Oro i Ugglebo (Ulvlek)

Måste också rösta tidigt, men kanske hinner in mer sen och kan ändra mig om det dyker upp något mer än HP-referenser i röstningen :)

Då jag är så nördig på HP kan jag inte låta bli att reagera på inlägget ovan :angel: Hermione är inte bara till hälften mugglare, och är muggleborn (vet faktiskt inte vad det heter på svenska :o ) så
Ceta röstar på qitis

Ja du har ju rätt! My bad :o

muggleborn har jag alltid tytt som människofödd istället för trollkarlsfödd

Muggleborn betyder att båda föräldrarna är Mugglare (ej trolldoms kunniga), Hermione hamnar därför (enligt Valdemort och hans likasinnade) i kategorien Mudblood (Smutsskalle) eller som resten av trollkarlsvärlden säger: Muggleborn (Mugglarfödd).

Hagrid å andra sidan är en Halfblood (och även Tom Riddle/Valdemort) dvs den ena föräldern är ej trolldomskunnig och den andra är häxa, trollkarl eller någon annan magisk varelse, i Hagrids fall Mugglar pappa och Jätte mamma.
 
Väl, internet är inte riktigt på min sida i nya lägenheten så måste rösta nu, så att jag inte missar DL.

Det skummaste hittills måste ju vara Niyama som helt klarat kringgå/undvika Harry Potter både som böcker och film sedan 1997 och fram till första inlägg i leken.

Att undvika folk och fe samt filmer och tv program medvetet är något ensamvargar är duktiga på

Pegasus63 röstar därför på Niyama

då jag tror hon kan vara den ensamma ledarvargen
 
DL1 kl 21.30

11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama

fio 1
BSF 2
Qitis 2
Niyama1
 
Elo röstar på Niyama

Hur kan man inte gilla fantasy? Det är ju bara en förlängning av de flesta andra genrer. Sen tänkte jag... hmmm... att uttrycka att hon inte sett/läst när i stort sett alla andra har gjort det, då singlar man ut sig själv ganska rejält. Och det vill man kanske om man är ledarulv. För att visa att man är stor och stark och ensam av sitt slag.
 
Jag har hittat hit och fått min roll.
Det var jättelängesen jag läste böckerna. Jag gillade hela trion med Harry, Hermione och Ron, kanske mest Ron för att han var lite av en underdog ändå, mellanmjölkshjälte på sidan om Harry som liksom är main hero och sen smarta Hermione, så Ron då den lojale som bara finns men ändå gör stor skillnad
Det här skulle väl potentiellt kunna vara en ledarulvsvinking, hon nämner ”main hero” och att Ron är den där lojale som bara finns men gör stor skillnad = ledarulv utanför lyan?

Hedinn röstar på cirkus
 
DL1 kl 21.30

11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
Elo röstar på Niyama
Hedinn röstar på cirkus

fio 1
BSF 2
Qitis 2
Niyama 2
cirkus 1
 
Tack för taggen! :love: Heffaklumpen är här! 🐘

Obligatoriska frågan: Jag har sett Harry Potter filmerna en gång, men det var länge sen. Kanske 7 år sen? Så jag har inte jättebra koll vilket gör det svårt att säga vem som är min favoritkaraktär. Dock tycker jag att det är ett roligt tema även om jag inte har så bra koll på det! :)

Min favoritkaraktär är Heffaklumpen från Nalle Puh. Jag tycker om henne för att hon är en elefant och jag har alltid gillat elefanter. Jag vet inte varför jag fastnade för Heffaklumpen från början men jag har alltid haft ett speciellt band till Heffaklumpen, har fortfarande flera Heffaklumpar som gosedjur i sängen :p
(Den Heffaklumpen jag syftar på är Heffaklumpen som leker med Lilla Ru, inte elefanterna som hoppar upp ur lådor och skräms i Puhs mardröm)
 
Jag är här. Har inte läst några böcker men sett någon film. Har inte jättekoll på karaktärerna faktiskt förutom Harry och Hermione om det är tjejen så jag väljer henne.. Tuff tjej med skinn på näsan!
Det här tycker jag är skumt, att bara ha sett nån enstaka film när de visas flera gånger i månaden verkar som nån som inte trimmat polisongerna när den kollar TV-tablån!

LenaH röstar på fio
 
  • Haha
Reactions: fio
Fattar ingenting av Harry Potter-diskussionen. Ledarvargen kan ju mycket väl försökt vinka där på nåt sätt men hinner inte sätta mig in i det nu.

Niyama röstar på Hedinn
Dels för att jag lovade det och dels för att jag vill lägga en udda röst.
 
Det här tycker jag är skumt, att bara ha sett nån enstaka film när de visas flera gånger i månaden verkar som nån som inte trimmat polisongerna när den kollar TV-tablån!

LenaH röstar på fio

Det kanske inte är min favoritfilm heller direkt 😑
 
Måste även rösta nu...
Heffaklumpen röstar på Pegasus63
Dels för att han, vad jag kan se, inte har fått någon röst än men också för att han hellre har ut ensamvargen än en ulv i lyan. Jag vet att han inte är ensam om att göra det, men jag måste rösta någonstans och jag har inte haft tid och kommer inte hinna läsa leken noggrant nu. Och jag har inte någon lust att eventuellt spika igen kistan för en god för att jag har haft tidsbrist!
 
DL1 kl 21.30
11.14 cirkus röstar på fio
14.47 mirtai röstar på BSF
16.45 Ceta röstar på qitis
17.08 qitis röstar på Blacksmithfarm
17:55 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:35 Pegasus63 röstar på Niyama
20.40 Elo röstar på Niyama
20.48 Hedinn röstar på cirkus
21.13 LenaH röstar på fio
21.14 Niyama röstar på Hedinn
21.19 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
20.25 fio röstar på Elo

fio 2
BSF 2
qitis 2
Niyama 2
cirkus 1
Hedinn 1
Pegasus63 1
Elo 1

Jag tror att detta är rätt. Men OM det är fel, kan någon vara jättesnäll och skrika på mig INNAN LL hinner posta uppdateringen? Jag vill inte behöva skämmas ihjäl igen, helst :angel:

Edit: Lägger till fios röst.
 
fio röstar på elo

tyckte hon var snabb att haka på pegasus där, kanske är dom i lyan tillsammans? Sen vill jag oxå lägga en uddaröst
 
Dels för att han, vad jag kan se, inte har fått någon röst än men också för att han hellre har ut ensamvargen än en ulv i lyan. Jag vet att han inte är ensam om att göra det, men jag måste rösta någonstans och jag har inte haft tid och kommer inte hinna läsa leken noggrant nu. Och jag har inte någon lust att eventuellt spika igen kistan för en god för att jag har haft tidsbrist!
Vad är det skumma med att vilja ha ut ensamvargen? Visst kan det vara bättre med en vanlig ulv så de kanske råkar försöka käka ensamvargen men dag 1 är man väl bara glad om man hittar en ond övht? Och framför allt undviker de goda specialrollerna.
 
Uppdatering dag 1:

Skymningen hade sänkt sig över Ugglebo. Djuren var instängda för natten och människorna hade nogsamt låst sina dörrar om sig. Genom fönstren på de små husen kunde man se familjerna sittandes runt middagsborden. En av byns invånare hade redan ätit färdigt, men nu blev hon så fasligt sötsugen. De där kanelbullarna som bagaren hade gjort tidigare under dagen luktade ju över hela byn och gjorde en alldeles hungrig hela tiden. En sån hade suttit himla fint såhär efter middagen! :d Hm, kanske kunde hon traska över till bagaren, som bodde i samma hus som bageriet, och se om han hade några kvar hon kunde få köpa?
Sagt och gjort, hon tog på sig sin jacka och begav sig ut i kvällsmörkret i riktning mot bageriet.

Ett skrik ekade genom byn. Alla invånarna frös till, för att sedan rysa och dubbelkolla låsen på dörrar och fönster. Ingen vågade sig ut för att undersöka. Det var först dagen därpå som en bit av en blodig, söndersliten jacka hittades i diket bredvid bygatan.

Fio var bybo

NattDL 08.00
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 314
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 727
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 902
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 837
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp