Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SÄ nÀra medalj i skidskyttet![]()
Linn Äkte hem för hon var sjuk men jag sÄg nÄgon intervju dÀr landslagschefen medger att det var dumt att skicka hem henne för lÀget hade kanske sett annorlunda ut pÄ söndag.Jag kan inte riktigt slÀppa att det inte blev nÄgon individuell medalj i skidskyttet förutom Ponsis. Inte Sebbe och ingen av tjejerna. Och trist att inte Ella fick Äka nÄgot.
Och Àven om lÀnglandslaget, ja damlaget dÄ, gjort det fantastiskt sÄ kÀnns det bara som en besvikelse nu. Har inte hittat nÄn info om varför Linn skickades hem? Frida skickades ju inte hem trots förkylningssymtom och Linn mÄste ju gÄ före Ribom pÄ femmilen.
Ja precis, men Frida skickades inte hem och Linn blev vÀl sjuk tidigare? Det kÀnns ju som att Ribom gick före Linn till femmilen och Linn skickades hem för att hon bara var reserv. Landsslagschefen svarar ju inte pÄ varför hon skickades hem.Linn Äkte hem för hon var sjuk men jag sÄg nÄgon intervju dÀr landslagschefen medger att det var dumt att skicka hem henne för lÀget hade kanske sett annorlunda ut pÄ söndag.
Ja och Àven andra lÀnder. Tex KlÀbo hade ju haft lite halsont och var osÀker pÄ om han skulle kunna köra igÄr och Niskanen fick ju avbryta pga sjukdom.LÀngdlandslaget har ju misslyckats brutalt nÀr det gÀller smittspridning. Lite corona-restriktioner hade varit bra.
Enstaka fall kan ju intrÀffa men Àr det nÄt annat lÀngdlandslag som Àr sÄ sjukdomsdrabbat som Sveriges?Ja och Àven andra lÀnder. Tex KlÀbo hade ju haft lite halsont och var osÀker pÄ om han skulle kunna köra igÄr och Niskanen fick ju avbryta pga sjukdom.
Och jag förstÄr att ens vÀlmÄende ökar ens förmÄga att prestera, sÄ att ha en avslappnad stÀmning och ha det trevligt med sina lagkamrater Àr viktigt.
MEN med det sagt sÄ kan jag inte förstÄ hur man orkar viga sitt liv och trÀning till OS för att sen umgÄs "som vanligt" med lagkompisarna i den mest sjukdomsdrabbade perioden pÄ hela Äret - nÀr OS bara Àr var fjÀrde Är dessutom![]()
Enstaka fall kan ju intrÀffa men Àr det nÄt annat lÀngdlandslag som Àr sÄ sjukdomsdrabbat som Sveriges?
Förutom att umgÄs med lagkompisarna sÄ tas det bilder med allt möjligt folk vÀldigt nÀra, bits pÄ medaljer osv. Bara av det man sett pÄ TV har jag flera gÄnger tÀnkt "men hÄll avstÄnd! OS Àr inte slut!". Hade jag tagit mig till OS hade jag gÄtt runt med munskydd och hÄllit avstÄnd till alla. Herregud, jag gör sÄna saker för att jag inte vill bli sjuk och missa mina pass pÄ gymmet![]()
NÀ kanske inte, det har du nog rÀtt i.Enstaka fall kan ju intrÀffa men Àr det nÄt annat lÀngdlandslag som Àr sÄ sjukdomsdrabbat som Sveriges?
Förutom att umgÄs med lagkompisarna sÄ tas det bilder med allt möjligt folk vÀldigt nÀra, bits pÄ medaljer osv. Bara av det man sett pÄ TV har jag flera gÄnger tÀnkt "men hÄll avstÄnd! OS Àr inte slut!". Hade jag tagit mig till OS hade jag gÄtt runt med munskydd och hÄllit avstÄnd till alla. Herregud, jag gör sÄna saker för att jag inte vill bli sjuk och missa mina pass pÄ gymmet![]()
Jo jag vet, och Hakola kom inte till start pga sjukdom. FrÄgan var om nÄgot annat lÀngdlandslag varit sÄ sjukdomsdrabbat, inte enstaka fall? Men Finland kanske Àr det?Niskanen bröt pga sjukdom och femmilen var hans stora mÄl den hÀr sÀsongen.
Jo men precis. Lite sÄ kÀnns det. Linn blev sjuk men dom hade inte tÀnkt hon skulle Äka ÀndÄ. Sen blev massa mer sjuk och det blev det strul.Ja precis, men Frida skickades inte hem och Linn blev vÀl sjuk tidigare? Det kÀnns ju som att Ribom gick före Linn till femmilen och Linn skickades hem för att hon bara var reserv. Landsslagschefen svarar ju inte pÄ varför hon skickades hem.
Ja precis, men Frida skickades inte hem och Linn blev vÀl sjuk tidigare? Det kÀnns ju som att Ribom gick före Linn till femmilen och Linn skickades hem för att hon bara var reserv. Landsslagschefen svarar ju inte pÄ varför hon skickades hem.
Nej, de rÀknade nog med att de uttagna skulle kunna Äka. Eller de tÀnkte inte alls. Linn borde ju haft en ordinarie plats i femmilen om hon vill och hann bli frisk, och sÄ lÄter det inte som det var utan Ribom fick gÄ före en bÀttre Äkare. Igen.Man kan ju inte skicka hem reserven!? DÄ Àr personen inte reserv lÀngre sÄvida man inte tÀnker att personen ska slÀnga sig pÄ ett flyg och Äka ner igen vid behov.
Tjejvasan om vi ska vara petigaJohanna Hagström vann Vasaloppet, det tyder ju pÄ att hon skulle kunnat Äka 5-milen om hon inte blivit hemskickad.
Verkar ocksÄ som landslagsledningen gjort skillnad pÄ sjuk och sjuk... Linn fick Äka hem medan Frida fick vara kvar. Klart att det kan skilja mellan grad av sjuk, men Linn hade ju mer tid att bli frisk till 5-milen jÀmfört med Frida. Trist!