Oro i Ugglebo (Ulvlek)

Haha, det där lät som i programmet som heter typ Alla mot alla eller nåt sånt.

Har inte varken läst eller sett Harry Potter, känner inte till en enda karaktär. Det är väl fantasy? Jag avskyr fantasy.

Missade fortsättningen på frågan, återkommer.
Så, telefon strulade.

Saga i Bron säger jag då. Även om jag bitvis tyckte det var lite "för mycket" så var hon sjukt rolig och skön!
 
fråga till LL, om ledarvargen är utanför lyan, räknas denne in i vinstvillkoren?
Vinstvillkor: Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar i lyan är döda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare.

Ledarvargen är utanför lyan så länge inte ulvarna försöker käka den. Och ja, den räknas in i vinstvillkoren. Om alla kvarvarande onda är fler än kvarvarande goda så vinner de :)


vill ni vara säkra på att jag märker när ni har frågor är det fint om ni taggar mig :)
 
Jag har hittat hit och fått min roll.
Det var jättelängesen jag läste böckerna. Jag gillade hela trion med Harry, Hermione och Ron, kanske mest Ron för att han var lite av en underdog ändå, mellanmjölkshjälte på sidan om Harry som liksom är main hero och sen smarta Hermione, så Ron då den lojale som bara finns men ändå gör stor skillnad
 
Obligatorisk (långsökt :p ) fråga:
Ugglebo... Ugglor... Ugglan Hedwig i Harry Potter...

Har du läst/sett Harry Potter? Om ja, vilken var din favoritkaraktär och varför? Om nej, (varför inte? :eek:) berätta om en favoritkaraktär från någon annan bok/film!
Hittat hit!

Japp! Mamma högläsning bok 1 och 2, resten läste jag själv, den sista på engelska för jag orkade inte vänta på översättningen.
Favoritkaraktär, hmmm... Snape, för att Alan Rickman spelar honom så bra. Och för att han, trots motstridiga känslor mot Harry, pga snape blev mobbad av Harrys pappa, gör vad han kan gör att hjälpa till när det gäller.
 
Hittat hit!

Japp! Mamma högläsning bok 1 och 2, resten läste jag själv, den sista på engelska för jag orkade inte vänta på översättningen.
Favoritkaraktär, hmmm... Snape, för att Alan Rickman spelar honom så bra. Och för att han, trots motstridiga känslor mot Harry, pga snape blev mobbad av Harrys pappa, gör vad han kan gör att hjälpa till när det gäller.
Glömde lägga till:
Annars är Newt Scamander en favorit! (Fantastiska vidunder, samma universum som harry potter)
 
Jag har faktiskt inte fått tummen ur och läst Harry Potter men har sett alla filmer med förtjusning så jag säger inte en favorit utan två: Fred och George Weasley. :D
 
Jag har fullt upp resten av dagen idag så jag måste rösta jättetidigt(kommer ev kunna följa röstningen från ett litet kaklat rum).
Eftersom jag har lovat att ta död på fio innan fredag så blir det till att rösta där.

cirkus röstar på fio
 
Jag har fullt upp resten av dagen idag så jag måste rösta jättetidigt(kommer ev kunna följa röstningen från ett litet kaklat rum).
Eftersom jag har lovat att ta död på fio innan fredag så blir det till att rösta där.

cirkus röstar på fio

Men det är ju bara onsdag 😅
 
Glömde lägga till:
Annars är Newt Scamander en favorit! (Fantastiska vidunder, samma universum som harry potter)
jag måste rösta nu för att vara säker att jag hinner med mig. Kan komma att ändras senare.

mirtai röstar på BSF

eftersom Newt Scamander gillar odjur och ulvar är odjur och alltså måste den som gillar dem vara ond :D
 
Oh my. Sorry :o
Hon är tjej.
Hon är till hälften mugglare och underskattad -dessutom är hon smartast och den som oftast fixar så det går bra
:D
Måste också rösta tidigt, men kanske hinner in mer sen och kan ändra mig om det dyker upp något mer än HP-referenser i röstningen :)

Då jag är så nördig på HP kan jag inte låta bli att reagera på inlägget ovan :angel: Hermione är inte bara till hälften mugglare, och är muggleborn (vet faktiskt inte vad det heter på svenska :o ) så
Ceta röstar på qitis
 
Obligatoriska frågan:
Läst de första fyra/fem böckerna, sett alla filmer. Favoritkaraktär är lite småsvårt, då det finns såpass många riktigt bra. Men Snape och McGonagall är ju nåt extra (också mycket pga skådespelarna i filmerna).

Andra favoritkaraktärer... Svårt! Älskar Vessla i de vilda djurens flykt, om det är okej med serie. ”Dra åt skogen, jag är en törnbuske!” :D

Jag har hittat leken och har fått min roll.

Harry Potter kom in i mitt liv när jag behövde det. Av flera anledningar. Jag var väl snäppet äldre än första boken riktar sig mot (ca 14-15-16?) och vi hade det riktigt knapert. Men mamma hittade del 1 och del 2 av serien på bokrean och det var en helt fantastisk födelsedagspresent. Genren var jag redan helt såld på. Däremot kan jag inte se filmer där jag läst boken/böckerna så där vet jag inte.

Favoritkaraktär? Svårt att säga. McGonagall?

Jag är här och fått min roll :)

Jag är fullskalig Potter-nörd. Lyssnar på Stephen Frys inläsning varje kväll när jag ska sova.
Favoritkaraktären är nog McGonagall, hon är så kvick och grym och gestaltas magiskt bra (pun intended) av Maggie Smith :love:

Hittat hit!

Japp! Mamma högläsning bok 1 och 2, resten läste jag själv, den sista på engelska för jag orkade inte vänta på översättningen.
Favoritkaraktär, hmmm... Snape, för att Alan Rickman spelar honom så bra. Och för att han, trots motstridiga känslor mot Harry, pga snape blev mobbad av Harrys pappa, gör vad han kan gör att hjälpa till när det gäller.

behöver också rösta så jag vet att jag hunnit gjort det. Kommer ha ont om tid senare ikväll.

resgerar på att flera anger McGonagall och /eller snape som favoritkaraktär.
Det är bra karaktärer och gestaltas bra i filmerna av skådespelarna så har inget emot valet av favorit
Dock om man tänker att ledarvargen kanske vill vinka lite till de som är i lyan så blir det intressant att tänka att det kan ha ett samband

Första som skriver om både McGonagall och Snape är @Hedinn
Och sedan kommer @Elo och säger ”svårt att säga ” sedan skriver hon McGonagall ?
Kommer senare med motivering varför

Ceta skriver också McGonagall och så slutligen BSF som väljer Snape.
intressantast med BSF är hon skriver att det är för att Snape ”gör det han kan för att hjälpa till när det gäller”
Den formuleringen känns som det kan vara en vink till lyan tycker jag

qitis röstar på Blacksmithfarm

Då formuleringen ovan kan vara en vink till lyan att hon vill bistå med det hon kan för att hjälpa dem
 
DL1 kl 21.30

11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm

fio 1
BSF 2
Qitis 1
 
Måste också rösta tidigt, men kanske hinner in mer sen och kan ändra mig om det dyker upp något mer än HP-referenser i röstningen :)

Då jag är så nördig på HP kan jag inte låta bli att reagera på inlägget ovan :angel: Hermione är inte bara till hälften mugglare, och är muggleborn (vet faktiskt inte vad det heter på svenska :o ) så
Ceta röstar på qitis
Ja du har ju rätt! My bad :o

muggleborn har jag alltid tytt som människofödd istället för trollkarlsfödd
 
Med 12 deltagare, några specialroller, gissar jag på att vi troligtvis har 4 onda, en ledare och 3 ulvar...

Ser att jag fått två röster redan, det känns sådär... jag väljer att fokusera på de andra som har röster på sig för att jag inte vill röstas ut.
Oh yez ! Har läst alla böckerna flera gånger ! först på
Engelska. Sedan högläsning för två barn.
Samtliga böcker
Sett filmerna också. Tillsammans med barnen. Flera gånger om :)

favorit karaktär. Oj har flera ! Men gillar nog Hermione bäst.

Jag är här. Har inte läst några böcker men sett någon film. Har inte jättekoll på karaktärerna faktiskt förutom Harry och Hermione om det är tjejen så jag väljer henne.. Tuff tjej med skinn på näsan!

behöver också rösta så jag vet att jag hunnit gjort det. Kommer ha ont om tid senare ikväll.

resgerar på att flera anger McGonagall och /eller snape som favoritkaraktär.
Det är bra karaktärer och gestaltas bra i filmerna av skådespelarna så har inget emot valet av favorit
Dock om man tänker att ledarvargen kanske vill vinka lite till de som är i lyan så blir det intressant att tänka att det kan ha ett samband

Första som skriver om både McGonagall och Snape är @Hedinn
Och sedan kommer @Elo och säger ”svårt att säga ” sedan skriver hon McGonagall ?
Kommer senare med motivering varför

Ceta skriver också McGonagall och så slutligen BSF som väljer Snape.
intressantast med BSF är hon skriver att det är för att Snape ”gör det han kan för att hjälpa till när det gäller”
Den formuleringen känns som det kan vara en vink till lyan tycker jag

qitis röstar på Blacksmithfarm

Då formuleringen ovan kan vara en vink till lyan att hon vill bistå med det hon kan för att hjälpa dem

Jag funderar på om q's röst är ett försök att vända blickarna från fio, som valde samma favorit som q. Jag tänker att det istället är fio som är ledarvarg, och q sitter i lyan.

Blacksmithfarm röstar på qitis
Frls har hon inte full koll på sin favoritkaraktär, men främst tror jag att hon vill styra blickarna från fio som jag tänker kan vara ledarvarg.
 
DL1 kl 21.30

11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55(?) Blacksmithfarm röstar på qitis


fio 1
BSF 2
Qitis 2
 
Med 12 deltagare, några specialroller, gissar jag på att vi troligtvis har 4 onda, en ledare och 3 ulvar...

Ser att jag fått två röster redan, det känns sådär... jag väljer att fokusera på de andra som har röster på sig för att jag inte vill röstas ut.






Jag funderar på om q's röst är ett försök att vända blickarna från fio, som valde samma favorit som q. Jag tänker att det istället är fio som är ledarvarg, och q sitter i lyan.

Blacksmithfarm röstar på qitis
Frls har hon inte full koll på sin favoritkaraktär, men främst tror jag att hon vill styra blickarna från fio som jag tänker kan vara ledarvarg.

Jag är ingen ledarvarg visserligen eller ulv men håller med att det känns tråkigt om du ryker tidigt igen som i förra leken vilket dessutom var felaktigt 😒
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 316
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 727
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 903
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 837
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp