Jag mailade faktiskt för ett tag sedan... men fick inget svar :( :cry:
 
Pröva igen...jag vet att många har fått mail på vift på sistone! ;)
 
okej... ska göra det tänkte jag... Vill ju så gärna få veta var Magini håller hus! :)

Hoppas bara att han fortsätter verka via TAI, annars får jag hoppas att han inte hamnat alltför långt bort från mig ;)
 
äR verkligen smart att betäcka ett sto med mkt temperament med en hingst som också har det? Vet en som gjorde det.. Hon hade ett jätteeldigt sto och betäckte med D-day.. :crazy: En riktig plåga blev resultatet. Man kan inte närma sig honom utan att bli mörbultad ocg hingsig som bara den. Och han har så mkt energi så han står och bockar i boxen :D
 
Syftar du på Magini?

Han är väl ändå inte så tempramentsfull eller har jag fattat det fel?
 
Nej jag syftade inte på Magini. Jag läste att du hade ett temperamentsfullt sto och ville ha en avkomma som också var det. och tyckte att du skrev att du ville ha en hingst med mkt temp också och det var det jag undrade om det verkligen var så lyckat? Det kan bli för mycket av det goda.. :D
 
Jaha nu är jag med. Hm...kanske inte så att hingsten ökänt lämnar avkommor med mycket temprament utan mer att den inte lämnar de som är helt utan...kopplar någon hur jag menar? :crazy:
 
Magini flyttade från Eklunda för att han enbart ska gå på naturlig i år pga bristande levnadsglädje på "dom små". Vad jag vet iaf. Han gick väl på färsk förra året på Eklunda.

Vad jag tycker om Magini (förutom att han är världens vackraste) är att han kan lämna en del tungt och med endel humör. Vissa är menlösa, men vissa är något värre.
Sen tycker jag inte att bilden du visar alls är lik honom, men det kanske bara är jag som tycker det. Han är rund och kompakt, men det kan ju iofs ha kommit med åldern.

Han är min stora lilla favorit.
 
Vore jag dig skulle jag ta mig en extra titt på Acacio 948 du kan läsa lite mer här han är visserligen inte särskilt grov det är väl det enda han spricker på. Men du får in helt nytt blod. Han ger både dressyr och hopptalanger. Han har ett jättevackert huvud och de avkommor jg har sett har också vackra huvuden. Dessutom ger han inte några gigantiska avkommor.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
50 781
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 542
Senast: cassiopeja
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 931
Senast: moonstruck
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 484
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp