Osäker på väninnans nya partner

Just kondylom kan ligga latent i många år utan ett enda symptom så det är inte alls säkert att han visste att han hade det när de träffades men att han vet nu att han hade det innan de träffades. Kondylom går inte heller att bota utan utbrott kommer lite nu och då och det smittar bara när vårtorna finns. Det är inte heller säkert att kondom räcker som skydd, vårtorna kan sitta lite varstans i underlivet på både kvinnor och män och vid direktkontakt smittar de.
 
Just kondylom kan ligga latent i många år utan ett enda symptom så det är inte alls säkert att han visste att han hade det när de träffades men att han vet nu att han hade det innan de träffades. Kondylom går inte heller att bota utan utbrott kommer lite nu och då och det smittar bara när vårtorna finns. Det är inte heller säkert att kondom räcker som skydd, vårtorna kan sitta lite varstans i underlivet på både kvinnor och män och vid direktkontakt smittar de.

De lät som att han viste om de sedan innan. Nu är jag inte 100 på kondylom, men hon prata om att de "bara är vårtor man bränner bort"
 
De lät som att han viste om de sedan innan. Nu är jag inte 100 på kondylom, men hon prata om att de "bara är vårtor man bränner bort"

Ja man kan bränna/skära/frysa bort vårtorna men viruset ligger kvar i kroppen och nya vårtor kan därmed komma när som helst. Endel får ett utbrott och aldrig mer medans andra får återkommande utbrott.

Många tar lätt på könssjukdomar eftersom de inte inser eller bryr sig om vad de kan ställa till med. Kondylom är ju relativt harmlös på ett sätt men kan ge tillräckligt med besvär för den som drabbas hårt. Visste han innan så borde han självklart varit ärlig med det. Det är aldrig okej att hålla inne med fakta som berör ens partner.
 
Jag tycker det är mer avtändande med en som inte berättar om den vet. Jag minns hur jag och dåvarande gick tillsammans för att bli kvitt en smitta, vi både skrattade och grät åt eländet. Men avtändande var det aldrig
Ja, absolut! :) Du har rätt!
Det var en rätt dum kommentar av mig. :o

Vad fint och starkt att du och din partner ändå kunde ta er an situationen på sånt bra sätt. :heart
 
kan börja med att jag inte träffat honom, utan de är bara vad hon berättat om deras förhållande.

Min väninnan är 35 år och en kvinna med skinn på näsan. Varit singel i 7 år och den senaste tiden varit rätt desperat singel...

Nu har hon sedan ett tag träffat en man och sedan två månader är de ett par. Men mina varningsklockor ringer och tänkte ventilera med er. Jag unnar henne helt klart kärlek och gemenskap och fattar att vi just nu inte kanske ses så ofta, men så är livet.

Tänkte lägga upp de som "stör" mig

1. Han har fått henne att börja gå på diet och träna. Bra då hon kan behöva de, men inget hon har brytt sig om tidigare. Nu var de knappt så hon ville ta en bulle till kaffet när vi tog en fika, har aldrig hänt innan.

2. Får vibbar att han är svartsjuk, "men de beror på att han har så dåliga erfarenheter" som hon uttryckte det.

3. Han vill att de flyttar ihop redan efter en månad

4. Snubben har tydligen en könssjukdom (gissar på komdylom av beskrivningen) som han berättar efter två månader av oskyddat sex....mera än jag ville veta :wtf:

Kanske bara jag som överreagerar men en annan kompis levde 10 år i ett helvete.

Jag tycker att nr 2 och nr 3 är stora varningstecken, just det där att flytta ihop efter en månad var en sak om dök upp med mitt ex. och han var riktigt svartsjuk och uppförde sig som ett svin i perioder, dock blev han aldrig våldsam men han var riktigt elak med ord. Jag avslutade förhållandet när jag insåg hur jag mådde med honom. Det där att hon redan har börjat se de där stora felen är i sig en varningssignal men mer för att förhållandet är dåligt. Jag skulle hålla koll om jag var du.
 
Jag tycker att nr 2 och nr 3 är stora varningstecken, just det där att flytta ihop efter en månad var en sak om dök upp med mitt ex. och han var riktigt svartsjuk och uppförde sig som ett svin i perioder, dock blev han aldrig våldsam men han var riktigt elak med ord. Jag avslutade förhållandet när jag insåg hur jag mådde med honom. Det där att hon redan har börjat se de där stora felen är i sig en varningssignal men mer för att förhållandet är dåligt. Jag skulle hålla koll om jag var du.

Fast jag upplevde inte som att hon klaga, utan de kom lite nu som då under samtal, tex när vi var på kaffe så sa hon "haha, när jag sa att jag far på kaffe under tiden du gör X fråga han genast med vem...han är lite svartsjuk stackarn"

Tagit upp de med min man som tycker jag nojjar i onödan
 
Fast jag upplevde inte som att hon klaga, utan de kom lite nu som då under samtal, tex när vi var på kaffe så sa hon "haha, när jag sa att jag far på kaffe under tiden du gör X fråga han genast med vem...han är lite svartsjuk stackarn"

Tagit upp de med min man som tycker jag nojjar i onödan

Du ska kanske be att få träffa honom?
 

Liknande trådar

Relationer Hej. Ni har säkert läst dom andra trådarna där jag berättar att jag blev dumpad för snart 3 veckor sedan. Dumpad av honom som jag trodde...
Svar
9
· Visningar
2 401
Senast: NotlikeI
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 050
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Jag måste bara ventilera då jag inte har någon att prata med. har pratat med min sambo men många gånger förstår han mig inte.. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 689
Senast: Sol
·
J
  • Låst
Övr. Barn Har ett svårt dilemma. Börjar från början: Jag och min sambo(som har två barn sedan tidigare äktenskap)har olika syn på detta med...
2
Svar
36
· Visningar
2 759
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp