Osteochondros

F

Falk

Hur stora är chanserna att en häst som har lös benbit i knäleden blir helt bra efter operation? Skulle ni operera en häst som har det men som inte har några problem av det? Hästen i fråga har varit halt två gånger under de senaste åtta åren pga av denna benbit, då har hon vilat ett par månader och sedan blivit helt bra igen, skulle ni operera iallafall?
Hur ser tiden ut för hästen och behandlingen efter operationen?

Tacksam för svar!
 
Vet två hästar som opererat för detta som går svårklass hoppning nu.
 
min häst opererades pga av detta (benbit) i hasen och en i kotan fram, besvären är nu borta! Jag tror han hade boxvila i en vecka :confused: med promenader! :banan
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
501
Senast: Lovisa.E
·
Hästvård Min häst opererades i måndags för att plocka bort lösa benbitar. En i vä has och en i hö bak kota. Operationen gick bra men när han...
Svar
16
· Visningar
1 858
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
945
Senast: Sirap
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp