Sjukdom i familjen...Plötslig allergi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sjukdom i familjen...Plötslig allergi?
Fast den är ju hos nalle som tur är men vilka idiotier att mixa dessa.Amstaff/bully och Siberian husky korsning nio månader måste omplaceras![]()
Ja jag vet inget om personen som har den nu det var korsningen jag reagerade påFast den är ju hos nalle som tur är men vilka idiotier att mixa dessa.
Nalle?Fast den är ju hos nalle som tur är men vilka idiotier att mixa dessa.
En som hjälper till att omplacera hundarJa jag vet inget om personen som har den nu det var korsningen jag reagerade på![]()
Han omplacerar hundar som dessaNalle?
Så det är någon typ av hundstall/förening?Han omplacerar hundar som dessa![]()
Amstaff/bully och Siberian husky korsning nio månader måste omplaceras![]()
Jag fick upp annonsen från den där Nalle som förslag på facebook. Jag har aldrig hört talas om honom eller sett någonting från honom någonstans någonsin vad jag kan minnas. Det känns som en lite obehaglig slump att det dök upp nästan precis efter jag läst om honom i denna tråden![]()
Han gör iaf ett otroligt jobb för många av dessa hundarJag fick upp annonsen från den där Nalle som förslag på facebook. Jag har aldrig hört talas om honom eller sett någonting från honom någonstans någonsin vad jag kan minnas. Det känns som en lite obehaglig slump att det dök upp nästan precis efter jag läst om honom i denna tråden
Jag ramlade över denna på reddit för ett tag sedan. Ägarna vet inte exakta raser men tror i princip alla i tråden gissade på bullhund/husky. Den är så underbart fulsöt
Visa bifogad fil 169246
Lite Scooby doo lookJag fick upp annonsen från den där Nalle som förslag på facebook. Jag har aldrig hört talas om honom eller sett någonting från honom någonstans någonsin vad jag kan minnas. Det känns som en lite obehaglig slump att det dök upp nästan precis efter jag läst om honom i denna tråden
Jag ramlade över denna på reddit för ett tag sedan. Ägarna vet inte exakta raser men tror i princip alla i tråden gissade på bullhund/husky. Den är så underbart fulsöt
Visa bifogad fil 169246
Säga vad man vill men kamphundar slår alltid alltid igenom mycket i blandningarna.Lite Scooby doo look![]()
Jag menar att kamphund kan man alltid gissa sig till men den andra rasen som är husky i det här fallet är sällan lika tydlig.Lite Scooby doo look![]()
Säga vad man vill men kamphundar slår alltid alltid igenom mycket i blandningarna.
Tittar man på pudelmixar tex är det aldrig lika tydligt![]()
Jag såg faktiskt en som skrevs som weimaraner som inte var en kampmix, men det var istället en ”albino” dobermann så jag undrar om inte kampmix hade varit att föredraAlltid lika roligt med shelter utomlands som verkar gissa hejvilt på vilka raser som finns i blandraserna de lägger ut för omplacering. Deras "labbemix", "rottweilermix" och "weimaranermix" brukar oftast se ut mest som "gul kamphundsmix", "black and tan kamphundsmix" och "blå kamphundsmix".
Nej precis. Därav obehagligtOT: det är ingen slump, utan beror på att både google och facebook aktivt spårar vad du gör i andra appar om du inte själv förhindrar det.
Exakt min tankeLite Scooby doo look![]()
Menar du att det inte är uppenbart att dessa är (rent matematiskt) 50% pudelTittar man på pudelmixar tex är det aldrig lika tydligt![]()
Var ju exakt vad jag skrev? Att det aldrig är lika tydligt?Nej precis. Därav obehagligt
Exakt min tanke
Menar du att det inte är uppenbart att dessa är (rent matematiskt) 50% pudel
Visa bifogad fil 169336
Jag var sarkastisk/skämtade, men glömde skriva in det. Sorry! Jag håller absolut med dig. Bullhundar, shar pei, schäfer och husky är de jag kommer på på rak arm som brukar synas väldigt tydligtVar ju exakt vad jag skrev? Att det aldrig är lika tydligt?
Kamphundsmixar får nästan uteslutande kamphundsutseende på ett eller annat vis medans tex pudelmixarna inte får lika tydliga pudeldrag.
Vinthundar brukar också synas väldigt(!) tydligt. Dock är det många som tänker att alla lite smalare bullhundskorsningar är vinthundskorsningar... Men kan man lite om vinthundar så är skillnaden jättetydlig.Jag var sarkastisk/skämtade, men glömde skriva in det. Sorry! Jag håller absolut med dig. Bullhundar, shar pei, schäfer och husky är de jag kommer på på rak arm som brukar synas väldigt tydligt