Otrevlig ton här på Buke!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Cado

Trådstartare
Jag har nyligen (i somras) flyttat till Sverige efter 30+ år i utlandet och jag är glad att ha hittat det här forumet där vi kan byta tankar, ideer och erfarenheter! Varför är det så dålig ton och stämmning här ibland? Ofta ser jag andra (och har själv blivit) påhoppad pga av frågor eller kommentarer... Är det inte meningen att vi ska hjälpa varandra?

Jag lärde mig i 'småskolan' att det inte fanns några "dumma frågor". Kan det inte få vara så här på Buke också? Varför attackera hela tiden? Vi är ju inte konkurenter, vi är alla förhoppningsvis ute efter samma sak: Hästens bästa :love:

Jag tycker vi ska dämpa tonen och ängna oss åt att hjälpa varandra istället för att hoppa på och kränka varandra...! Det leder inte någonstans. Vad tycker ni?
Hästar är det bästa som finns, det har vi väl alla gemensamt, låt oss hålla det i minnet!!!!
 
Varför är det så dålig ton och stämmning här ibland?

Jag tycker vi ska dämpa tonen och ängna oss åt att hjälpa varandra istället för att hoppa på och kränka varandra...!

För att här finns många som tycker och vet en himla massa och det vi andra vet är inte sant.
Var och en är salig i sin tro. Det tråkiga är att man efter ett tag börjar att bli likadan tillbaka har jag märkt, brukar dock be om ursäkt om jag varit för :devil:!
Välkommen tillbaka hem förresten :bump:.
 
Tack ;) och tyvärr så är det sant! Vi trissar upp varandra! Jag tycker det är synd och erkänner att jag också dras med i det hela och blir otrevlig :devil: vilket är emot min natur! Tråkigt tycker jag!!! Eller hur?
 
Ju fler manniskor de finns pa ett och samma stalle, ju fler asikter finns det ocksa. Jag tycker dock att du har helt ratt, man maste kunna argumentera och diskutera en viss sak utan att kalla varandra for diverse namn eller fornedra andra anvandare.
Det ar som du sager, vi vill alla hastens basta!! Men ibland har vi olika asikter om vad som ar hastens basta.

Jag blir ofta pahoppad for att jag inte mesar med mina hastar, jag har blivit kallad hastplagare, misshandlare mm mm. Men jag tar faktiskt inte at mej av sadana saker. Vem som helst ar valkommen till mitt stall for att inspektera hur hastarna mar!! :)
Vi har olika erfarenheter av hastar, och darfor kan vi inte ha samma asikter. En manniska som rider in och till hastar, eller tavlar pa mycket hog niva, kan inte jamforas med en person som kopte sin forsta egna hast for 3 manader sedan, och som inte forstar varfor deras islanning inte gor som hastarna pa ridskolan gjorde!!

Vi ar alla olika och vi ska alla acceptera varandra som vi ar. Tyvarr ar det inte alla manniskor som tycker likadant som jag i den fragan.
 
Välkommen hem.
Visst kan der bli en otrevlig ton på en del trådar, men om man tittar på hur många trådar som skapas, så är inte procenten så hög.
Sen finns det ju en del som bara går in för att förstöra trådar eller skapar trådar som dom vet det kommer att bli bråk i.
 
Dubbla inlägg

Det finns redan en tråd i ämnet under "Om Bukefalos", fortsätt gärna diskussionen där.

Lobelia//Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Först och främst vill jag bara börja med att säga TACK! Tack för allt som Buke och ni har givit mig. Allt stöd och alla fina och...
Svar
15
· Visningar
1 987
Senast: Anna
·
  • Låst
Relationer Detta är rena spekulationer dock. Personen själv är fast och fullt medveten om att det svänger REJÄLT i humör och känslor, och tror sig...
Svar
3
· Visningar
6 137
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Jag måste bara fråga... Det här forumet är jag inte ofta inne på - men det slår mig alltid att om någon har en fråga om...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 341
Senast: ch791022
·
Bukefalos Jag har nyligen (i somras) flyttat till Sverige efter 30+ år i utlandet och jag är glad att ha hittat det här forumet där vi kan byta...
Svar
19
· Visningar
1 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp