Oseriös avel, fortsättning.

Jag fnissade nästan lite på kvällens valpkurs. Alla fick presentera sina hundar och då var det en som hade en Labradoodle och i slutet av kvällen fick vi en läxa till nästa kurstillfällen. Vi ska skriva en rasbeskrivning och redovisa. Kursledaren sa ”ni som har blandras får skriva om båda raserna”. :angel::D
 
Jag fnissade nästan lite på kvällens valpkurs. Alla fick presentera sina hundar och då var det en som hade en Labradoodle och i slutet av kvällen fick vi en läxa till nästa kurstillfällen. Vi ska skriva en rasbeskrivning och redovisa. Kursledaren sa ”ni som har blandras får skriva om båda raserna”. :angel::D

Tur jag inte var med där med min första hund. Han hade 4 raser i sig :down:
 
Rubriken "purebred american staffy cross with boxer and border colli"

Valparna säljes "as is" vilket man ofta skriver i bilannonser, typ "i befintligt skick" till det unika priset av $150 / ~ 1000 sek

Det står även att valparna både äter och dricker "som dom ska" :up:


Tillägg: denna kanske passar bättre i annonstråden
 
Rubriken "purebred american staffy cross with boxer and border colli"

Valparna säljes "as is" vilket man ofta skriver i bilannonser, typ "i befintligt skick" till det unika priset av $150 / ~ 1000 sek

Det står även att valparna både äter och dricker "som dom ska" :up:


Tillägg: denna kanske passar bättre i annonstråden

Vad är vitsen med att framhålla att en av raserna är renrasig om man sen ändå sabbat det med att blanda in två raser till? O_o
 
Malinois x pitbull ~5000kr

Det enda som står i annonsen är detta (plus en e-postaddress):

20180901_140017.jpg


Verkar som om denna seriösa valpfabrik fått några "påhopp" redan....
 
En bekant till mig med småbarn har länge pratat om att de vill skaffa hund. Sambon och jag har gett dem rådet att utifrån det som de vill göra med hunden, kika i rasgrupp 9. De vill ha en familjehund att gå promenader med, gosa med och ja ingen särskild aktivering mer än leta godis ibland, typ..

I helgen ringde dem och berättade att de hämtat hem en underbar liten valp.

En korsning mellan labbe och border collie :banghead::banghead::banghead:

Gud hjälpe..
 
Kunde inte låta bli att gå in i tråden då jag träffat en underbar labbe-pudelblandning (är det dom som benämns doodle?) Helt mentalt stabil, lugnet själv (när den sover) och vill vara med överallt annars (gärna vid bordet hela tiden) och är en riktig kelgris (morrar rejält och försöker äta upp näsan när det gosas) och har ett väl utvecklat kroppsspråk (morrar ordentligt när det blir kramkalas) och alltid lika lycklig när den får extra uppmärksamhet (kissar på sig när den blir exalterad, sker flera gånger om dan). Helt perfekt blandning som alla borde skaffa minst en av. :up:
 
Kunde inte låta bli att gå in i tråden då jag träffat en underbar labbe-pudelblandning (är det dom som benämns doodle?) Helt mentalt stabil, lugnet själv (när den sover) och vill vara med överallt annars (gärna vid bordet hela tiden) och är en riktig kelgris (morrar rejält och försöker äta upp näsan när det gosas) och har ett väl utvecklat kroppsspråk (morrar ordentligt när det blir kramkalas) och alltid lika lycklig när den får extra uppmärksamhet (kissar på sig när den blir exalterad, sker flera gånger om dan). Helt perfekt blandning som alla borde skaffa minst en av. :up:

- raderat -
 
Kunde inte låta bli att gå in i tråden då jag träffat en underbar labbe-pudelblandning (är det dom som benämns doodle?) Helt mentalt stabil, lugnet själv (när den sover) och vill vara med överallt annars (gärna vid bordet hela tiden) och är en riktig kelgris (morrar rejält och försöker äta upp näsan när det gosas) och har ett väl utvecklat kroppsspråk (morrar ordentligt när det blir kramkalas) och alltid lika lycklig när den får extra uppmärksamhet (kissar på sig när den blir exalterad, sker flera gånger om dan). Helt perfekt blandning som alla borde skaffa minst en av. :up:
Haha, och den trodde du folk här skulle gå på? :laugh:

Förra gången du tyckte att buke gett dig för lite uppmärksamhet klev du in här och skrev uppskattande om ovtjarka.
 
Haha, och den trodde du folk här skulle gå på? :laugh:

Förra gången du tyckte att buke gett dig för lite uppmärksamhet klev du in här och skrev uppskattande om ovtjarka.
Du, den här gången är det faktiskt på fullt allvar för jag har träffat jycken live och umgåtts lite med den. Den är helt klart knäpp, tur den är jättesnäll men mentalt stabil,,,,,,inte på en fläck. :crazy:
 
Alltså. Vad är det med folk och strunta i hälsoundersökningar?
Om man har en ras där det INTE är vanligt med tex höftproblem och en hund ändå röntgas och får C-höfter, varför röntgar man som uppfödare inte de syskon man själv har hemma och varför använder man syskon i avel sedan utan att röntga dem innan?! VILL de ha in problem i rasen eller vad är deras jäkla problem? Förstår de inte att allt börjar någonstans? Det är ju inte direkt så att det "pang poff" dyker upp enorma problem i en ras, eller att någon ras är fullständigt immun och omöjlig att skapa problem hos.
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 734
Senast: Wingates
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 120
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp