Osäker på väninnans nya partner

Vad skulle det annars finnas för anledning att inte berätta? :confused:
Att man är generad antar jag, det är väll den vanligaste anledningen till att man inte berättar om sina sjukdomar eller att man tycker det är privat. Sen smittar man inte hela tiden när man har kondylom utan bara när man har blåsor. Så han kanske inte tyckte att han behövde berätta när han inte hade några blåsor.
 
Att man är generad antar jag, det är väll den vanligaste anledningen till att man inte berättar om sina sjukdomar eller att man tycker det är privat. Sen smittar man inte hela tiden när man har kondylom utan bara när man har blåsor. Så han kanske inte tyckte att han behövde berätta när han inte hade några blåsor.
Du tänker nog på herpes, kanske? Med blåsor.
 
Absolut, men dåligt omdöme är inte nödvändigtvis samma sak som att vilja smitta någon.
Jag tolkar det som att han redan vet om sin smitta, (eftersom det är en såndär som inte märks förrän det syns att något är galet). Och genom att inte ha skyddat sex så smittar han ju antagligen ner sin flickvän. Genom att inte berätta läget förrän efter att kondolymen har haft möjlighet att sprida sig så verkar det vara en utarbetad strategi.

"Enligt smittskyddslagen begår du ett brott om du har sexuellt umgänge med en person och inte berättar att du är infekterad av en könssjukdom. Likaså är behandlande läkare tvingade att fråga dig om sexpartners vid ditt läkarbesök och kalla dessa till provtagning, allt för att förhindra en epidemi. Kondylom är dock ett undantag. Förvisso är det en könssjukdom men du är inte skyldig att tala om för din partner att du är smittad."
 
Jag tolkar det som att han redan vet om sin smitta, (eftersom det är en såndär som inte märks förrän det syns att något är galet). Och genom att inte ha skyddat sex så smittar han ju antagligen ner sin flickvän. Genom att inte berätta läget förrän efter att kondolymen har haft möjlighet att sprida sig så verkar det vara en utarbetad strategi.

"Enligt smittskyddslagen begår du ett brott om du har sexuellt umgänge med en person och inte berättar att du är infekterad av en könssjukdom. Likaså är behandlande läkare tvingade att fråga dig om sexpartners vid ditt läkarbesök och kalla dessa till provtagning, allt för att förhindra en epidemi. Kondylom är dock ett undantag. Förvisso är det en könssjukdom men du är inte skyldig att tala om för din partner att du är smittad."
Varför är det sannolikare att det är en utarbetad strategi, än de tänkbara förklaringar som jag hade?
 
Jag tycker eftersom du inte träffat honom att du inte kan riktigt uttala dig om saken på ett konstruktivt sett, utan kommer troligen få till svar på allt att du inte träffat honom. Men lyssna, var vaksam, säg till när du tycker något är fel på ett konstruktivt sätt, men inte som en större sak än annat som delas i ett vänskapligt samtal. Det är svårt att blanda sig in i andras relationer och till stor del anser jag att man inte ska göra det. Men för mig ringer det en varningsklocka att hon efter så kort tid i relationen redan hittat saker att gnälla på... sen det där med könssjukdom, beror ju på vad det är, men visst hade det varit rätt att berätta först, men ts kompis har ju oxå en skyldighet att skydda sig... är det kondylom är det knivigt, någon annan som ligger under smittskyddslagen är det rent brottsligt att medvetet inte berätta.
 
Ah, missuppfattade totalt!

Men det vet vi väl ändå inte?

@Vallmo Sorry att jag missförstod! Jag läste om TS nu och hade helt missförstått (trodde du menade att nåt sånt berättar man inte så tidigt som efter två månader. Haha helt galet!) Gud så pinsamt.
Såg ditt svar nu.
Hann svara på det tidigare. ;)
Nej, givetvis har man inte oskyddad sex om man vet att man har något könssjukdom. Det är fruktansvärt nonchalant. :mad:
Man berättar direkt (Gud så avtändande) :wtf: eller så fixar man till sig först.

För övrigt, det är lugnt! :)
Missförstå,kan vi alla göra.
Kanske uttryckte mig otydligt.
 

Liknande trådar

Relationer Hej. Ni har säkert läst dom andra trådarna där jag berättar att jag blev dumpad för snart 3 veckor sedan. Dumpad av honom som jag trodde...
Svar
9
· Visningar
2 401
Senast: NotlikeI
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 050
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Jag måste bara ventilera då jag inte har någon att prata med. har pratat med min sambo men många gånger förstår han mig inte.. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 689
Senast: Sol
·
J
  • Låst
Övr. Barn Har ett svårt dilemma. Börjar från början: Jag och min sambo(som har två barn sedan tidigare äktenskap)har olika syn på detta med...
2
Svar
36
· Visningar
2 759
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp