Otrevlig ton här på Buke!

Cado

Trådstartare
Jag har nyligen (i somras) flyttat till Sverige efter 30+ år i utlandet och jag är glad att ha hittat det här forumet där vi kan byta tankar, ideer och erfarenheter! Varför är det så dålig ton och stämmning här ibland? Ofta ser jag andra (och har själv blivit) påhoppad pga av frågor eller kommentarer... Är det inte meningen att vi ska hjälpa varandra? Jag lärde mig i 'småskolan' att det inte fanns några "dumma frågor". Kan det inte få vara så här på Buke också? Varför attackera hela tiden? Vi är ju inte konkurenter, vi är alla förhoppningsvis ute efter samma sak: Hästens bästa :confused:
Jag tycker vi ska dämpa tonen och ängna oss åt att hjälpa varandra istället för att hoppa på och kränka varandra...! Det leder inte någonstans. Vad tycker ni?
Hästar är det bästa som finns, det har vi väl alla gemensamt, låt oss hålla det i minnet!!!! :love:
 
Jag håller helt och hållet med dig! :bow:

MEN, att man reagerar ibland är i mina ögon helt okej. Ibland måste man vara otrevlig; tragiskt men sant :(. Sen finns det alltid de som inte riktigt vet hur man ska ta andra människor....finkänslighet kallas det visst ;). Jag "attackerar" inte någon, jag förklarar lugnt och sansat mina åsikter - då tar ju folk åt sig OCH lyssnar. För det är ju som du skriver, jobbigt med bråk och intriger. Ingen tar åt sig om det är höga röster....så varför då haka på den "trenden"? :).

/Jenny ~ som faktiskt är snäll :)
 
Ska kanske skriva att jag inte är speciellt snäll om det gäller ett djur som blir dåligt behandlat....aldrig! :mad:
 
Enda tillfället när jag blir snäsig, det är (tror & hoppas jag :o) när man läser svar som att sätta ståltråd i träns/grimma, för att hästen ska få sig en stöt när den kryper under eltrådar m.m., eller när folk säger att SPÖ är det enda rätta, på en häst som klart och tydligt inte RESPEKTERAR sin ledare. :smirk: (när man skriver såna saker, kan personerna bakom orden inte mena på hästens BÄSTA :crazy:, anser JAG...)
Antar att du syftade på dom trådarna, då den här tråden från början lades under forumet "Hästhantering"... :)

//Farouk - alla är vi olika :)
 
Jag har inte varit här (varken på Buke eller i Sverige) så länge som många andra, men jag har ett gediget hästintresse och hästkunnande i grunden. När jag har bett om hjälp eller bett om andras åsikter har jag fått höra att jag "skiter i hästens välbefinnade" och andra liknande kommentarer... :( Vad är poängen? Vem hjälps av sådana kommentarer??? Jag försöker bara göra mitt bästa och ber att få lite support! Jag har hållt på med hästar i många år (törs inte säga hur många :o för det avslöjar min ålder.... :eek:) men inte i Sverige. Hästhanteringen är väldigt annorlunda här samt foder som används, träningsmetoder, mm. Jag är bara ute efter att lära mig så mycket jag kan för att förbättra mig själv och göra det bästa för mina hästar. Varför blir jag så illa bemött???? :(
 
Jag har kollat det du skrivit och de svar du fått. På två ställen har folk varit skarpare i tonen. Inte otrevliga, men skarpare. Det ena stället är när du frågar om soja, och får svaret att soja ska anpassas efter ditt hö. Man frågar då flera gånger om dina hövärden, men du envisas med att du ska ge soja oavsett hövärdena och vill veta hur mycket. Till sist är det någon som lackar till och tycker att du ska lyssna ang höet.
Det andra tillfället när folk här har surnat till är när du ska släppa ut en uppstallad häst på lösdrift mitt i vintern. Utan tillvänjning. Även där har du bestämt dig redan innan du skriver.

För övrigt har du fått trevliga svar överallt. Om du inte tål att folk har andra åsikter så ska du nog inte skriva här alls.
 
men nu menade hon ju inte bara sig själv, hon menade ju generellt..jag håller iaf med henne om att ibland blir det väldigt dålig stämning i många av trådarna där folk häver ur sig elaka saker bara för att dom vill provocera eller bara vara rent elaka..å sånt skulle man ju helst vilja slippa på ett forum där alla är för att de har samma intresse..eller?
 
Lånar din knapp

Håller med, men det har varit sådana här trådar uppe tidigare utan att det blivit någon bättring. Tyvärr lär vi nog få dras med det, då alla har olika värderingar om vad som är påhopp/förtal/personangrepp och elaka kommentarer.

Är själv en av dom som kan tända till ibland. Men inte för att provocera. Inte heller startar jag trådar för att det skall bli bråk.
 
Äsch, det här mjuka puttenuttgrejset är överskattat. Fram för FLER som säger vad de tycker istället för att bekymra sig över att skapa vågor.
 
Såna som Breccia :angel: :bow:
Beundrar den bruden för att hon vågar öppna käften på vid gavel, oavsett om det blåser motvind eller inte. :p
 
Håller med. :bow: :bow: :bow:

Och om man frågar något så får man inte svar på frågan utan folk skriver vad dom tycker i ämnet.

Min kompis frågade tex Om någon ville ge henne tips på en bra hingst. Men då skrivs det att om du betäcker ett sånt sto så vet du inte vilken skit som kommer ut. Stoet i fråga har meriter till 130. Men enligt dom skulle det komma ut en utomjording med typ 8 ben eller nåt sånt. :mad:
 
:bow: :bow: :bow: :bow: Håller HELT me dej!! Speciellt vi "nybörjare" här på buke bilr påhoppade, för våra "dumma" frågor. SKÄRPNING! alla
 
Ibland kan det skrivna ordet feltolkas naturligtvis.
Men jag håller med dej, det finns en del som satt i system att vara lite tykna...
 
Håller med dig man får inte riktigt ha sin egen åsikt och man blir ofta nedtrykt om man svarar med sina åsikter (om man inte har vetenskapliga belägg). Tycker detta är lite tråkigt :cry:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Först och främst vill jag bara börja med att säga TACK! Tack för allt som Buke och ni har givit mig. Allt stöd och alla fina och...
Svar
15
· Visningar
1 969
Senast: Anna
·
  • Låst
Relationer Detta är rena spekulationer dock. Personen själv är fast och fullt medveten om att det svänger REJÄLT i humör och känslor, och tror sig...
Svar
3
· Visningar
6 129
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Jag måste bara fråga... Det här forumet är jag inte ofta inne på - men det slår mig alltid att om någon har en fråga om...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 337
Senast: ch791022
·
  • Låst
Hästmänniskan Jag har nyligen (i somras) flyttat till Sverige efter 30+ år i utlandet och jag är glad att ha hittat det här forumet där vi kan byta...
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp