Öronen...?????

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Fjompas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 923
F

Fjompas

Har en blandrashund hane... Han har hängande öron, brukar vara kända för att samla smuts och dylikt i öronen.
Jag kollade i öronen idag när jag badade honom och det var svart sörja längre ner, brukar inte vara det annars.. Finns det någon salva eller droppar att köpa på apoteket.
Vill inte att han ska få eksem eller öronsvamp...

torka ur det värsta med tops, droppa sedan i örondroppar för hund, som du kan köpa i djuraffären eller på apoteket. det brukar räcka. annars får du ringa vet så kan dom skriva ut nåt.

tyckte det som cillamuffins skrev var bra och försök att vända på örat när han sover så det luftas...

börjar han skaka mkt på huvet och verka besvärad är det nog bäst att gå till vet.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
201
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 476
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 617
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 628
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka