OS-pannbandets stenar faller bort!!!

Panamera

Trådstartare
Japp, mitt pannband som jag fick i födelsedagspresent, som är använt max 5 gånger (annars hängt "ostört" i skåpet) har tappat två stycken stenar!!
Jag ringde direkt till affären jag köpte det av, och dom sa att jag skulle komma förbi nån dag och lämna det så skickar dom det till tillverkarna i Tyskland! :crazy:

Så idag åkte jag till affären och sa farväl, grät en liten tår (vi skulle ju ändå inte träffa arandra på 2-3 veckor...) :cry:, så imorgon åker min pojkvän till Tyskland och tar semester, blir fulständig igen, och njuter av den fina flygresan hem! :angel:

Har någon annan utsatts för att just detta pannbandet (det svängda som är täckt av kristaller för 1200 kr) har tappat stenar?
Vad har ni gjort då??

Tacksam för svar :bow:

Diana

Sv: OS-pannbandets stenar faller bort!!!

Om du menar det med en massa små "diamanter" så vet jag mångas vars pannband som gått sönder.

Men de med en rad har hållt, vad jag vet. Sen får man vara lite extra försiktig med dessa. Inte låta hästen klia sig emot en och så.

:)

Tyvärr är det inte helt ovanligt.. vi har fått reklamationer på två pannband.. det ena ramlade stanarna av igen innan vi ens hunnit lämna igen det till kunden..

Det tycker jag igentligen är helt sjukt!

Om man betalar 1200 kr för ett liten, liten del i hästens utrustning, så bör den väl hålla, i alla fall inte börja tappa massa stenar!
Vad gör tillverkarna av OS egentligen?
Har dom valt det billigaste limmet, eller vad har dom gjort?

Det är SKIT DÅLIGT av OS!!! :mad:

Diana

det är väl tyvärr ganska väntat att dom skulle ramla av. med tanke på att stenarna inte är speciellt hårt fastsatta så kommer dom förr eller senare lossna.

Oj, jag tänkte själv köpa ett sånt. Men då ska jag nog funderar en gång till innan jag köper det...eller kanske inte då.

Mitt håller än, har haft det i ca ett år utan att någon sten lossnat, är väldigt försiktig med det dock. Är ju inte så bra om såna dyra saker inte håller, tvivlar att jag skulle få lämna igen mitt eftersom jag haft det så länge isf. Men det borde väl gå att köpa lösa stenar och superlimma fast om det skulle lossna någon sten annars....

Det tycker jag igentligen är helt sjukt!

Om man betalar 1200 kr för ett liten, liten del i hästens utrustning, så bör den väl hålla, i alla fall inte börja tappa massa stenar!
Vad gör tillverkarna av OS egentligen?
Har dom valt det billigaste limmet, eller vad har dom gjort?

Det är SKIT DÅLIGT av OS!!! :mad:

Diana

:eek: OMG köper ni allvarligt så dyra pannband till en häst?!
Det skulle jag inteens få för mig att ena vilja ha i födelesedagspresent...sen är OS pannbanden rena rama sk*ten...
...kollade på ett i en hästsportsaffär och när jag kände på pannbandet så ramlade det av några stenar på pannbandet.
Det kan man verkligen kalla för kvantitet för dyra pengar...

Håller med fullständigt! Hade jag haft ett så dyrt pannband hade jag fan inte använt det :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Tillbaka