Bukefalos 28 år!

oseriös valpuppfödare

jassica

Trådstartare
En bekant, eller inte bekant, men en jag känner umgås med en, som jag inte förstår mig på.

Hon har en hund, pappan är jack russel, mamman är engelsk springel spaniel och labrador, och ägaren till denna hund avlar på denna hund:crazy:

hunden i fråga är 8 år och hon har nu idag, valpar, pappan är någon hund ägaren och hunden träffade på i vietnamn, alltså gud vet vad.

kan man göra något åt detta? Blandrasavel kan man väl itne sätta åt, men hunden är faktiskt åtta år, och har haft väldigt många kullar.
 
Sv: oseriös valpuppfödare

men det måste vara en väldigt unik hund, för förra löpet parade hunden sig, och fick en abortspruta, men valpade ändp, och nu är hon steriliserad och har ändå fått valpar. enligt ägaren..

Ägaren åkte bort vid 18tiden igår, och är fortfarande borta, kan tänka mig att hunden kanske vill komma ut och kissa, och att valparna kan behöva tittas över:confused:
 
Sv: oseriös valpuppfödare

Det är hemsk när man är så där maktlös och inget annat kan göra en att försöka prata vett med ägaren till denna tik och valpkull.

Jag säger som jag sagt förr, oansvariga människor ska inte ha djur. Syfftar då mest på att denna hundägare lämnar sin tik och hennes valpar ensama så länge. Tvivlar visserligen inte på att tiken säkerligen är en duktig mamma och kan ta hand om sina valpar, efter som du nämner att detta är långt ifrån hennes första kull, men tiken själv? Som säkerligen behöver ut och rastas vid detta lag?

Grymt tkr jag, som får ångest om mina hundar är ensammna mer än 2 timmar.
( Jo, jag är nog överdriven åt anndra hållet istället:angel:)
 
Sv: oseriös valpuppfödare

men det måste vara en väldigt unik hund, för förra löpet parade hunden sig, och fick en abortspruta, men valpade ändp, och nu är hon steriliserad och har ändå fått valpar. enligt ägaren..

Ägaren åkte bort vid 18tiden igår, och är fortfarande borta, kan tänka mig att hunden kanske vill komma ut och kissa, och att valparna kan behöva tittas över:confused:

En anmälan kanske vore på sin plats?
 
Sv: oseriös valpuppfödare

och nu är hon steriliserad och har ändå fått valpar.

Låter mycket konstigt då det är ovanligt att man steriliserar tikar i sverige. Här kastreras de och har då varken livmoder eller äggstockar kvar.

Säger som escodobe - anmäl!
 
Sv: oseriös valpuppfödare

ja en anmälan ska göras, då det inte går att prata med denna person. Så länge det finns sprit på bordet där hon är, kommer hon inte bry sig i att åka hem till sin hund.

Otäckast tycker jag är att pappan rä någno hund från vietnamn, kan ju ha en massa sjukdomar.
 
Sv: oseriös valpuppfödare

pappan är någon hund ägaren och hunden träffade på i vietnamn, alltså gud vet vad.

Åkte hon med sin hund till Vietnam och lät den para sig där?


Verkar enligt ditt inlägg som hon brister i tillsynen av djuren så anmäl isåfall.
Finns dessvärre en hel del oansvariga djurägare:crazy:
 
Sv: oseriös valpuppfödare

ja, det gjorde hon.

Ska utveckla det hela, så det inte blir fel. Hon har varit på semester i vietnamn och hade då med sig den hunden, och då parade hon sig med någon herrelös hund därnere.

Pappan till förgående kull, är hennes egna hane, en hund hon tagit hem från Gran canaria, en hund bestående av en hel rondell olika raser.
 
Sv: oseriös valpuppfödare

Tillåt mig tvivla på sanningshalten i historien.
Om hunden varit i Vietnam så måste den sitta i karantän vid hemkomsten o valparna borde då ha fötts där, enkel matematik, eller så har hunden smugglats in hit.
 
Sv: oseriös valpuppfödare

Tillåt mig tvivla på sanningshalten i historien.
Om hunden varit i Vietnam så måste den sitta i karantän vid hemkomsten o valparna borde då ha fötts där, enkel matematik, eller så har hunden smugglats in hit.

Allt går att sälja med mördande reklam?
 
Sv: oseriös valpuppfödare

Tillåt mig tvivla på sanningshalten i historien.
Om hunden varit i Vietnam så måste den sitta i karantän vid hemkomsten o valparna borde då ha fötts där, enkel matematik, eller så har hunden smugglats in hit.

Det torde vara ganska svårt att smuggla in en hund från Vietnamn, alltså så är det helt enkelt bullshit att hon varit där med hunden.
 
Sv: oseriös valpuppfödare

Ägaren sa till mig att hennes tik varit med i vietnam, och att hon där träffat en hane som hon harade sig med, om det är sant eller inte står inte jag för, utan det är vad ägaren sagt som jag går efter.
 
Sv: oseriös valpuppfödare

Tullen borde inte kunnat missa, om de inte kom med någon form av mer tvivelaktig båt från vietnam då..

Flyga in en hund utan papprena i ordning är ju hart när omöjligt, och jag tvivlar ju starkt på att det bilades ner.

Skulle tro både Gran Canariahunden är snack, som Vietnam parningen. Skulle snarare kolla hos grannen efter den troliga fadern..
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 258
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 701
Senast: Takire
·
Övr. Katt Inspirerad av trådar på hund och avelsforumen började jag fundera lite. Katter har redan den mest oseriösa avel som finns bland husdjur...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 134
Senast: kryddelydd
·
Hundavel & Ras Kan någon förklara för mig? Jag utgår från en annons som exempel nu, men det finns flera. Det är inget specifikt med just den annonsen...
Svar
15
· Visningar
1 910
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp