Bukefalos 28 år!

Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Just det, min nuvarande hund satte sig och sket på en uteservering i våras, jag höll på att dö av skam! Jag förstår inte vad det var som fick henne att göra det men hon verkar gilla att ha publik när hon bajsar...
 
Senast ändrad:
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Jag var ute och kastade boll med min förra hund en liten blandras som älskade bollar. Plötsligt kommer det en kille gående i samma ögonblick som jag kastade bollen. Sjukt nog så landade bollen i hans ficka! Han hade en oljerock på sig med stora fickor och märkte ingenting. Min hund däremot hade inte missat var bollen hade landat utan hoppade helt hysteriskt bredvid honom och såg allmänt knäpp ut. När jag förklarade att han hade en boll i fickan tittade han på mig som jag var galen och när han hittade den så kan jag svära på att han trodde att jag kunde trolla...

Hahaha! :rofl: ÅH vad jag hade velat se det!
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Jag tog med mig min hund in i affären. Hon gick så fint bredvid mig och varken jag eller hunden hade reflekterat det minsta över det om inte min kompis plötsligt sa att hon inte visste att man fick ta med sig hundar in i affären.
Det roliga var att jag hade gått förbi jättemycket folk, och flera ur personalen och alla bara hälsade glatt på oss. Men jag skyndade mig ut och bad naturligtvis om ursäkt.
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Kl

Min hund följer ibland med mig till jobbet (jobbar som personlig assistent) hon har vart med sen hon var valp och borde således veta reglerna kan man tycka :devil:

Jag går ut och handlar åt min brukare och hunden tar sig helt enkelt friheten att hoppa upp på köksbordet :eek:
Som tur e min brukare väldigt förtjust i henne men han såg lite missnöjd ut när han berättade det. :o jag min nöt försöker försvara henne med att hon säkert ville kolla efter mig i fönstret och hon ser bättre från köksbordet (vilket troligtvis stämmer) var på han utbrister att "jajja bara byrackan inte äter upp mina äpplen får hon gärna va på bordet"

En annan pinsam händelse var när hunden fortfarande var valpis. Hon är som sagt van att umgås med folk i rullstol från mitt jobb. Vi möter en okänd tjej som sitter i rullstol och vill hälsa, min hund exploderar av lycka och hoppar upp i hennes knä :o tjejen ser förskräckt ut och då passar hundskrället på att slicka henne på nästippen! Tjejen hämtade sig och skrattade sen som tur va :D
 
Senast ändrad:
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Åh gud, en gång ville jag faktiskt strypa hundarna. Jag var ute på kvällspromenad efter strandpromenaden, allt var tyst och stilla och vi var ensamma på stället. Trodde jag. Det trodde nog också paret som hade romantisk stund på stranden. Tills det kommer två galna pansargrisar farandes så att sanden sprutar, hånglar upp killen så att han tippar baklänges ner i sanden och spiller ut sin öl.
Fy fan vad jag skämdes. Vad hjälper det då att hundarna kommer när man ropar, jag hann inte ens reagera innan dom hunnit ställa till oreda på staffars glada och galna vis. :devil:
Jag bad om ursäkt och skämdes som en hund. För mina hundar hade då inte vett att skämmas. :devil:

Första och enda gången dom varit fram till någon på promenaden och jag hoppas att jag aldrig mer behöver vara med om det heller. :angel:
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

pinsamma stunder... joooora...

vad sags om 6 manders Kaiser som morrande och halvvralande stannar min svagerska nar hon ar pa vag till svarmors hus? (de kande inte varanda an...) "Duktige" valpen stod mellan henne och huset till jag kom nara nog for inkallningen att funka... vi hade sisadar inkallning da. :o "Jag lovar, han ar verkligen jattesnall!!" ...tur han var liten skit och ganska sot.

Rocket som slet sonder halva grannens sko i ett obevakat ogonblick... :crazy: tur grannen alskar hundar och ansag att "skorna var sa gamla anda".

Och rocket igen som rullat sig i skoskit och i ett obevakat ogonblick smet in i farfars gamla pickup... Farfar gillar inte hundar, i synnerhet inte hundar tackta av kobajs...

Kaiser, igen, lite aldre den har gangen... vi var ute och fjantade pa gardsplanen nar en kompis - som redan ar lite halvradd for stora hundar kor in. Kaiser blir ELD och LAGOR och skaller, hoppar, skaller, hoppar... "eeeeh, vanta lite sa ska jag bara stoppa undan monstret sa vi kan prata vettigt..." :o ..snubben lamnade inte sin bil f.o.... sa det var hopp och skutt i anden av kopplet. JATTEBRA reklam for rasen, jajemensan. Behover jag saga att han fortfarande inte vill ha nagot med Kaiser att gora?

Och Shorty som har nagot konstigt intresse utav svarfars horselapparatur... ett av hennes storre mal nar han halsar pa ar att forsoka slicka pa dom. Mindre lyckat. Tur svarfar ar hundalskare av det stora mattet... och tur han blir lite ledsen om shorty INTE ar i hans kna... for dar trivs hon kalasbra.

jag ar periodvis varldens samsta hundagare.
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Jag var ute och kastade boll med min förra hund en liten blandras som älskade bollar. Plötsligt kommer det en kille gående i samma ögonblick som jag kastade bollen. Sjukt nog så landade bollen i hans ficka! Han hade en oljerock på sig med stora fickor och märkte ingenting. Min hund däremot hade inte missat var bollen hade landat utan hoppade helt hysteriskt bredvid honom och såg allmänt knäpp ut. När jag förklarade att han hade en boll i fickan tittade han på mig som jag var galen och när han hittade den så kan jag svära på att han trodde att jag kunde trolla...

Jag skrattade åt detta så att tårarna rann!
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

KL

Det blir ju en oändlig lista med pinsamheter om allt ska upp på bordet... :O

Vad sägs om den söta jaktlabben som smiter iväg på skogspromenaden och under sin rymmarturné hemmåt blir inrapporterad till polisen som "aggressiv och hotfull" då hon jagat folk fram och tillbaka i ett hyreshusområde. Jättekul med skrikande människor som flyr! Hon hämtades upp av en polispartrull och fick åka piket till polishuset där hon låg i personalsoffan och åt korvsmörgås när jag rosenröd av genans fick hämta ut henne.

En annan labradormadam som sprang i förväg ut på vår lilla "privata" strandremsa på promenaden, och där hittade ett intet ont anande par som skulle ha romantisk picnic. Madam springer rakt fram, kör ned huvudet i deras korg och stjäl en stor baugette innan jag ens kommit ut ur skogsdungen och fattat att de fanns andra människor där.

Den utbildade blindledarhunden (ja, ytterligare en labradorfröken...) som klarat alla sina prov och funkat perfekt - går, under arbete i sele, rakt fram med sin förare till en kille med hamburgare. Hunden hoppar på en halvsekund upp och snattar åt sig hamburgaren rätt ur handen på killen. Går sedan lugnt tuggandes vidare åt rätt håll med sin förare, som fortfarande håller i selen och inte hunnit uppfatta varför hunden plötsligt gjorde ett skutt.

Hunden som får ett ryck och backar ur sitt halsband mitt på Gardemoens flygplats och drar järnet över ankomsthallen, och måste jagas reda på samtidigt som hon ska hoppa och kela med alla snälla norrmän som självklart älskar just henne.

Hunden som "är jättelugn och lydig" och som hundra gånger förr snällt ligger fint på en uteservering - när han plötsligt flippar, hoppar upp, under buller och skrik välter ett bord med fika, och drar med sig två stolar i sin vilda flykt ifrån ett flygfä.

Ja alltså... en hel del riktiga dumheter blir det... När jag börjar fundera känns det som om guldfisk kanske är ett trevligt husdjur ändå.
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

*KL

Efter den här tråden börjar jag nästan omvärdera att skaffa hund i framtiden, vilka hiskeliga situationer några har varit i :rofl:
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Kollegan hade sin doberman med på kontoret ibland, en lugn och fin tik som gärna hälsade på folk men med försiktiga nosningar.
Jag och hund var ensamma på kontoret då en ung kille med afrikanskt ursprung dök upp i dörren och stappligt frågade efter en kompis som han skulle möta hos oss. Jag sa glatt att; -Ja det stämmer - Du är på rätt plats. Kom in och sätt dig. Han tittade osäkert på hunden som låg i sin fåtölj och jag sa att det är lugnt, hon ligger kvar där.
Han klev försiktigt in och sätter sig på en stol flera meter från hunden.
Jag vänder mig om och sätter mig på min kontorsstol och när jag snurrat den så jag är riktad mot killen så ser jag en doberman som står med tassarna på killens axlar och noggrant slickar honom i ansiktet. Pojkstackarn såg döförskräckt ut men kom ju ingenstans - hon hade ju naglat fast honom på stolen. Jag röt ju till på hunden och hon gav honom en sista slick och gick tillbaka till sin plats.
Stämningen var liiite tryckt kan jag säga.
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

När jag var liten hade jag en papillontik som inte var rädd någonting (utom åska).
En dag kom det en man med afrikanskt ursprung. Han var nästan blåsvart och hunden hade aldrig sett någon sådan förut (nu pratar vi början av 70talet).
Hon började morra det grövsta jag hade hört (förklädd schäfer?) och backade allt eftersom han gick framåt. Jo han tordes faktiskt det, så han kan ju inte ha varit hundrädd.
Det var rätt så genant, men jag tror faktiskt inte att han förstod varför hunden reagerade som hon gjorde.
När han sedan kom in i huset-och vovvan kändes sig säkrare så stormskällde hon så att vi fick sätta in henne i ett annat rum tills dess att han hade farit.
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Min svåger hade en Engelsk springerspaniel, som var rätt så vild och galen i sin ungdom - ja, egentligen var det lite ADHD-varning på henne under hela hennes alltför korta liv.

Alltnog var hon ca 10 månader, när han var på väg tillbaka efter en promenad med henne och en jämngammal, men betydligt stillsammare cocker.

Han hade parkerat bilen på en rastplats, och när de närmade sig den upptäckte han lite för sent att det numera satt en familj med två barn och fikade vid ett av borden. Hunden såg dem emellertid, och drog iväg i ca 100 knyck, hoppade upp på bordet, välte alla kaffemuggar och snodde smörgåsen ur handen på den ena ungen. Därefter full fart tillbaka till husse, som djupt generad fick be om ursäkt.

Samma hund stötte en gång upp minst 500 gräsänder på en gång från stranden utmed Stångån, under den vanliga kvällsrundan. Hon gjorde ett svep utefter strandlinjen, reste alla fåglarna på en sträcka av ca 200 m, och återvände sedan i samma fart till husse. Jag har sällan sett en så lycklig hund - ögonen verkligen lyste av triumf. Husse var mindre road, särskilt som det fanns flera vittnen till bravaden.
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

*asg* vilken tur att det bara var skon :p

Herregud vad en del är med om. Men tack för att ni delar med er, jag skrattar åt en del historier så tårarna rinner. :D
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

:rofl: neeej riktigt SA illa har det inte gatt an.. han har iofs jagat en stut genom grannens staket och tillbaka igen. Men eh ja.. dar ar stuten absolut medskyldig, och stuten larde sig sin laxa - ryttare foljer inte efter genom staket, men hunden gor! :angel:
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

*KL*

Alltså, herregud! :rofl: Vad skönt att det inte bara är våra hundar som inte beter sig som folk alltid....

En av våra tidigare wachtlar var med mig på hopptävling en gång, jag skulle kolla på en kompis som tävlade. Hans mamma och mormor var också där, och hade packat med stora fikakorgen, vilken Dacke helt sonika lyfte på benet och kissade i :eek:

Jag var upptagen med att hälsa på kompisens mor & mormor medan det hände och jag såg inte det hela, men jag skämdes som tusan när mormor fiskade upp en kaffekopp full med hundkiss :o

Lyckligtvis var han pricksäker, och bullarna låg i plastpåsar, så vi kunde fika ändå....
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Vi hade också en kissincident för några år sedan. Jag står utanför lägenhetsporten och pratar med en granne som har två cavalierer som jappen formligen älskade (han har någon form av spanniel-fetish :angel: ). Hennes hundar var inte med den gången med båda var i löp så jag antar att hon luktade gott. Han svassar runt henne en sntund och gnyr lite (som han brukar göra när han hälsar), för att sedan lyfta på benet och kissa på henne :confused: . Antagligen frustrerad för att hon inte plockade fram tjejerna..

Kastrerad 6 vid månader, jag vill inte veta hur han hade varit om han haft kulorna kvar ;)
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Bäst att pinka in lite revir, så damerna vet vad som gäller när matte kommer hem :D

Det påminner mig om när vår gammelman var med i Wachtelhundklubbens monter på jaktmässan på Elmia...
Då kissade han också på ett kvinnoben, samt bajsade på mattan när de gick rasparaden :angel:
Han var rastad 30 minuter tidigare, men att kissa och bajsa då var ju inte att tänka på...
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

*kl*

Det enda jag kom att tänka på, så här på rak arm, är den gången jag gick med odågan på stan (hon var väl drygt 9-10 månader då). Hon går jättefint vid sidan med lite halvlångt koppel, svansen viftande och ser allmänt glad ut.. Från ingenstans kommer hon på att hon vill hälsa på en människa, snabb som blixten är hon också, så hon skuttar fram till en random kvinna och planterar framtassarna i bröstkorgen och försöker ge henne en puss :crazy: Jag bad så hemskt mycket om ursäkt, men hon sa att det inte var någon fara - som tur var! Jag vet inte om det är så många som uppskattar att få en rottis upphoppande mot ansiktet, om än bara för att ge en blöt puss...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 650
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 189
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
4 930
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp