Oseriös avel 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilket trams. De åker ju in automatiskt när man ställer ut eller HD-röntgar, inget som man som ägare behöver registrera. Snarare är väl hundarna överhuvudtaget inte registrerade i SKK.
Som veterinär skulle man ju kunna tro att människan är väl medveten om hur avläsning och registrering av HD/ED röngen går till iaf.

Inte bara oseriös som säljare men borde man inte också tänka lite på sitt rykte som veterinär innan man drar rena lögner på blocket?

Eller så är människa bara mytoman ut i fingerspetsarna och helänkelt inte är veterinär heller...
 
Som veterinär skulle man ju kunna tro att människan är väl medveten om hur avläsning och registrering av HD/ED röngen går till iaf.

Inte bara oseriös som säljare men borde man inte också tänka lite på sitt rykte som veterinär innan man drar rena lögner på blocket?

Eller så är människa bara mytoman ut i fingerspetsarna och helänkelt inte är veterinär heller...
Man kan ju tycka det. Men finns ju veterinärer som föder upp trubbnosar också liksom.
Borde inte vara svårt att kolla upp om någon verkligen är veterinär eller inte.
 
Som veterinär skulle man ju kunna tro att människan är väl medveten om hur avläsning och registrering av HD/ED röngen går till iaf.

Inte bara oseriös som säljare men borde man inte också tänka lite på sitt rykte som veterinär innan man drar rena lögner på blocket?

Eller så är människa bara mytoman ut i fingerspetsarna och helänkelt inte är veterinär heller...

Rent tekniskt så skulle det ju kanske kunna vara personen själv som skickar in röntgenresultatet om denne är veterinär. :p

Men att man ”inte hunnit” är såklart nonsens.
 
Jag har lite funderingar kring det här med chihuahua/andra små hundar som "kvarkar"/hostar. Hur får man bukt på ett sådant problem? Det anses ju i stor grad "normalt" bland uppfödare och det finns inga hälsoprogram/tester etc att följa. (Om jag har förstått det rätt är lång och mjuk gom inte samma sak som trachealkollaps?) Räcker det att avla på individer om inte uppvisar symtom?
 
Jag har lite funderingar kring det här med chihuahua/andra små hundar som "kvarkar"/hostar. Hur får man bukt på ett sådant problem? Det anses ju i stor grad "normalt" bland uppfödare och det finns inga hälsoprogram/tester etc att följa. (Om jag har förstått det rätt är lång och mjuk gom inte samma sak som trachealkollaps?) Räcker det att avla på individer om inte uppvisar symtom?
Är vi ärliga är det nog krasst sett boas. För att komma tillrätta med det behöver man avla på mer normal anatomi.
 
Jösses, är de igång igen? Har sett just dessa "kvalitets"-valpar flera gånger. Med tanke på att det tog ett bra tag innan de fick alla sålda från förra kullen (om de har det), så undrar jag varför de gör korsningen igen. :meh:
Men sist var det ju i en annan stad eller finns det två människor som avlar kvalitetsvalpar av den här blandningen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 688
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp