Bukefalos 28 år!

Oro i Ugglebo (Ulvlek)

Vad är det skumma med att vilja ha ut ensamvargen? Visst kan det vara bättre med en vanlig ulv så de kanske råkar försöka käka ensamvargen men dag 1 är man väl bara glad om man hittar en ond övht? Och framför allt undviker de goda specialrollerna.
Om du läser min motivering så röstade jag inte på Pegasus endast på grund utav det. Men så klart hellre ensamvargen än en god, det håller jag helt med om.
Ja, det finns en chans att du är ensamvarg. Men chansen att du inte är det finns ju också och jag har inte en aning om Pegasus roll. Jag reagerade bara på just det och jag behövde motivera min röst med något. Jag kan hålla med om att det inte är den bästa rösten, men jag behövde rösta och försökte bara göra det bästa av situationen. Jag tycker att det är jättesvårt i DL1 och det är ännu svårare när jag knappt haft tid att läsa igenom leken ens en gång.
 
Nu känner jag mig lite taskig att fio blev lynchad.
Det var ju högst OTigt som jag röstade på henne.
En tröst är att ingen dog på natten i allafall, det betyder att ängeln skötte sitt jobb och att fio nu vet vem som var skyddad och förhoppningsvis kommer kunna förse den med lite juicy information.
 
resgerar på att flera anger McGonagall och /eller snape som favoritkaraktär.
Det är bra karaktärer och gestaltas bra i filmerna av skådespelarna så har inget emot valet av favorit
Dock om man tänker att ledarvargen kanske vill vinka lite till de som är i lyan så blir det intressant att tänka att det kan ha ett samband

Första som skriver om både McGonagall och Snape är @Hedinn
Och sedan kommer @Elo och säger ”svårt att säga ” sedan skriver hon McGonagall ?
Kommer senare med motivering varför

Ceta skriver också McGonagall och så slutligen BSF som väljer Snape.
intressantast med BSF är hon skriver att det är för att Snape ”gör det han kan för att hjälpa till när det gäller”
Den formuleringen känns som det kan vara en vink till lyan tycker jag

qitis röstar på Blacksmithfarm

Då formuleringen ovan kan vara en vink till lyan att hon vill bistå med det hon kan för att hjälpa dem

Hittat hit!

Japp! Mamma högläsning bok 1 och 2, resten läste jag själv, den sista på engelska för jag orkade inte vänta på översättningen.
Favoritkaraktär, hmmm... Snape, för att Alan Rickman spelar honom så bra. Och för att han, trots motstridiga känslor mot Harry, pga snape blev mobbad av Harrys pappa, gör vad han kan gör att hjälpa till när det gäller.
Inte mycket att gå på i tråden än så länge, men funderar ändå på detta som q skrev igår om Blacksmithfarm. Reagerade på det redan igår, men tyckte det var lite för tidigt att byta röst och skapa ett drev.
När jag läste BSFs inlägg så reagerade jag på raden om Snape, men jag vet att han är en hjälte för många (vilket jag personligen aldrig förstått, även om jag uppskattar Rickmans tolkning) så tänkte inte mer på det. Men efter att Q påpekat att det kan ha varit en hint till lyan från en ledarvarg så har det fastnat hos mig...

Det skulle visserligen även kunna vara en ond q som sett hintar från en annan ledarvarg, och vill rikta misstankarna därifrån... Får nog läsa lite mer i tråden, och hoppas det kommer mer att gå på under dagen.
 
Dumt att en god blev lynchad, men i alla fall 'bara' en bybo och inte någon av specialrollerna. Och ängeln gjorde sitt jobb, woho!

Jag håller med om tanken att det är konstigt att ingen av de fyra som fick 2 röster var (och alltså var uppe för lottning/lynchning) försökte rädda själva. Kan det betyda att BSF, Q och Niyama är goda bybor och därför inte protesterade? Det finns ju inga dolda röster i omlopp.

Niyama var inne och röstade efter den andra rösten på sig själv (utan att rädda sig själv). Andrarösten på BSF och Q lades väl i tid innan DL. Det enda man kan säga där är väl att BSF röstade på Q och således jämnade ut ställningen dem emellan. Skulle kunna vara ett sätt att rädda sig själv, men om BSF verkligen ville vara säker på det skulle hon nog ha röstat senare. Tror jag? Men kan eventuellt vara ond ändå, naturligtvis.

Jag tycker det är svårt att säga något om uddaröster så här i DL, förutom att vi antagligen hittar någon eller några av ulvarna där. Jag tror också att vi, eventuellt, kan hitta ledarulven bland en av de som följt en röst på en annan, för att visa sig på det sättet. Så där har vi då tex Q, LenaH eller BSF (eventuellt då).

Hmm. Svårt att säga.
 
Dumt att en god blev lynchad, men i alla fall 'bara' en bybo och inte någon av specialrollerna. Och ängeln gjorde sitt jobb, woho!

Jag håller med om tanken att det är konstigt att ingen av de fyra som fick 2 röster var (och alltså var uppe för lottning/lynchning) försökte rädda själva. Kan det betyda att BSF, Q och Niyama är goda bybor och därför inte protesterade? Det finns ju inga dolda röster i omlopp.

Niyama var inne och röstade efter den andra rösten på sig själv (utan att rädda sig själv). Andrarösten på BSF och Q lades väl i tid innan DL. Det enda man kan säga där är väl att BSF röstade på Q och således jämnade ut ställningen dem emellan. Skulle kunna vara ett sätt att rädda sig själv, men om BSF verkligen ville vara säker på det skulle hon nog ha röstat senare. Tror jag? Men kan eventuellt vara ond ändå, naturligtvis.

Jag tycker det är svårt att säga något om uddaröster så här i DL, förutom att vi antagligen hittar någon eller några av ulvarna där. Jag tror också att vi, eventuellt, kan hitta ledarulven bland en av de som följt en röst på en annan, för att visa sig på det sättet. Så där har vi då tex Q, LenaH eller BSF (eventuellt då).

Hmm. Svårt att säga.
Tja, jag röstade där det gjorde bäst skillnad vid tillfället, varför skulle jag ha väntat tänker du? Risken blir ju att det blir en klump av röster och man har ingen chans att hänga med i ställningen.

Hade jag haft tid och sett ställningen närmare dl kunde jag ha ändrat röst, visst, men jag hann inte vara aktiv runt DL igår.

DL1 kl 21.30
11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
20.40 Elo röstar på Niyama
20.48 Hedinn röstar på cirkus
21.13 LenaH röstar på fio
21.14 Niyama röstar på Hedinn
21.19 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
20.25 fio röstar på Elo
fio bybo


Qitis följer mirtais röst på mig.
Elo följer Pegasus63 röst på niyama
Lenah följer cirkus röst på fio
Jag följer cetas röst på q.

Jag är inte ond, men funderar på om något av de andra paren är vinkningar mellan lya och ledare?
Men jag vet inte... tycker det är svårt att läsa ut ngt vettigt...
 
Inte mycket att gå på i tråden än så länge, men funderar ändå på detta som q skrev igår om Blacksmithfarm. Reagerade på det redan igår, men tyckte det var lite för tidigt att byta röst och skapa ett drev.
När jag läste BSFs inlägg så reagerade jag på raden om Snape, men jag vet att han är en hjälte för många (vilket jag personligen aldrig förstått, även om jag uppskattar Rickmans tolkning) så tänkte inte mer på det. Men efter att Q påpekat att det kan ha varit en hint till lyan från en ledarvarg så har det fastnat hos mig...

Det skulle visserligen även kunna vara en ond q som sett hintar från en annan ledarvarg, och vill rikta misstankarna därifrån... Får nog läsa lite mer i tråden, och hoppas det kommer mer att gå på under dagen.
Måste rösta tidigt idag för att vara säker på att hinna innan DL. Inte mycket nytt har tillkommit, så väljer att rösta enligt motiveringen ovan.

Ceta röstar på Blacksmithfarm
 
Måste rösta tidigt idag för att vara säker på att hinna innan DL. Inte mycket nytt har tillkommit, så väljer att rösta enligt motiveringen ovan.

Ceta röstar på Blacksmithfarm
Jag svarade bara på den obligatoriska frågan, utan några intentioner om att vinka till någon, jag är inte ond, så har ingen anledning att vinka.
Jag läser att du har ont om tid, så vill inte bara lägga en hämndröst på dig.

Men enligt teorin att jag skulle vara ledarvarg och vinka med min röst så är ju du ulven, eller hur tänker du att det är en vinkning annars?
 
Jag svarade bara på den obligatoriska frågan, utan några intentioner om att vinka till någon, jag är inte ond, så har ingen anledning att vinka.
Jag läser att du har ont om tid, så vill inte bara lägga en hämndröst på dig.

Men enligt teorin att jag skulle vara ledarvarg och vinka med min röst så är ju du ulven, eller hur tänker du att det är en vinkning annars?
Det finns väl flera sätt att vinka traditionellt sett och Ceta tar ju inte upp rösten utan resonemanget från den obligatoriska frågan.
 
Röstningen från igår:

DL1 kl 21.30
11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
20.40 Elo röstar på Niyama
20.48 Hedinn röstar på cirkus
21.13 LenaH röstar på fio
21.14 Niyama röstar på Hedinn
21.19 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
20.25 fio röstar på Elo
fio bybo

Fio 2
BSF 2
qitis 2
Niyama 2


Även jag noterar att ingen av de som var uppe för lottning verkar ha försökt rädda sig själv.

Fio var bybo, och jag gissar att hon offrade sig för lagets skull för att inte riskera att en god specialroll skulle lynchas.

BSF sa redan tidigt att hon inte skulle vara inne vid dl så jag tycker inte det är så konstigt att hon inte aktivt försökte rädda sig. Säger inte så mkt om hennes roll.

qitis röstade tidigt och aviserade tidsbrist. Lägger en andraröst på BSF. Var sen inte mer aktiv i leken så jag gissar att hon inte såg läget? kan du svara på det @qitis?

Niyama är väl den som sticker ut då hon röstade sent i ett läge när det redan var jämnt och hon låg uppe för lottning. För mig säger det att hon inte har en god specialroll, då borde hon väl försökt rädda sig? Hon behöver inte vara ond, utan kan resonerat på samma sätt som Fio.
 
Röstningen från igår:

DL1 kl 21.30
11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
20.40 Elo röstar på Niyama
20.48 Hedinn röstar på cirkus
21.13 LenaH röstar på fio
21.14 Niyama röstar på Hedinn
21.19 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
20.25 fio röstar på Elo
fio bybo

Fio 2
BSF 2
qitis 2
Niyama 2


Även jag noterar att ingen av de som var uppe för lottning verkar ha försökt rädda sig själv.

Fio var bybo, och jag gissar att hon offrade sig för lagets skull för att inte riskera att en god specialroll skulle lynchas.

BSF sa redan tidigt att hon inte skulle vara inne vid dl så jag tycker inte det är så konstigt att hon inte aktivt försökte rädda sig. Säger inte så mkt om hennes roll.

qitis röstade tidigt och aviserade tidsbrist. Lägger en andraröst på BSF. Var sen inte mer aktiv i leken så jag gissar att hon inte såg läget? kan du svara på det @qitis?

Niyama är väl den som sticker ut då hon röstade sent i ett läge när det redan var jämnt och hon låg uppe för lottning. För mig säger det att hon inte har en god specialroll, då borde hon väl försökt rädda sig? Hon behöver inte vara ond, utan kan resonerat på samma sätt som Fio.

Om bsf och/eller q är i lyan så är det ju högst troligt att någon/några av deras kollegor kunde hålla lite koll på läget eftersom det bara var du, jag och Ceta som röstat innan de röstade på varandra och jag vet min roll och jag tror inte att både du och Ceta är i lyan ihop med nån av dom två nämnda.
 
Jag är inte ond, men funderar på om något av de andra paren är vinkningar mellan lya och ledare?
Men jag vet inte... tycker det är svårt att läsa ut ngt vettigt...
Men hur ofta sker egentligen såna vinkningar? Tycker alltid att det spekuleras om det men jag har typ aldrig sett det faktiskt hända?
 
Om bsf och/eller q är i lyan så är det ju högst troligt att någon/några av deras kollegor kunde hålla lite koll på läget eftersom det bara var du, jag och Ceta som röstat innan de röstade på varandra och jag vet min roll och jag tror inte att både du och Ceta är i lyan ihop med nån av dom två nämnda.
Men skulle de ha satt igång en räddningsaktion på en kollega? Det hade ju verkligen stuckit ut. Eller hur tänker du?
 
Men skulle de ha satt igång en räddningsaktion på en kollega? Det hade ju verkligen stuckit ut. Eller hur tänker du?
Nej det hade jag kanske inte, jag vet inte. Jag tror nog snarast att de i så fall bad en bön att lotten skulle falla rätt just för att inte sticka ut. Alternativet hade ju varit att lyncha kollegan för alibi
 
qitis röstade tidigt och aviserade tidsbrist. Lägger en andraröst på BSF. Var sen inte mer aktiv i leken så jag gissar att hon inte såg läget? kan du svara på det @qitis?
Jag hade svårt att vara inne senare under kvällen innan DL. Det stämmer
Visste dock att jag låg pyrt till iom att BSF la en andra röst på mig efter att jag lagt en andraröst på henne
Är ju rätt van (:cool:) vid att vara på tapeten i första Lynch oavsett roll. Är väl min spelstil som gör att jag ofta hamnar i blickfånget antar jag. Om det nu är det du undrade över?
 
Nu känner jag mig lite taskig att fio blev lynchad.
Det var ju högst OTigt som jag röstade på henne.
En tröst är att ingen dog på natten i allafall, det betyder att ängeln skötte sitt jobb och att fio nu vet vem som var skyddad och förhoppningsvis kommer kunna förse den med lite juicy information.
Vilken juicy information tänkte du att ängeln skulle få? Finns väl inget mer än att trollkarlen trollat någon att rösta på någon egentligen ?
Eller har jag missat något ?
Ängeln lär ha skyddat sig själv så den raden av spioninfon vet den ju redan.
Raden om vem ulvarna ville käka. Den vet den redan.
 
Äsch, ja. Det gör hon ju, blandade ihop det med mina egna tankar om att leta vinkningar i rösterna.
Och du hade som motivering igår att lägga rösten på mig för att du tänkte att fio skulle kunna vara ledarvargen som vinkade till mig (då vi båda valde Hermione ).och att jag skulle vilja styra bort blickarna från det (om jag nu fattade dig rätt )
Nu var ju fio bevisligen ingen ledarvarg. Eller hur :grin:
Så vad tänker du om mig idag då?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 813
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 783
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 515
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp