Tyvärr ser det ut som vi får avliva. Såret läker inte inifrån. Jag tror det finns något där inne som retar det. (inte nödvändigtvis främmande kropp, men något). Så det finns inte mer att göra utan operation och även med operation är prognosen dålig så vår veterinär avråder.
Men så hemskt ❤️
Du har gjort det du kunnat göra!
Kanske är giftet från ormen som gjort att det inte läker inifrån då? Eller vad säger veterinären?

Tyvärr ser det ut som vi får avliva. Såret läker inte inifrån. Jag tror det finns något där inne som retar det. (inte nödvändigtvis främmande kropp, men något). Så det finns inte mer att göra utan operation och även med operation är prognosen dålig så vår veterinär avråder.
Beklagar, så sorgligt! 😞 Men som sagt har ni ju verkligen kämpat och gjort vad som kan göras. ❤️

Åh nej vad trist!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp... 2 3
Svar
52
· Visningar
12 699
Senast: liiinnea
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 414
Senast: Sirap
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 199
Senast: Egonson_
·
Hästvård Hejsan! Mitt 17-åriga sto har gått och blivit halt helt plötsligt. I söndags var hon blockhalt på vänster bakben, och inte har det... 2
Svar
29
· Visningar
3 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka