Bukefalos 28 år!

Oseriös avel, fortsättning.

Sök på hela Sverige.
Jösses vilken människa, var nyss inne och läste både annonsen och hela hemsidan. Oseriös räcker inte ens till för att beskriva eländet. :crazy:

Vilka sökord? Har missat vad det var för ras.
 
Alltså hur kan man ens bli sådär? O_o Hon skriver även på sin hemsida att hon har en kompis som helade sig själv snabbt från cancer och konstaterade cancer som emotionella och psykiska blockeringar.

:arghh: HUR? Människans hjärna är intressant, hur kan det bli såhär?
 
Jag tycker den blandningen är sjukt oseriös och har full förståelse och det blir kaos i kropp och knopp på den stackars hunden. Om ägarna sen inte är speciellt engagerade i att ge en sån mix vad den behöver så tycker jag att det är ännu mer oseriöst att öht sälja till sånna människor.
Det är väl lika jävla oseriöst om en oengagerad ägare har en schäfer, och vad det är för hund, den mår inte bättre för den råkar vara renras i den situationen
 
Det är väl lika jävla oseriöst om en oengagerad ägare har en schäfer, och vad det är för hund, den mår inte bättre för den råkar vara renras i den situationen

Ja självklart är det oseriöst att sälja även en Schäfer till någon som inte tänker aktivera den :confused:

Fast nu var det väl AVELN i första hand som tråden gällde? Att den som sen vill kalla sig uppfödare till den här kraken varit oseriös både i uppfödning och försäljning dubblar ju bara platsen i tråden.
Ingen kan väl tycka att det är seriöst att sätta en sån mix till världen? Den har ju absolut sämre förutsättningar att må bra med så många olika drifter som krockar i skallen.

Svordommarna får du gärna skippa när du skriver till mig.
 
Behöver inte enbart bero på okunskap även om det säkert är en stoor bit i det här fallet.
För många år sen hade jag en vansinnig mix av 4 raser...jakt, bruks, vakt...den hunden var praktiskt taget omöjlig att mätta.

Absolut men utifrån det som skrevs i tråden om hunden ifråga så verkar det mest vara okunskap då de inte ens verkade intresserade av att få tips över problemet
 
Absolut men utifrån det som skrevs i tråden om hunden ifråga så verkar det mest vara okunskap då de inte ens verkade intresserade av att få tips över problemet

Så uppfattade inte jag det. En massa raser som inte alls passar ihop räknades upp och en hund som som stod och studsade...inte alls förvånande med den mixen. Plus en kass ägare. Dubbelt upp oseriöst.
 
Omplacering amstaff/siberian husky

"Blir mycket stressad av att lämnas ensam, kan öppna dörrar, har stark jaktinstinkt. Han kan inte bo med katt eller andra djur, men fungerar bra ihop med andra hundar. Mycket lekfull. Drar i kopplet. Hårt. Går ej att ha lös."

Inget ont om ägaren som omplacerar hunden, och annonsen är både välformulerad och ärlig. Uppfödaren däremot... man undrar lite hur man ens kan komma på idén att korsa amstaff med husky. Men hundarna "ville väl bli föräldrar" :cautious:
 
Omplacering amstaff/siberian husky

"Blir mycket stressad av att lämnas ensam, kan öppna dörrar, har stark jaktinstinkt. Han kan inte bo med katt eller andra djur, men fungerar bra ihop med andra hundar. Mycket lekfull. Drar i kopplet. Hårt. Går ej att ha lös."

Inget ont om ägaren som omplacerar hunden, och annonsen är både välformulerad och ärlig. Uppfödaren däremot... man undrar lite hur man ens kan komma på idén att korsa amstaff med husky. Men hundarna "ville väl bli föräldrar" :cautious:
Oj. Och HUR ska det gå att hitta ett bra hem till en sådan hund...?
 
En schäfer som står och schäfervrålar när inget händer eller en blandras som hoppar av frustration, blandrasen är sjuk i huvudet med oseriösa ägare ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
32 33 34
Svar
660
· Visningar
63 108
Senast: Migo
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: Fibusen
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp