Oseriös avel 2023

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick upp annonsen från den där Nalle som förslag på facebook. Jag har aldrig hört talas om honom eller sett någonting från honom någonstans någonsin vad jag kan minnas. Det känns som en lite obehaglig slump att det dök upp nästan precis efter jag läst om honom i denna tråden 😬

Jag ramlade över denna på reddit för ett tag sedan. Ägarna vet inte exakta raser men tror i princip alla i tråden gissade på bullhund/husky. Den är så underbart fulsöt 😍
IMG_3953.webp

Jag fick upp annonsen från den där Nalle som förslag på facebook. Jag har aldrig hört talas om honom eller sett någonting från honom någonstans någonsin vad jag kan minnas. Det känns som en lite obehaglig slump att det dök upp nästan precis efter jag läst om honom i denna tråden 😬

Jag hade nog också gissat något åt det hållet, mycket baserat på att det är raser som verkar ha hög andel oseriösa ägare. :bag:

OT: det är ingen slump, utan beror på att både google och facebook aktivt spårar vad du gör i andra appar om du inte själv förhindrar det.

Jag ramlade över denna på reddit för ett tag sedan. Ägarna vet inte exakta raser men tror i princip alla i tråden gissade på bullhund/husky. Den är så underbart fulsöt 😍
Visa bifogad fil 169246
Han gör iaf ett otroligt jobb för många av dessa hundar :)

Visa bifogad fil 169246
Lite Scooby doo look 😄💕

Säga vad man vill men kamphundar slår alltid alltid igenom mycket i blandningarna.
Tittar man på pudelmixar tex är det aldrig lika tydligt 🙈

Alltid lika roligt med shelter utomlands som verkar gissa hejvilt på vilka raser som finns i blandraserna de lägger ut för omplacering. Deras "labbemix", "rottweilermix" och "weimaranermix" brukar oftast se ut mest som "gul kamphundsmix", "black and tan kamphundsmix" och "blå kamphundsmix".

Alltid lika roligt med shelter utomlands som verkar gissa hejvilt på vilka raser som finns i blandraserna de lägger ut för omplacering. Deras "labbemix", "rottweilermix" och "weimaranermix" brukar oftast se ut mest som "gul kamphundsmix", "black and tan kamphundsmix" och "blå kamphundsmix".
Jag såg faktiskt en som skrevs som weimaraner som inte var en kampmix, men det var istället en ”albino” dobermann så jag undrar om inte kampmix hade varit att föredra 😓

Var ju exakt vad jag skrev? Att det aldrig är lika tydligt?

Kamphundsmixar får nästan uteslutande kamphundsutseende på ett eller annat vis medans tex pudelmixarna inte får lika tydliga pudeldrag.
Jag var sarkastisk/skämtade, men glömde skriva in det. Sorry! Jag håller absolut med dig. Bullhundar, shar pei, schäfer och husky är de jag kommer på på rak arm som brukar synas väldigt tydligt

Jag var sarkastisk/skämtade, men glömde skriva in det. Sorry! Jag håller absolut med dig. Bullhundar, shar pei, schäfer och husky är de jag kommer på på rak arm som brukar synas väldigt tydligt
Vinthundar brukar också synas väldigt(!) tydligt. Dock är det många som tänker att alla lite smalare bullhundskorsningar är vinthundskorsningar... Men kan man lite om vinthundar så är skillnaden jättetydlig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• C-höfter i avel?
  • Aktiva ledarhundar (utbruten från Oseriös avel 2023)
  • Oseriös avel 2022
  • Alaskan malamute

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka