Är det jag som är korkad eller är eurosport player helt hopplöst att hitta på? Visst var det en medaljceremoni idag?! Dessutom segt och ibland står det bara att nån sändning inte går att visa just nu eller nåt sånt och jag måste logga ut och logga in igen för att se :banghead:

Edit: nu hittade jag dagens prisutdelning, men trots att jag sökte på "prisutdelning" vilket är exakt vad de kallar den så kommer den inte upp.

Denna gång är det ju klassiskt, har han någonsin ens haft en topp 10-placering i världscup/mästerskap i 50 klassiskt? Tror medaljchansen är typ lika med noll faktiskt. Vet dock inte om han kanske är aktuell för team sprint?

Aha, jag hade missat att det var klassiskt i år. Annars har han ju haft otur inför femmilen och inte kunnat visa sin kapacitet där - som i OS 2014 när han blev sjuk och inte kunde starta. Då blir jag mer förvånad över att han inte gav allt i stafetten idag.

Aha, jag hade missat att det var klassiskt i år. Annars har han ju haft otur inför femmilen och inte kunnat visa sin kapacitet där - som i OS 2014 när han blev sjuk och inte kunde starta. Då blir jag mer förvånad över att han inte gav allt i stafetten idag.

Femmilen har väl aldrig varit Hellners grej? Han passar bättre till sprint och de kortare distanserna (upp till 3 mil med skiathlon) men inte femmil.

Jag tycker att de ska ställa upp med Hellner som försteman i teamsprinten.

Ovanligt men det har funnits och på vinter-OS dessutom.

Klippt:

1948 gick vinter-OS i St Moritz, Schweiz, och vinterfemkamp med fäktning, skytte, störtlopp, längdskidor och ridning var med för första och sista gången.

Källa:
https://www.tidningenridsport.se/nar-ridning-var-en-del-av-vinter-os/

TIPS: Se filmen :D

Vilken härlig film! Men några hoppkanoner var de inte med moderna mått mätt! Undrar om hästarna var deras egna eller om det var lånehästar?

Det är väl om han är intresserad av att köra team sprint, den går ju redan på onsdag. Femmilen är ju först på lördag. Jag tror dock inte han hade haft nån medaljchans även om det hade varit fritt, med tanke på resultaten i dubbeljakten och 15 fritt där han borde haft mycket bättre medaljchans.

Femmilen har väl aldrig varit Hellners grej? Han passar bättre till sprint och de kortare distanserna (upp till 3 mil med skiathlon) men inte femmil.

Jag tycker att de ska ställa upp med Hellner som försteman i teamsprinten.

Man blir bättre på långa distanser ju äldre man blir. Men redan OS 2014 sågs han som en medaljkandidat på femmilen, men blev sjuk och kunde inte delta. Och han har ju egentligen mer en långdistanskropp än en sprintkropp.

Man blir bättre på långa distanser ju äldre man blir. Men redan OS 2014 sågs han som en medaljkandidat på femmilen, men blev sjuk och kunde inte delta. Och han har ju egentligen mer en långdistanskropp än en sprintkropp.

Fast resultaten talar ett annat språk. Han har ju ett VM guld i sprint och har presterat bäst på kortare distanser (eller distanser upp till 3 mil). Men längre än det så verkar orken inte räcka. Kommentatorerna pratade om det under en femmil för nåt år sen.

Fast resultaten talar ett annat språk. Han har ju ett VM guld i sprint och har presterat bäst på kortare distanser (eller distanser upp till 3 mil). Men längre än det så verkar orken inte räcka. Kommentatorerna pratade om det under en femmil för nåt år sen.
Han har ju en femteplats på 50 fritt i Holmenkollen, där han var med hela vägen in och förlorade i spurten. Sprint har han ju inte direkt glänst i senaste åren, så jämför man bara typ 3 år tillbaka så har han ju bättre resultat på 50 km än sprint. Men hans bästa distanser verkar vara typ 10-30 km.

På programmet står Snowboard, damer, big air, men big air med skidor under fötterna är ju inte med?! Varför? :arghh: Alltså trodde inte det var med med snowboard heller.

Någon som vet om alla banor ser likadana ut i Slopstyle eller om dom skiljer sig åt??
De skiljer sig åt från tävling till tävling, precis som vid hästhoppning.
Om du menar mellan snowboard och skidor så brukar de köra på samma bana under samma tävlingshelg. Det krävs en del för att bygga upp en bana.

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen... 42 43 44
Svar
877
· Visningar
30 819
Senast: Zpunk
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
853
Senast: Guldaskig
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi... 2
Svar
20
· Visningar
1 825
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka