Bukefalos 28 år!

Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

*KL*

Vår förra bolltokiga golden var lydigheten personifierad:cool:! Gick lös i stadsmiljö, höll sig nära och var duktig på inkallning. En problemfri , genomsnäll hund bortsett från hans kärlek till bollar. Givetvis hade han egna men varje gång vi passerade tennisplan så hittade han några nya i buskarna utanför, som han stolt bar hem (vi hade måånga tennisbollar hemma).

En dag passerade vi med rätt stort avstånd en fotbollsmatch med publik o allt....behöver jag säga mer?
För er som inte kan räkna ut vad som hände så kommer storyn här. Domaren fick blåsa och matchen fick en oväntad paus. Vovven låg på på fotbollen och tänkte inte släppa den lättvindigt och själv hade jag en bra bit att springa innan jag kunde hejda hans fotbollsdrömmar, men de fick ett abrupt slut...arg som ett bi marcherade vi igenom en allé av spelare. Matte:devil: först och en slokörad golden efter...
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Mina föräldrar har fortfarande roligt åt den gången jag skulle visa hur duktig min schäfer var på uppletande, Jag lade ut min nyckelknippa som hade en stor läderbit att greppa i och som hon hade letat upp många gånger förr. Inte nu. När jag kommenderade "Sök" for hon rundor, plockade upp nyckelknippan och skakade den, slängde iväg den och tog en runda till.

Det här hände för nästan tjugo år sedan.;)
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Mollie följer alltid med när jag är och tävlar med travaren. Hon brukar ligga i bilen/utanför boxen. En gång hade pållen blivit värmd och stod och väntade på sitt lopp, och jag passade på att ta en sväng med Mollie runt stallbacken.

Vi råkade nästan (eller ja, Mollie råkade) springa in i en kusk som är en av landets bästa(och rätt fin ;)), han hade inte bytt om till sin kördress och Mollie såg ut som hon ville hoppa på honom typ, hon skulle till varje pris hälsa. Hon stod typ på två ben och fäktade med framtassarna i luften :crazy: Jag sa åt henne, men kusken sa att det inte var nån fara och klappade henne. Hon stod så fint och viftade på svansen när han klappade och pratade lite med henne. När han sen sa "Vilken fin hund" och tittade på mig hoppade Mollie plötsligt på honom, skitlycklig och slickade honom i ansiktet eftersom han stod lite nerböjd. Hon gjorde fina, leriga tassavtryck på hans vita tröja, jacka och jeans... :o

Alltså, jag höll på att dö. Buhu han kommer aldrig vilja köra min häst i lopp. :cry:
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Låt mig gissa att det var Erik? Isåfall var det inte första gången. Jag skulle gå iväg med min när hon var valp en gång, och då satt det fast en travkusk i andra änden på kopplet också!:devil:
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Jag och sambon skulle tillsammans med vår whippetvalp Eddie besöka en avlägsen släkting, Göte för att äta finmiddag. Göte är 85år och har otroligt fint hemma med väldigt dyr inredning.

Det första Eddie gör är att galoppera in i finrummet, hoppa upp på bordet och knycka åt sig förätten. Skämdes fruktansvärt och bad som hemskt mycket om ursäkt. Jag bestämmer mig sedan för att det är lugnast om jag stänger in Eddie i ett eget rum. Sagt och gjort. Allt är tyst och lugnt tills jag ska hämta Eddie igen, då har han vält ner en blomkruka så det är gjord överallt och ligger och biter hål på Götes äkta matta!

Eddie får aldrig mer följa med till Göte...
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Låt mig gissa att det var Erik? Isåfall var det inte första gången. Jag skulle gå iväg med min när hon var valp en gång, och då satt det fast en travkusk i andra änden på kopplet också!:devil:

Ja det var det... men han skrattade mest och jag skämdes. :o
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Min gamla 10åriga riesentik är högt älskad av ett gammalt par i 80-årsåldern.
Dessa bor i villan bredvid oss, och klappar och gosar med henne när vi ses. Paret avlivade sin hund för 1 år sen.

Och har bett om att få vara hundvakt. Inga problem då min gamla hund är lugnet själv.

Till slut behövde vi ha hundvakt vid ett tillfälle och grannparet tillfrågades och sa ja, ville att vi skulle komma dit och hälsa på inne i huset.

Vi stog ett tag på tomten och pratade om hunden, och jag berättade om hur hon är/vad hon gör/inte gör, ja allmänt om hunden..:D

Sen går vi in, hunden tittar sig runt och kastar sig "graciöst" upp i soffan och fläker ut sig..

Hon har aldrig på 10 år varit i en soffa...
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Den yngre tiken, Fröken Fladderöra, har alltid haft ett intresse för folks skrev. Går man i folkmassor slänger hon med huvudet än hit - än dit för att kunna insupa så mycket doft som möjligt. Går man i närheten av mycket människor hålls hon i kort koppel för att undvika att hon tar de riktigt djupa andetagen.
I höstas hade vi besök av en man som kom från ett företag som skulle byta ut låsen i huset. Då pappren skulle skrivas på åt vi middag, så han fick komma in och vänta under tiden. Efter några minuter ser jag hur han får ett stelt och ansträngt ansiktsuttryck... jag funderar på om han håller på att bli sjuk och sitter bara och tittar. Snart kopplar jag att hundarna var under bordet och böjer mig ned - då ser jag att Fladderörat har pressat in huvudet mellan hans ben, och där står hon och andas in dofterna för glatta livet...

Då den äldre tiken, Tant Brun, köptes stod det i annonsen "2-årig tik som gillar att åka bil". Jo vars... hennes bilintresse är något extra.
Jag tävlade för skojs skull i agility med henne, halvvägs in i ett lopp kommer en bil och åker förbi strax utanför banan. Strax innan ett hinder tvärnitar hon och springer av banan. Sedan springer hon ett antal varv runt bilen, hälsar glatt på föraren och...samtidigt står jag och skriker på jycken. Så småningom vänder hon tillbaka och tar en genväg... genom att skutta över en tunnel. Publiken står och småfnissar och det enda jag kan komma på att göra är att skrika "Hon gillar bilar!" för att sedan fortsätta banan lite tafatt.
Andra meriter på Tantens lista är uppäten julskinka, snodda godispåsar och ett antal uppätna godisfickor på en väns jackor.
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Kl

Min Texas (snart nio månader) är väldigt duktig och lydig för det mesta, han kan bli lite för entusiastisk ibland bara. Men när vi var och hälsade på hos min mamma när han var 6 månader visade han sig inte direkt från sin bästa sida. Första natten var allt lugnt. Men andra natten mådde han illa och gick in och gjorde världens mest stinkande spya i det rum där mamma sov. Tredje natten sket han i hennes sovrum, och det var inte lite heller. Förvisso mådde han inte så bra de dagarna, men det var ändå ganska pinsamt. Sista dagen så reste han plötsligt ragg och började tokskälla sådär högt som valpar gör....på en leksakskatt. Det tog ett tag att förklara för honom att den inte var farlig. Annars har han inte gjort så mycket tokigheter, han har tuggat på och ätit upp diverse saker bara (eltandborste, stekspadar, smörknivar, tepåsar, kexpaket, kattsand, foppatofflor, mjölkpaket osv) men går undvika med hjälp av tuggben och undanplockning.
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Min sambo berättade just en väldigt pinsam grej som vår äldre hund gjort, men det var då mest för att det var sambons fel..

Dom var hos hans föräldrar och i närheten ligger det en skidbacke som hunden brukar springa upp i och leka.. Just den dagen så tyckte min sambo att han såg sin syster och hennes pojkvän så han sa till hunden " sök emelie " och givetvis så springer han fram till detta paret och då visar det sig att det inte är hans syster utan en helt främmande människa och hunden han hoppar och studsar som en galning... :o han har nog aldrig varit så generad som den gången... hehe

Sen var det en annan gång även detta hos svärföräldrarna.. Hunden var lös på trädgården men helt plötsligt så försvann han och sambon hörde någon som försökte få bort hunden och då visade det sig att han hittat ett kryphål på baksidan och gått in till grannen och grannen hoppat upp på studsmattan och hunden tyckte detta var jättekul :o
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

*kl*

Var nu på morgonen på väg till jobbet och har lill-valpen med mig. För att komma till jobbet brukar jag alltid gena genom Nordstan (shoppingcenter). Lillvalpen har gått där ganska många gånger nu så han är helt avslappnad och traskar glatt efter mig. Träffar då på en gammal kompis och vi hejjar glatt, står still och pratar i ungefär en minut när olyckan händer.. Lillvalpen sätter sig bredvid min kompis och skiter! Mitt i shoppingcentret! Ja.. han är inte helt rumsren än.. :o
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Efter ett intensivt träningspass och rikligt med bus så möter vi våran granne. han kommer fram och hälsar, hund blir överlycklig. grannens barnbarn kommer och får såklart klappa hund.

Ungen klappar och klappar. Hunden slappnar av mer och mer och piper lite. Jag som pratar med grannen och är mitt inne i en konversation om en bjudning dom ska ha som dom vill att vi ska komma på så jag hör inte tecknen från hunden.

Rätt vad det är så skriker ungen i högan sky. DÅ HAR HUNDEN STÄLLT SIG OCH PISSAT PÅ UNGEN! Gud va pinsamt! Jag vill bara dö och grannen släpar med sig sitt störttjutande barnbarn hem igen, och jag står chockat kvar med en nöjd hund.

Ungen var liten, kanske två tre år så det var inte "bara lite på benet" som blev blött utan HELA ungen. Fy fan :cool:
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

jag kanske ska tillägga att det är en stor schäfer vi har :p
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Jag lade ut min nyckelknippa

Haha! Been there, done that.. Fast när jag höll kurs på klubben, gav mina kursdeltagare några föremål som de skulle lägga ut i den vallade rutan medan jag hämtade min hund. Ett av föremålen var just min nyckelknippa, tyckte att det skulle vara lite imponerande för de "gröna" kursdeltagarna.:grin: Och dessutom demonstrera att man faktiskt kan ha användning för uppletandet rent praktiskt..

Skickade hunden och han plockade ganska snabbt de två andra föremålen.. Nu var det bara nycklarna kvar, Skickade och skickade.. Och skickade... Och skickade.. utan resultat. Hann bli ganska nervös och hoppades innerligt att han som lade ut mina nycklar tänkte på att komma ihåg platsen.

Hörde hur det började viskas tvivlande bland deltagarna som stod bakom linjen och tittade.. Tänkte precis kalla in en ganska trött, halvt uppgiven hund och avluta det hela, när han stannade till och började cirkla... Mina nycklar!:laugh:

Jag har aldrig mer demonstrerat uppletande med mina nycklar igen kan jag meddela..

Mvh
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

:rofl:

Kan tillägga att schäfern hittade husses nycklar när han tappade dem i en halvmeter snö... han var på väg till jobbet, halkade på trappen efter han låst dörren och nycklarna for i en vid båge ut på tomten. Ner i snön. Men han kommenderade "Sök" och schäfern hittade nycklarna på fem röda.;)

Men man ska aldrig lägga ut saker man är rädd om när man ska visa sig på styva linan...:o
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Ibland har man tur!

Jag tappade mina nycklar någonstans på 4 fotbollsplaner (som låg kant i kant) det var bara att börja finkamma stället, för jag kom inte hem annars... Hundarna kunde inte vara mindre brydda om att hjälpa till att leta reda på dom, haha!
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

:rofl:

Kan tillägga att schäfern hittade husses nycklar när han tappade dem i en halvmeter snö... han var på väg till jobbet, halkade på trappen efter han låst dörren och nycklarna for i en vid båge ut på tomten. Ner i snön. Men han kommenderade "Sök" och schäfern hittade nycklarna på fem röda.;)

Men man ska aldrig lägga ut saker man är rädd om när man ska visa sig på styva linan...:o
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Helt plötsligt kom jag på vad min mammas rottis gjorde för något år sen. Jag och min vän var ute med våra hundar på marknad när jag får syn på en vän till mig som hade sitt barn med sig i barnvagnen. Går dit och hälsar på henne såklart.

Rottisen var jätte intresserad av barnvagnen och barnet. Hon stoppar ner näsan i barnvagnen och snusar barnet i håret men sedan händer det pinsamma. Barnet håller i en glass som självklart rottisen får syn på och tar.

Mamman skrattar lite och jag skämms som bara den även fast hon var en vän. Köper en ny glass till lillan och ber om ursäkt.

Efter det håller jag rottisen kort om det är en barnvagn framför näsan på henne :o
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Jag och sambon hade varit och hälsat på några vänner. När vi kör hem bestämmer vi oss för att ta en glass i stan, det va väldigt varmt den dagen så vovven fick följa med. När vi kommer fram till torget så är där en loppmarknad så det var väldigt mycket folk. När vi köpt våra glassar och är på väg tillbaka till bilen då sätter sig hunden och skiter MITT på torget:eek: Är en greyhound så det va ingen liten skit heller. Jag börjar leta efter bajspåsar men inser snabbt att dom ligger kvar i bilen, som tur e kom det en snäll dam och gav mig en men gud va jag skämdes:o
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Vilket påminner mig om att jag faktiskt hade en historia på lur i af..:idea:

Min mor hade en springer spanieltik, väldigt väluppfostrad dam men ett våldsamt matvrak som åt allt hon såg.
Något olämpligt hade hon tydligen sulat i sig innan jag hämtade henne, skulle gå en runda på stan i solen. Stannade framför busstorget vid en korvmoj, det går alltså väldigt mycket folk där, folk satt och fikade vid borden, osv.

"SPLOORFF" hör jag bakom mig, då har hon skitit mitt på gatan, en blööt pöl av sörja.. :eek: Vaddå ta upp, jag skulle behövt en mopp eller nåt! Skämdes extremt.. Kastade ner en massa servietter och tog bajspåsen och svepte upp dem och kastade bort dem, gjorde ingen större skillnad precis..:o
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 307
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 240
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
4 958
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp