Bukefalos 30 år!

Tyvärr ser det ut som vi får avliva. Såret läker inte inifrån. Jag tror det finns något där inne som retar det. (inte nödvändigtvis främmande kropp, men något). Så det finns inte mer att göra utan operation och även med operation är prognosen dålig så vår veterinär avråder.
Men så hemskt ❤️
Du har gjort det du kunnat göra!
Kanske är giftet från ormen som gjort att det inte läker inifrån då? Eller vad säger veterinären?

Tyvärr ser det ut som vi får avliva. Såret läker inte inifrån. Jag tror det finns något där inne som retar det. (inte nödvändigtvis främmande kropp, men något). Så det finns inte mer att göra utan operation och även med operation är prognosen dålig så vår veterinär avråder.
Beklagar, så sorgligt! 😞 Men som sagt har ni ju verkligen kämpat och gjort vad som kan göras. ❤️

Men nej vad sorgligt att läsa. Tyckte du gjorde så fint jobb med såret av de bilder du visat här.

Åh nej vad trist!

Tack, det har känts hoppfullt och som att det går framåt. Men det hjälper inte att såret ser bättre ut och han är mindre halt 😢 Det blev en sådan chock hos veterinären att få höra att det inte kommer bli bra
Går det verkligen inte att vänta och se om han faktiskt blir bättre? Är inte första gången en veterinär har fel tänker jag🙈. Så länge hästen inte lider naturligtvis men verkar inte så eftersom den är mindre halt och mindre smärtpåverkad?

Går det verkligen inte att vänta och se om han faktiskt blir bättre? Är inte första gången en veterinär har fel tänker jag🙈. Så länge hästen inte lider naturligtvis men verkar inte så eftersom den är mindre halt och mindre smärtpåverkad?
Tänker också så. Biolight? Laser? Något som stimulerar läkningen?

Tack, det har känts hoppfullt och som att det går framåt. Men det hjälper inte att såret ser bättre ut och han är mindre halt 😢 Det blev en sådan chock hos veterinären att få höra att det inte kommer bli bra
Men alltså om såret ser bra ut och det ser ut att läka fint, då hade jag testat en annan veterinär faktiskt. Veterinärer är så olika duktiga på att pricka rätt när det gäller vad som är fel. Vill du försöka mera så hör med andra kliniker. Nöj dig inte med att "veterinären inte vet" för det är ett stort beslut att ta.

Vi har gett det lite mer tid. För jag hoppas verkligen att det ska bli bra. Problemet är inte såret i sig, utan att det är djupa håligheter in i benet. Någonting inne i benet gör ju att dessa inte läker och att benet är så svullet. För att gå vidare behövs en CT och operation. Veterinären avråder. Eftersom prognosen är dålig och jag inte har mycket kvar på försäkringen så är jag inte beredd att göra det. Det vore skillnad om vi visste vad vi letade efter men jag vet inte alls vad som kan ha hänt som utvecklats till den skada han har idag.

Vi har gett det lite mer tid. För jag hoppas verkligen att det ska bli bra. Problemet är inte såret i sig, utan att det är djupa håligheter in i benet. Någonting inne i benet gör ju att dessa inte läker och att benet är så svullet. För att gå vidare behövs en CT och operation. Veterinären avråder. Eftersom prognosen är dålig och jag inte har mycket kvar på försäkringen så är jag inte beredd att göra det. Det vore skillnad om vi visste vad vi letade efter men jag vet inte alls vad som kan ha hänt som utvecklats till den skada han har idag.
Men har du kollat med annan klinik? Finns inte pengarna så finns de ju inte, det förstår jag. Men en annan klinik kan ju faktiskt ha lite andra idéer eller en annan kunskap.

Förstår dig. Du har ju kämpat mycket med det här, och det är fullt rimligt att det finns en gräns för hur mycket pengar och engagemang man kan och orkar lägga, dessutom med dålig prognos❤️

Ah, då förstår jag.
Stackars dig, vad kämpigt.
Hoppas att det löser sig

Min kunskap om vad som ger håligheter i ben är inte stor, men kan det vara någon slags bakterier kvar där inne som kanske skulle avhjälpas med rätt antibiotika?
Fast det kanske är kollat och uteslutet för länge sen?

Liknande trådar

• Reaktion mot penicillin (o kanske diklofenak)
  • Aggresiv häst
  • "Släpande" hälta, erfarenheter?
  • Blödning under huden

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka