Bukefalos 28 år!

oseriösa spekulanter!

Madde_padde

Trådstartare
Sitter här mycke irriterad över dagen, är hemma och är sjuk men skulle trots allt visa hästen kl 12 och ville inte sälla in då hon ville kolla på honom först osv osv.

En tjej som ringt nån gång om dan sista tre dagrna och verkligen vill privrida.
Men va händer...jo ja åker ut till stallet nästan 39 graders feber, mockar och fixar klockan blir halv ett, ett, ringer henne inget svar, ringer igen halv två inget svar ...så får skicka ett medeelande och säga att jagm åste hem och sova.

Och har fortfarande inte fått något svar av henne!

Varför gör man så!? :confused:
 
Sv: oseriösa spekulanter!

Sitter här mycke irriterad över dagen, är hemma och är sjuk men skulle trots allt visa hästen kl 12 och ville inte sälla in då hon ville kolla på honom först osv osv.

En tjej som ringt nån gång om dan sista tre dagrna och verkligen vill privrida.
Men va händer...jo ja åker ut till stallet nästan 39 graders feber, mockar och fixar klockan blir halv ett, ett, ringer henne inget svar, ringer igen halv två inget svar ...så får skicka ett medeelande och säga att jagm åste hem och sova.

Och har fortfarande inte fått något svar av henne!

Varför gör man så!? :confused:

Sånt blir man Minst sagt besviken och knäckt på!! förstår dig till fullo.

Men jag skulle nog utgått från att någonting har hänt. (såklart) Och om det inte vore så att hon brutit bägge benen skulle man väldigt gärna vilja höra en bra förklaring... :devil: ;)
 
Sv: oseriösa spekulanter!

jo men precis!

så kan de mycke väl vara, man vet aldrig dom kanskek örde av vägen eller så så allt för irriterad ska man väll inte bli men!
hoppas de andra i helgen dycker upp på lovad tid!
 
Sv: oseriösa spekulanter!

jo men precis!

så kan de mycke väl vara, man vet aldrig dom kanskek örde av vägen eller så så allt för irriterad ska man väll inte bli men!
hoppas de andra i helgen dycker upp på lovad tid!

vad är det för häst du har? :) kallblod?
 
Sv: oseriösa spekulanter!

Efter att ha haft några hästar till salu under de senaste åren blir jag inte ens förvånad.

Liknande situationer har jag varit i 4- 5 gånger. Inte kul om man har ställt in andra göromål, tagit ledigt fån jobbet osv. En gång hade jag på spekulantens begäran bokat ridhus för provridning. Ingen kom. De förstör mycket för andra, seriosa spekulanter.

Så jobbigt är det inte att höra av sig om något har hänt.
 
Sv: oseriösa spekulanter!

Usch, krya på dig!

Måste säga att jag haft en medryttarannons ute, förut har jag låtit i stort sett alla komma och hälsa på som hört av sig, men den här gången har jag sållat kraftigt. Vet att min mans tålamod och mitt eget blivit något begränsat, och jag spenderar hellre en dag med man och barn alt är ute och rider själv framför att fixa och dona med en människa som jag inte tror på till 100% från början.
 
Sv: oseriösa spekulanter!

Ha, det där är inget ovanligt. Snarare något man får räkna med när man ska sälja häst.

Jag tar inte ledigt från något jobb, eller bokar ridhus el dylikt för någon spekulant. De får komma hem till mig och provrida i min paddock när jag har tid och vädret är ok.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·
Hästvård Okej så såhär är det! Häromveckan så fick jag ett samtal runt 19.00 på kvällen att min islandshäst inte kunde stå på ett ben, jag kommer...
Svar
13
· Visningar
2 304
Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 398
Senast: Gnist
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 941
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp