTE ta till mobildatan vid dålig wi-fi kontakt heller, så det är inte det.

Enkel lösning skulle väl vara att ha mobilen på flygplansläge, men då känns det som att mobilen vinner :cautious: Därav det orimliga störandet :rofl:

Hon åker i morgon p.g.a. det som hänt så det blir inga två veckor. Hennes mamma finns i Stockholm. Tjejen har varit i Sverige sedan mars. Jag hade absolut kunna stå ut om det bara rörde sig om några saker, men när hon uttryckligen sagt att hon klarar av vissa saker och ändå inte gör det, så läggs allt på hög. Det där om dörren fick jag säga till om två gånger att den ska låsas. Vad gäller rabatten som skulle rensas så pekade jag uttryckligen på ogräset som skulle bort och vilka växter jag vill ha kvar, men hon lämnade ändå cirka 95-98% av ogräset. Ogjort jobba alltså. Hon borde ha lämnat återbud om hon inte var i skick att följa instruktioner eftersom jag inte vill serva någon med mat och husrum för ingenting. Det var liksom en del av dealen.

Det brukar i regel dröja ganska länge innan jag tappar tålamodet så pass att jag svär, men hon lyckades med det. Och det var ju inte förrän då hon kläckte ur sig vad som hade hänt.

Tråden heter dessutom "orimliga saker som stör dig", så ja, en del saker är inget jag borde brytt mig om, men när det mixas med saker jag bryr mig om, så blir det väldigt mycket kaka på kaka.
Alltså
Vad hemskt att du blir så arg för såna bagateller
Vem skulle orka bo ihop med en så arg människa i två veckor?
Sättet du har behandlat tjejen på, låter verkligen hemskt

Och jag har inte det då menar du? Jag talade ju gång på gång om hur hon skulle göra, utan att bli irriterad eller förbannad. Men när hon påstår att hon är "willing to learn" och "can take instructions", och det inte stämmer, då funkar det inte längre. T.o.m. barn kan ju lära sig hur ogräs ser ut om man pekar på dessa, vilket jag gjorde för henne. Hon sa att hon såg skillnad när jag frågade om det, men det stämde ju inte alls. Hon erkände senare att hon varit osäker, och då har hon ju inte varit sanningsenlig. Jag tycker att jag varit mycket tolerant och tydlig med att tala om hur saker ska göras.

Sådan språkförbistring har jag inte haft med någon av de andra utlänningarna (3 stycken) som varit här under sommaren. Samtliga, inklusive den här tjejen, har talat god engelska och ingen tycks heller ha haft problem att förstå mig. Sorry, jag köper inte argumentet.
Herregud, hemskt!

Alltså
Vad hemskt att du blir så arg för såna bagateller
Vem skulle orka bo ihop med en så arg människa i två veckor?
Sättet du har behandlat tjejen på, låter verkligen hemskt

Herregud, hemskt!

Du får tycka vad du vill men du var inte där och vet egentligen inget om vad som hände. Jag har i alla fall inte lust att erbjuda mitt hem som semesterparadis med fullservice åt någon som inte håller vad den lovar och inte ger något tillbaka utan är mest till besvär.

Du får tycka vad du vill men du var inte där och vet egentligen inget om vad som hände. Jag har i alla fall inte lust att erbjuda mitt hem som semesterparadis med fullservice åt någon som inte håller vad den lovar och inte ger något tillbaka utan är mest till besvär.
Jag kan läsa hur irriterad du blev på den stackars tjejen för att hon inte hade rensad landet exakt så som du ville
Det är osunt att bli så förbannad för en sådan bagatell

Jag kan läsa hur irriterad du blev på den stackars tjejen för att hon inte hade rensad landet exakt så som du ville
Det är osunt att bli så förbannad för en sådan bagatell

Är du seriös eller? Jag kräver inte exakt noggrannhet, men när 95% av ogräsen är kvar så lackar jag ur. När jag såg rabatten och grönsakslandet efter att det var "klart" så såg det helt orört ut. Jag trodde att hon inte varit där alls faktiskt för det var så rikligt med ogräs kvar. Det är verkligen ingen bagatell. Jag fick göra jobbet själv trots att jag betalade henne mat och husrum för att göra jobbet. Det är inte ok för mig. Hade hon lämnat 5% så okej, men inte 95%.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
134 420
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 897
Senast: Takire
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam... 2
Svar
28
· Visningar
2 531
Senast: Ginne
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 562
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka