LaMaya

Trådstartare
Har nu efter flera utav mina ridpass märkt att min häst svettas väldigt mycket.
Det kan vara allt ifrån långa skritt pass då hon svettas ganska bra för att bara skritta till att jag hårt kör med henne och då är hon dyngsur. Hon har aldrig tidigare svettats så här mycket, och då hon senast gjorde det var då hon hade borelia. Sen kan jag inte fkylla på vädret eftersom dom senaste dagarna har varit ganska dåligt. Nån som vet vad svettningarna kan bero på? Kan borelia ha kommit tillbaka?

Fick ett förslag över att det kunde vara saltbrist eller nåt liknade men hon har tillgång till allt sånt.. Sen har jag också ändrat foderstat, kan detta vara något?..

Börjar bli orolig eftersom hon tidigare haft borelian.. :(

Sv: orolig..

Jag gissar på rubbning i kolibakteriebalansen. Ta ett träckprov så du får det analyserat. Om det är kolibrist (eller annan rubbning i tarmfloran) kan veterinären slanga lite bakterier i din kuse.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog... 2
Svar
35
· Visningar
1 907
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 284
Senast: lizzie
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 857
Hästmänniskan Hej! Jag har hyrt en stallplats på en gård där vi även hyr ett hus. När jag kom hit så var det 2 hästar, så vi blev då 3 stycken i...
Svar
19
· Visningar
2 971
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka