Hur allvarligt ser ni egentligen på otrohet hos en vän, kollega, dejt, kk?
Skulle du kunna svara på en tydlig invit från någon du vet har partner? Även om du själv inte är intresserad av någonting seriöst?

Att vara otrogen innebär ju att medvetet göra något som man lovat att inte göra och dessutom vet att det kommer att såra (om det kommer fram). Jag förlorar väldigt mycket respekt för en person om jag får reda på att denne varit otrogen, om det inte var länge sedan. Att någon kan tänka sig att vara otrogen gör personen oattraktiv för mig, så att svara på en invit skulle inte bli aktuellt helt enkelt.
 
Ja man kan se det på olika vis. Självklart har den otrogne ett ansvar gentemot sin partner, men i min värld har även jag ett ansvar. Att jag inte känner, eller ens har sett partnern betyder ju inte att den inte existerar. Min handling skadar den personen.

Jag har ofrivilligt hamnat i den situationen, mannen i fråga berättade på morgonen efter att vi haft sex att han har en sambo, "men att det inte var så bra mellan dem". Jag hade gärna haft den infon på förhand så att det varit upp till mig om jag ville bli en bricka i spelet eller inte.

Det blir med min personliga logik liksom lite samma sak som att någon som är beroende vill ha tag på droger, jag kan välja att ge personen det, eller avstå. Personen kommer förmodligen att få tag på droger ändå, men jag har inte stöttat beroendet.

Jag skulle bli oerhört besviken om den jag var tillsammans med kände ett behov av att gå bakom min rygg och vara med andra utan min vetskap. Men så har jag ett rätt stort trygghetsbehov också, och vill känna att jag kan lita på folk.
Tycker att det är så fokuserat på det egna egot. Jag jag. Så länge inte jag drabbas så bryr jag mig inte. Jag ska ha. Någon annans ansvar. Jag tar inget ansvar. Jag bryr mig inte. Men drabbar det mig då jäklar. Då minsann är folk idioter.
Det är alltid någon annan som har ansvar.
 
Hur allvarligt ser ni egentligen på otrohet hos en vän, kollega, dejt, kk?
Skulle du kunna svara på en tydlig invit från någon du vet har partner? Även om du själv inte är intresserad av någonting seriöst?

Deras liv, deras ansvar och jag lägger mig inte i om andra är otrogna och i min värld så kan knappast en kk vara otrogen och lite samma sak med en dejt. För att vara otrogen krävs ju lite mer förhållande än nån som enbart träffar nån annan för att ligga/sporadiskt dejta.

Svaret på de andra frågorna är Nej och enbart av anledningen att jag är för egoistisk för att nöja mig med att ses sporadiskt, i smyg, korta stunder på någon annans villkor. En redan upptagen har knappast speciellt mycket tid att avsätta liksom.

Har inga direkt problem att "dela med mig", men vill inte vara den som får bara en liten del ;)
 
Nu har jag ett förhållande sedan ganska många år och verkar helt sakna kapaciteten att vara intresserad av mer än en person åt gången, men även om jag vore singel så nej, det skulle inte funka för mig.

Jag hade en period då jag av någon anledning drog till mig upptagna män hela tiden. Även om ömsesidig attraktion fanns där i ett par fall så nobbade jag inviterna. Det kändes för upplagt för drama, och sånt har jag väldigt låg tolerans för. Ska jag ha casual sex så ska det vara casual på riktigt, utan risk för komplikationer. Jag orkar fan inte med drama.
 
Att vara otrogen innebär ju att medvetet göra något som man lovat att inte göra och dessutom vet att det kommer att såra (om det kommer fram). Jag förlorar väldigt mycket respekt för en person om jag får reda på att denne varit otrogen, om det inte var länge sedan. Att någon kan tänka sig att vara otrogen gör personen oattraktiv för mig, så att svara på en invit skulle inte bli aktuellt helt enkelt.
När är en otrohet tillräckligt långt tillbaka i tiden för att vara "okej"?
 
Hur allvarligt ser ni egentligen på otrohet hos en vän, kollega, dejt, kk?
Skulle du kunna svara på en tydlig invit från någon du vet har partner? Även om du själv inte är intresserad av någonting seriöst?

Jag lägger inte en sekunds energi på att ha åsikter om andras eventuella otrohet. Folk får väl ligga med vilka de vill och jag med? Ja, jag skulle kunna "svara på en invit från någon som jag vet har en partner". I alla fall rent hypotetiskt eftersom jag inte har något eget sug på att vara otrogen.
 
Hade jag velat ha den perfekta kk n hade jag lätt tagit någon upptagen. Har problemet att killar alltid velat bli,tillsammans med mig.
Har aldrig bara kunnat hålla på med någon för dom har alltid blivit kära ochh velat mer.
Medans mina vänner blev svinade,till höger och vänster.
 
Tycker att det är så fokuserat på det egna egot. Jag jag. Så länge inte jag drabbas så bryr jag mig inte. Jag ska ha. Någon annans ansvar. Jag tar inget ansvar. Jag bryr mig inte. Men drabbar det mig då jäklar. Då minsann är folk idioter.
Det är alltid någon annan som har ansvar.
Fast ärligt, vill du att jag och andra människor ska ta ansvar för vad andra vuxna människor gör? Folk får väl ha sex med vem de vill? Har de lovat någon evig trohet och kärlek så är det väl upp till den personen som gjort det att hålla sig på mattan?

Eller menar du att man före man har sex med någon frågar om de har en partner hemma? Ska man stalka den personen, ringa folkbokföringen och så innan man genomför samlaget för att vara på den absolut säkra sidan?

Det är väl självklart att de som är i ett monogamt förhållande har ansvaret?? Hur menar du att jag och andra har ansvar för vad otrogna människor gör?
 
Nej, förutsatt att jag inte var seriöst intresserad av personen och ville stjäla honom hade jag bett honom gå hem till sin tjej i stället. Inte på grund av någon moral från min sida, det är inte mitt problem, men jag vill inte har folks arga flickvänner efter mig för hela grejen skulle garanterat komma ut och på nåt sätt vara bara mitt fel :grin:
 
Alltså, vill en kollega/vän mm vara otrogen är det inte mitt problem.
Skulle någon göra en invit mot mig skulle jag vänligt men bestämt sagt precis som det är: jag har sambo och är väldigt nöjd med honom.
Jag känner lika.
Problem uppstår när vänner vill prata/älta om sin otrohet med mig.
 
Här är en till som inte är så förtjust i drama. Men jag kan inte säga svartvitt om jag skulle gå in i något med någon som var upptagen eller ej. Jag ställer mig inte heller längre principiellt för eller emot om någon skulle vara otrogen.
När jag var yngre var jag väldigt emot men nu har det liksom luckrats upp allt är inte så svartvitt längre.
 
Hur allvarligt ser ni egentligen på otrohet hos en vän, kollega, dejt, kk?
Skulle du kunna svara på en tydlig invit från någon du vet har partner? Även om du själv inte är intresserad av någonting seriöst?
Inte alls, det finns så mycket i förhållanden som kan vara så extremt mycket värre. Är någon otrogen handlar det ju (förhoppningsvis) om att personer gör något de tycker om och mår bra av, som inte heller behöver drabba någon negativt.

Hade någon i min bekantskapskrets varit otrogen så hade jag som mest frågat varför, men inte brytt mig mer än så. Jag hade dock inte(!) varit intresserad av någon som var partner med en vän till mig. Tror jag. När jag var yngre sa jag att otrohet var extremt oattraktivt, alltid. Sedan har jag varit ihop med två män som varit otrogna, där själva otroheten var det minsta problemet. Har även varit med om att någon extremt attraktiv man försökt charma mig trots att han haft partner. Jag har, till min stora förvåning, inte bett någon sådan att dra åt helvete (inte av anledningen att han haft partner iaf).

Det är väldigt lätt att säga "jag skulle reagera såhär och såhär" fram tills den situationen faktiskt uppstår... det är inte alltid man reagerar som önskat eller planerat, åtminstone gör inte jag det.
 
Alltså jag fattar inte att folk har tid att vara otrogna.
De är väl inte otrogna på hemmaplan kanske. Jag blir väldigt ofta raggad på av upptagna män när jag är på semester, tex i fjällen och man är på after ski.

Min syn på män har avsevärt sjunkit sedan jag blev singel för 2 år sedan.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
915
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
3 585
Senast: hollypolly
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hijabis i stallet!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp