Orosanmälan, socmöte och vad händer nu?

@jerseyko Du verkar inte förstå att de flesta av oss har ingen åsikt om det ärende du hela tiden beskriver i långa, osammanhängande, inlägg. Vi vet inga detaljer, vi har ingen insyn. Det vi har en åsikt om är HUR du väljer att diskutera det här på buke. Hur ofint det är att kapa en hel tråd, hur obegripliga dina inlägg framstår, hur oförskämt det är att klaga över att någon inte sitter och ger dig VIP-service över PM.

Jag tror verkligen inte att socialtjänsten är särskilt felfri och ser ofta genom mitt yrke hur många kommer i kläm. För den sakens skull sitter jag inte och kastar ur mig anklagelser eller skriver osammanhängande konstiga inlägg om det på Buke. Inte heller tar jag varje chans att såga socialtjänsten, eftersom jag förstår hur komplicerat deras arbete är.

Sansa dig lite, är mitt tips.
 
Så du tycker det skulle vara respektfullt mot en 7 årig barn som bevittnat våld och har postraumatisk stess? Varför ska jag starta en tråd om det så hela världen kan gotta sig i? Jag startade en tråd lång innan detta hände för hjälp/vägledning då soc inte tog anmälan på allvar. Den tråden blev låst.
Dina inlägg är så röriga att det är helt omöjligt att urskilja någon sjuåring med PTSD.

I övrigt, what @niphredil said. Fast hon sa det mycket bättre :bow: än jag skulle göra.
 
Du har länge gjort intryck att ha jäkligt bra koll på läget. Därför jag till slut vände mig till dig, eftersom de tydligen inte funkar i min kommun. Fattar ju såklart att du inte "jobbar på fritiden" men min förhoppning var hjälp med vart eller till vem jag ska vända mig.

Sen är de jävligt svårt att uttrycka sig utan att hänga ut någon, de finns så sjukt många som bara vill gotta sig i andras historier. Och jag tänker inte dela med mig.

Som sagt, fundera ordentligt på hur du uttrycker dig när du försöker att kommunicera med andra människor. Jag är noll intresserad av att gotta sig i någon annans historia, det jag är ute efter är att tala om att du i mycket helt har missuppfattat vad socialtjänsten gör och inte gör.
 
@Görel
Det här blir nog lite off topic men iom kritiken mot Soc i den här tråden undrar jag lite om större beslut kring barnen/familjerna såsom omhändertagande osv. Hur många är med och tar beslut om dessa större saker annat än för kortsiktiga, akuta lösningar?

Förenklat går det till såhär;
- information inkommer till socialtjänsten om att ett barn far akut illa. Handlar ofta om grovt, pågående våld.
- handläggare och chef bedömer att barnet behöver omhändertas omedelbart för att skyddas. Beslut om omedelbart omhändertagande fattas av socialnämndens ordförande.
- ansökan om omedelbart omhändertagande lämnas till förvaltningsrätten som fastställer eller avslår ansökan. Detta görs inom en vecka.
- inom en månad från det omedelbara omhändertagandet ska socialtjänsten ha lämnat in komplett underlag till förvaltningsrätten. Handläggarna skriver utredning som beslutas i socialnämnd, som därefter lämnas till förvaltningsrätten. I förvaltningsrätten beslutas om det omedelbara omhändertagandet ska övergå till ett LVU.
- Ett LVU omprövas av domstol var sjätte månad.

Hoppas jag lyckades vara tydlig utan att bli för detaljerad.
-
 
Som sagt, fundera ordentligt på hur du uttrycker dig när du försöker att kommunicera med andra människor. Jag är noll intresserad av att gotta sig i någon annans historia, det jag är ute efter är att tala om att du i mycket helt har missuppfattat vad socialtjänsten gör och inte gör.

Jag har ju utredningar framför mig där de skriver saker som enligt många av er är "påhitt" eller "missförstånd" av mig. Som tex med barnets boende eller där soc säger att de kan göra ett omhändetagande av barnet så att den andra föräldern inte behöver gå genom tingsrätten för enskild vårdnad (disskuterades i gamla tråden oxå) de missar barn i utredningen.
Jag ber om hjälp hur jag ska göra. Eller ska man bara sticka huvudet i sanden när soc brister i sina utredningar?
 
Jag har ju utredningar framför mig där de skriver saker som enligt många av er är "påhitt" eller "missförstånd" av mig. Som tex med barnets boende eller där soc säger att de kan göra ett omhändetagande av barnet så att den andra föräldern inte behöver gå genom tingsrätten för enskild vårdnad (disskuterades i gamla tråden oxå) de missar barn i utredningen.
Jag ber om hjälp hur jag ska göra. Eller ska man bara sticka huvudet i sanden när soc brister i sina utredningar?

Det ska du i första hand ta upp med chefen för det socialkontor som du anser brister. I andra hand kontaktar du IVO och diskuterar med dem.
http://www.ivo.se/
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Om föräldrarna är separerade, föräldrarna har gemensam vårdnad men barnen bor bara hos ena föräldern då den andre själv inte orkar ha...
Svar
11
· Visningar
2 325
Senast: lil-sis
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 046
Senast: mars
·
Övr. Barn I hur stor utsträckning har man som förälder rätt att veta vad som händer i ens biologiska tonårsbarns liv? Bakgrund, är familjehem...
Svar
11
· Visningar
1 548
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp