Oseriös avel 2023

När jag tänker mops/shar pei så ser jag bara denna framför mig 😅 https://www.instagram.com/morkskywalker?igsh=Z2VpdXIxZ3BydW05
IMG_8061.jpeg
 
Stackarn ser ju ut som om den har skabb eller något! Ingen av raserna är hårlösa, hur hände det? Lilla livet. :(

För att inte tala om nosrynkan, de totalknipta näsborrarna och allt annat då. "När blandraser blir fel."
Han ska vara räddad från kötthandel i Kina så de vet inte raserna. Har för mig att de har sagt att de inte kommer att testa honom för de vill inte att folk ska försöka blanda sig till flera som honom eftersom han är så osund
Det är väl just det med blandraser - ett lotteri. I samma kull kan du få en #580 och fyra #583, eller tvärtom för all del.
Jag tar upp mina systrar igen 😅😂
2022-07-19%20(4).jpeg
 
Han ska vara räddad från kötthandel i Kina så de vet inte raserna. Har för mig att de har sagt att de inte kommer att testa honom för de vill inte att folk ska försöka blanda sig till flera som honom eftersom han är så osund

Jag tar upp mina systrar igen 😅😂
Visa bifogad fil 142563
Ah, jag trodde att det var ett exempel på samma blandning. Oavsett skulle det lätt kunna vara så, och det är fruktansvärt att det finns människor som gärna vill ha en likadan.
 
Stackarn ser ju ut som om den har skabb eller något! Ingen av raserna är hårlösa, hur hände det? Lilla livet. :(

För att inte tala om nosrynkan, de totalknipta näsborrarna och allt annat då. "När blandraser blir fel."
Jag utgår från att hunden lever utan större besvär, annars hade det nog varit på sin plats att avliva så han inte går runt och lider. Jag har nog aldrig sett en så tillplattad nos innan ärligt talat.
 
Han ska vara räddad från kötthandel i Kina så de vet inte raserna. Har för mig att de har sagt att de inte kommer att testa honom för de vill inte att folk ska försöka blanda sig till flera som honom eftersom han är så osund

Jag tar upp mina systrar igen 😅😂
Visa bifogad fil 142563

@Lyan får jag låna din bild till när jag argumenterar med folk som prompt bestämt sig för att vissa "etablerade korsningar" blir på ett visst sätt? Den är väldigt talande... (Kommer dock inte ihåg vilka raser det är?)
 
Han ska vara räddad från kötthandel i Kina så de vet inte raserna. Har för mig att de har sagt att de inte kommer att testa honom för de vill inte att folk ska försöka blanda sig till flera som honom eftersom han är så osund
Därav de spretiga tårna, antar jag? Att den suttit i bur kanske och inte kunnat röra sig ordentligt. Det ser hemskt ut alltihopa....

 
@Lyan får jag låna din bild till när jag argumenterar med folk som prompt bestämt sig för att vissa "etablerade korsningar" blir på ett visst sätt? Den är väldigt talande... (Kommer dock inte ihåg vilka raser det är?)
Absolut. Den bruna och den svarta är kullsystrar och båda deras föräldrar var 50/50 pudel/långhårig chihuahua. Den gråa hade samma pappa och mamma var pudel. Att de är andra generationen är viktigt i sammanhanget för i första generationen med pudel så kan du inte få slät päls utan skägg. I första generationen går det många gånger att se vilken ras man har korsat pudeln med, tex pudel/långhårig chihuahua är inte särskilt lika pudel/papillon som inte är särskilt lika pudel/cocker spaniel osv. Dvs relativt homogena inom samma blandning, men olika andra pudelblandningar. I nästa generation så har du dock alla gener från de inblandade raserna att ta hänsyn till och då blir det som med mina. Pärla (grå) ser tex heller inte ut som första generationen pudel/långhårig chihuahua eftersom hennes pappa var 50/50. Jag har än så länge inte sett någon första generation som har haft långhåriga öron eller krullig päls
IMG_8065.jpeg
 
Absolut. Den bruna och den svarta är kullsystrar och båda deras föräldrar var 50/50 pudel/långhårig chihuahua. Den gråa hade samma pappa och mamma var pudel. Att de är andra generationen är viktigt i sammanhanget för i första generationen med pudel så kan du inte få slät päls utan skägg. I första generationen går det många gånger att se vilken ras man har korsat pudeln med, tex pudel/långhårig chihuahua är inte särskilt lika pudel/papillon som inte är särskilt lika pudel/cocker spaniel osv. Dvs relativt homogena inom samma blandning, men olika andra pudelblandningar. I nästa generation så har du dock alla gener från de inblandade raserna att ta hänsyn till och då blir det som med mina. Pärla (grå) ser tex heller inte ut som första generationen pudel/långhårig chihuahua eftersom hennes pappa var 50/50. Jag har än så länge inte sett någon första generation som har haft långhåriga öron eller krullig päls
Visa bifogad fil 142578
Inte så bra bilder tyvärr, men det går ändå rätt tydligt att se skillnaden i både päls och typ mellan en första generation pudel/papillon och en första generation pudel/långhårig chihuahua
IMG_8066.jpeg
 
Absolut. Den bruna och den svarta är kullsystrar och båda deras föräldrar var 50/50 pudel/långhårig chihuahua. Den gråa hade samma pappa och mamma var pudel. Att de är andra generationen är viktigt i sammanhanget för i första generationen med pudel så kan du inte få slät päls utan skägg. I första generationen går det många gånger att se vilken ras man har korsat pudeln med, tex pudel/långhårig chihuahua är inte särskilt lika pudel/papillon som inte är särskilt lika pudel/cocker spaniel osv. Dvs relativt homogena inom samma blandning, men olika andra pudelblandningar. I nästa generation så har du dock alla gener från de inblandade raserna att ta hänsyn till och då blir det som med mina. Pärla (grå) ser tex heller inte ut som första generationen pudel/långhårig chihuahua eftersom hennes pappa var 50/50. Jag har än så länge inte sett någon första generation som har haft långhåriga öron eller krullig päls
Visa bifogad fil 142578
De är verkligen jätteroliga på nått sött vis :p
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 854
Senast: LelleLilla
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 801
Senast: Luff
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 788
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 231
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp