Är det jag som är så väldigt mycket smartare än kommentatorerna och experterna? Eller varför är de förvånade över svenskarnas åkning? Jag är inte förvånad. De har inte varit bättre än så här den här säsongen!

Är det jag som är så väldigt mycket smartare än kommentatorerna och experterna? Eller varför är de förvånade över svenskarnas åkning? Jag är inte förvånad. De har inte varit bättre än så här den här säsongen!

Fast hade man lagt ihop ländernas resultat resultat på 15km fritt nu t.ex. hade de ju varit i medaljposition? Nu sa de ju också att de hade dåliga skidor tyvärr. Jag hade nog räknat med att de skulle kunna vara med och iaf slåss om bronset.

Fast hade man lagt ihop ländernas resultat resultat på 15km fritt nu t.ex. hade de ju varit i medaljposition? Nu sa de ju också att de hade dåliga skidor tyvärr. Jag hade nog räknat med att de skulle kunna vara med och iaf slåss om bronset.
Jag vet inte om jag trodde på medalj kanske men jag trodde nog vi skulle vara mer med än nästan 2 min efter ledaren.

Det syntes på Burmans skidor att de inte funkade. Han kämpade ju som en furie uppför och mellan nedförsbackarna för att komma ifatt men blev frångliden rejält i varje nedförsbacke. Det måste ha varit rejält tröstlöst. Skateskidorna ser ut att funka betydligt bättre.

När medaljchanserna är borta så är nog det bästa de kan göra att ta sig igenom det utan att slita ut sig allt för mycket eftersom det är andra lopp kvar att köra.

Jag vet inte om jag trodde på medalj kanske men jag trodde nog vi skulle vara mer med än nästan 2 min efter ledaren.

Nej som sagt, ingen "säker" medalj (om det nu någon gång kan vara det), men att vara med i loppet om det i alla fall! Nu verkar ju Frankrike (och Italien i början) ha varit starkare än förväntat så hade nog varit svårt i vilket fall som...

Intervju med Hellner nu. Säkert klokt att ta det lugnt eftersom han har femmilen kvar och det är nog hans sista OS. Känns kroppen bra så har han chans att göra ett bra lopp där. Onödigt att ta ut sig när det är två minuter att köra in.

Halvarsson ser ut att göra en bra sträcka. Hoppas formen är växande nu inför sista loppen.

Intervju med Hellner nu. Säkert klokt att ta det lugnt eftersom han har femmilen kvar och det är nog hans sista OS. Känns kroppen bra så har han chans att göra ett bra lopp där. Onödigt att ta ut sig när det är två minuter att köra in.

Halvarsson ser ut att göra en bra sträcka. Hoppas formen är växande nu inför sista loppen.

Hellner orkar väl inte 5 mil? Vill minnas att han inte presterat så bra på så lång distans. Inte ens då när han var i sin bästa form. Bättre i så fall att satsa på sprintstafetten om han är i bra form.

Ja alltså både Hellerner och Halfvarsson gör det ju bra trots att de inte har något att åka för. De är båda 3or på sina sträckor så jag håller nog fast vid att det kunde ha blivit brons om allt stämt för de andra 2.

Hellner orkar väl inte 5 mil? Vill minnas att han inte presterat så bra på så lång distans. Inte ens då när han var i sin bästa form. Bättre i så fall att satsa på sprintstafetten om han är i bra form.

Förra årets VM fick Hellner ta ut sig totalt för att hämta upp Sverige i stafetten. Det påverkade klart resultatet i femmilen 2017 - som han borde ha kunnat ta medalj på. Tror han hade det i bakhuvudet idag.

Någon som kollar på curlingen och vet vad det var som hände nu på slutet? Satte precis på och de pratade om någon teknikfråga.

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen... 42 43 44
Svar
877
· Visningar
30 819
Senast: Zpunk
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
853
Senast: Guldaskig
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi... 2
Svar
20
· Visningar
1 825
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka