• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare SaraXX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 468
  • Visningar Visningar 12 883

Bukefalos 30 år!

Tjejvasan om vi ska vara petiga 😉

Men ja, känns som Johanna säkert hade åkt om hon fått chansen. Är väl bara Maja som utåt iaf sagt att hon inte är pepp på det.
Absolut tjejvasan, men det tyckte jag var oväsentligt då "riktiga" Vasaloppet går först nästa helg. Det tar inte bort hennes prestation oavsett.

Absolut tjejvasan, men det tyckte jag var oväsentligt då "riktiga" Vasaloppet går först nästa helg. Det tar inte bort hennes prestation oavsett.
Tänkte att alla nog inte har koll på vilka vasalopp som gått och vad det är, Vasaloppet 30 har ju också varit men är väl ett motionslopp. Så jag tycker inte det är oväsentligt vilket hon vunnit.

Det märkligaste i detta är ju att OS faktiskt går så pass nära nu så de borde kunnat kalla tillbaka nån som varit hemskickad, om de bara varit beredda och förberett de aktuella för att det kan bli så.

Johanna Hagström vann Vasaloppet, det tyder ju på att hon skulle kunnat åka 5-milen om hon inte blivit hemskickad.

Verkar också som landslagsledningen gjort skillnad på sjuk och sjuk... Linn fick åka hem medan Frida fick vara kvar. Klart att det kan skilja mellan grad av sjuk, men Linn hade ju mer tid att bli frisk till 5-milen jämfört med Frida. Trist!
Tycker särskilt synd om Hagström faktiskt. Hon är typ alltid nummer 5 på listan och det kan inte vara lätt att ständigt vara det i världens bästa landslag. Hon kunde verkligen fått chansen den här gången.

Tycker särskilt synd om Hagström faktiskt. Hon är typ alltid nummer 5 på listan och det kan inte vara lätt att ständigt vara det i världens bästa landslag. Hon kunde verkligen fått chansen den här gången.
Hon fick ju åka sprinten. Jag trodde de skulle peta henne och låta Ribom åka för min känsla är att Ribom är lite favorit hos tränare/ledare.

Inte bra att det är Ebba och Heidi som dragit ifrån. Heidi kommer ju inte hjälpa till att dra en meter.

Nä, och hon tål hur mycket som helst som hängåkare känns det som. Många års erfarenhet att hängåka bakom Björgen och Johaug! Hon är nog bäst i världen på det.

Liknande trådar

• Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Bukefalos bokbingo 1 februari till 31 juli 2026
  • Buke mot Earth Overshoot Day
  • Biltält

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat