ORLY Bonder-rubberised basecoat

purity_666

Trådstartare
Någon som använt det? Det får massa bra poäng överallt, men det funkar kasst för mig. Mitt problem är att det släpper från nageln. Lacket släpper inte från underlacket, men hela underlacket släpper från nageln. Då får jag ju ändå fult nagellack direkt. Det känns som om det inte torkar riktigt.

Har testat olika metoder: väntat länge innan jag lackat över det, lackat över det rätt snabbt, olika märken på nagellack osv.
Det spelar ingen roll, det lossnar ändå lätt från nageln. Jag har inte problem med alla andra underlack så det kan ju inte vara "fel" på mina naglar. Spelar ingen roll om de varit utan lack några dagar eller om jag lackar om dom direkt efter jag tagit bort föregående nagellack. Jag vill så gärna att det ska funka eftersom alla andra verkar supernöjda..men nej.

Har ni testat och är ni nöjda? Ert bästa underlack annars?
 
Alla underlack passar inte med alla naglar, tyvärr.
Jag använder Seche Clear, vilket många är nöjda med (inkl jag själv). Men oftast låter jag bli underlacket helt, jag ledsnar ändå på lacket rätt fort så det gör inget om det inte håller lika länge som det annars kunde gjort ;)
 
Alla underlack passar inte med alla naglar, tyvärr.
Jag använder Seche Clear, vilket många är nöjda med (inkl jag själv). Men oftast låter jag bli underlacket helt, jag ledsnar ändå på lacket rätt fort så det gör inget om det inte håller lika länge som det annars kunde gjort ;)
Seche clear sitter inte länge alls på mig heller. Älskar överlacket, men baslacket funkar inte.
Ja mina manikyrer sitter inte jättelänge oavsett underlack när jag grejar i stallet och sånt, men är ju bra om det sitter hyfsat. Sen tycker jag det är så fult när man får färgade naglar av nagellacket.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 282
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Nu har jag haft min fantastiska ponny i ganska precis 7 månader, och vi hsr nog kommit in i en testperiod... Det började för ca 2...
2
Svar
27
· Visningar
4 728
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 520
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
25 030
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp