Bukefalos 28 år!

Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Det pinsammaste jag varit med om var när jag skulle rasta min mammas huskey när hon skulle jobba över. Jag hade bråttom och gick bara en snabb runda, när jag ska släppa in hunden så sliter hon sig och sticker. Blir rädd och samtidigt lite arg jag vet ju att hunden inte hade några planer på att komma tillbaka, så det var bara att sätta sig i bilen med lite rå köttfärs och börja leta. Ser henne först hos en granne som desperat försöker få in sina hanhundar i huset(hon löpte med) När jag hjälpt henne få in sina hundar, lägger jag lite rå färs i hennes stall och släpper ut min greyhound. Vi lyckas nästan få in henne men när vi ska stänga dörren så sticker hon igen. Jag börjar nu bli riktigt arg och bestämmer mig för att köra en runda till innan jag kör hem och ringer farbror blå. När jag kör på en skogsrunda som vi brukar rida på så ser jag henne stå på en gårdsplan som e full av fjädrar:eek: När jag kommer närmre så ser jag att hon har tagit ihjäl en tupp som hon nöjt står och tuggar på. Jag lyckas nu få tag i henne och slänger in henne i bilen, där hon sätter sig nöjt helt blodig och äcklig:devil: Jag knackar på huset och förklarar och ursäktar mig o frågar hur mycket han vill ha i ersättning. Han säger då att han inte vill ha några pengar men det va synd att hon tog tuppen och inte en höna istället. Han frågar sen om jag inte vill ha med mig tuppen hem så att vovven kunde få äta färdigt :eek:Jag avböjer snällt och åker snabbt därifrån med en väldigt nöjd vovve:devil:
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Min kära boxerbebis med smutsiga tassar stack iväg då hon såg en bil köra in på gården. Föraren öppnade bildörren och min vovve hoppade in och smutsade ner sätena. Bilägaren är styrelseordförande i vårt hus :o

Och en annan gång ringde en granne och undrade när jag kommer hem, vovven hade nämligen öppnat dörren och levde loppan i trapphuset...
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

vi var storskogen imorse, skogen var full av konstiga figurer, orienterings tävling. Alla!! var klädda i super tighta byxor och tröja.. inte snyggt på överviktiga 50+are :eek:

Jag hade med mej en hund i taget för att kunna träna med dom.
Nanuq, hanhund på 1,5år var med först. Han tyckte att de första springande hoppande människorna var lite konstiga och skällde på de första men viftade även på svansen och höll sej nära mej när jag bad om det. Han var lös och lyssnade super på alla komandon (höger, vänster, upp, ner, backa, fram, sakta, öka och stanna).
Promenaden med Nanuq gick jättebra och han uppträdde positivt och vänligt mot allt och alla.


Sedan var det Nowas tur. Tik på 2,5år. Hon var duktig i ca20min.. sen stack hon iväg som en blixt och hoppade upp på en tant, med alla 4 tassar på. Hon var alldeles exalterad och tyckte de va skitskog.... tanten var som tur hundvan och blev inte rädd som tur var! När jag kom fram, var 10-15m bort så satt hon på huk ooch klappade på Nowa som gjorde allt för att komma åt att slicka henne i ansiktet!
Det var pinsamt att jag hade så dålig koll på min hund. :o:eek:

Vi har tränat supermycket på just hennes inkallning och så sent som igår så kom hon direkt och full fart på inkallning trotts ett rådjur bara 10m bort. nowa skalv i hela kroppen och småylade av vilja att ta rådjuret, så jag vet att hon kan. men människor som springer hit och dit i skogen är tydligen för spännande /roligt för att motstå!
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

*kl*

kom på en sak min dumming till hund gjorde en gång för flera år sen. vi hade ganska nyligen kommit hem till sverige (hon är hittehund från "utomlands") så hon var fortfarande en rätt osäker flicka. skulle ut med ett stort gäng kompisar, och då jag bodde en bit utanför stan och inte skulle kunna ta mig hem mitt i natten fick hon följa med till den kompis jag skulle sova (och även förfesta) hos. hon trivdes bra på förfesten med massa snälla människor, och sen åkte vi i omgångar till utestället. jag var en av de första som åkte, och när han som vi var hos kom en dryg halvtimme senare sa han att min hund sprungit ut! jag trodde han skämtade, men hon hade tydligen smitit ut när nån gick genom dörren, några sprang efter för att leta efter henne men hittade ingen vovve.. så det var bara att sätta sig i en taxi och åka hem. några gulliga kompisar följde med, varav en gick/sprang den dryga milen(!) hem. efter ca en timmes letande, varav mitt hjärta nästan hoppade ur kroppen ett par gånger när jag hörde bromsande bilar, hittade vi till slut henne! det blev ett riktigt Hollywood-möte när jag ropade hennes namn och hon vände och kom springande, jag föll ner på knä.. haha..
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Hahaha vilken underbar tråd, skönt att veta att min höna inte är ensam om att hitta på rackartyg :D

Som för någon vecka sedan, då hon stack.. Full kareta ut genom dörren när stackars svärmor med ryggont skulle in, hoppade över staketet och vips var hon borta. Jag och sambon ut i bilen för att leta, får syn på henne på en gata. Jag hoppar ur bilen halvt om halvt i farten för att få tag på henne medan sambon måste fortsätta köra för att inte stoppa all trafik. Vad gör Zita då? Jo, hon springer fram till mig och precis när jag ska ta henne drar hon en u-sväng och försvinner igen. Jag sätter efter till fots (i foppatofflor, i ca 10 minusgrader och snö,hade inte en tanke på att byta skor när hon drog) varpå en äldre dam stannar för att först skälla på mig för att jag har min hund lös när jag inte har pli på den, jag förklarar att hon går i koppel men smet. Då börjar hon istället skälla på mitt klädval inför massa människor. Fick minsann veta att foppatofflor är sommarskor och att jag skulle bli förkyld!

Vi satte efter hunden igen, som sprang hemåt. Men inte innan hon han sätta sig och bajsa på den suraste grannen i närhetens tomt. He was not a happy camper och jag var inte ett dugg gladare jag.


Hon har även blodat ner sambons arbetsgivares nya skor som stod i hallen. Dom var ca ett dygn gamla och det var enda gången vi glömt att sätta på henne tikskyddet, då skulle hon såklart bloda ner just dom nya fina vita svindyra vinterskorna!
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

*kl*

Skrattar halvt ihjäl mig!!!! :D

Nåja, ska här dela med mig av min ängels upptåg.

För ca 9 år sedan då basset var valp så skulle sambon ta med honom till sitt jobb. Han jobbade då i en Dialect butik där de även hade en service och reparationsavdelning. Flera andra anställda brukade ha med sina hundar på jobbet så att ta med vår valp skulle ju inte vara något problem...

Det första han gjorde var att kissa i/på en "mynttelefon" som var inlämnad för reparation. Han hittade sedan en portfölj full med mappar och infopapper från en konference chefen varit på, den demolerades, även innehållet. Basset sprang flera gånger ut i butiken och hälsade på kunderna (dessa blev mest förtjusta över att en söt valp fanns i butiken), husse var inte imponerad, inte heller chefen.
En av de anställda gillade inte alls hundar och var nog egentligen hundrädd. Han blev naturligtvis offer för en valps sylvassa tänder. Basset skulle hela tiden bita sig fast i byxbenen och försökte även käka upp mannens skosnören...

Efter kanske 4 timmar så ringer sambon mig och undrar om jag kan skippa eftermiddagens föreläsning och komma och hämta hundf*n, basset fick aldrig mer följa med husse till jobbet.

En sak som hände för kanske 5 år sedan: Vi är nyinflyttade i en liten by med väldigt god gemenskap och naturligtvis vill man vara trevlig mot nya grannar. En kväll skulle jag och sambon ut och ta kvällspromenaden med basset. Vi kommer bara 100 meter då en av grannarna ropar in oss på en kopp kaffe. OK vi går in och tar basset med oss (de tyckte det gick bra) Vi sätter oss i köket och basset går iväg och kollar läget, kommer strax i full fart tillbaka in i köket och lägger sig under bordet. Jag blir då misstänksam, men säger inget. Efter en liten stund börjar det lukta lite illa... Grannfrun upptäcker då en stor blöt stinkande hundblajja mitt på finmattan i vardagsrummet :eek:
Vi ursäktade oss så himla mycket och vi fick faktiskt betala kemtvätten :crazy: Kan tilläggas att vi är hjärtligt välkomna hos grannen, men hunden får snällt stanna hemma!!
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

*kl*

*skrattar gott åt allt elände!*

Det är så skönt att veta att man inte är ensam om allt våra fyrfota vänner hittar på - och då måste jag ända erkänna att jag haft rätt tur med mina och baa minns ett par specifika händelser.

Nummer ett (den jag oftast påminns om) måste vara när hon som vanligt låg på en filt vid kontoret med far (jag arbetar ibland extra på verkstaden) och som vanligt kräver lite uppmärksamhet genom att krafsa på gammelhusses ben så att han drar ut lådhurtsen och hon kan hoppa upp. Under tiden snurrar Far på sin stol och pratar i telefon, varvid hunden som aldrig någonsin satt en tass på ett bord tidigare helt sonika kliver upp på skrivbordet och smidigt travar över till nästa arbetsplats (Tillfälligt tom) för att sätta i sig den hög med skumtomtar som sparats där.
I nästa ögonblick vänder sig far, VD och företagsägare, om och utbrister i sin bästa "morfargulliga röst" i telefonen; "Nejmen Kailzie! Har du ätit upp Håkans skumtomtar?!"

Jycken har också lyckats väcka matte mitt i natten genom att sätta i sig familjens hamster, och har en tendens att 'bjuda in sig själv' till alla hem hon någonsin besökt...

Ett exempel var förra våren då vi som vanligt promenerade längsmed den gamla skogsstigen längsmed kusten. Vanligtvis har jag koll på spår och vilt och liknande - men den här gången STACK hon bara!
Förskräckt sätter matte av längsmed stigen; hojtande och gastande tills jag lyckas följa hennes spår genom lera och slask till en stuga varifrån jag hör misstänka förtjusta rop.
Det visar sig att byrackan reagerat på klinket av porslin och bestämt sig för att antasta två äldre familjer som tänkt fira sin valborgs i sommarstugan. Hon har inte heller nöjt sig med att tigga, utan har snyggt försett sig med hedersplatsen i familjens mjuka hammock (leriga tassar!) där hon gnager på en pepparkaka när jag, flåsande och röd i ansiktet kommer fram med kopplet högt i hand.
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Mina har väl inte hittat på något sådär superduperpinsamt (eller så har jag förträngt...)

Men iallafall när jag hade kinesen var vi inne i en djuraffär där jag hjälpte till lite. Det kom in en man med en liten valp som Gizmo gärna ville hälsa på. Han slog lätt över och började jucka när han blev för överexalterad bara det att när jag lyfte upp honom för att valpen skulle få vara ifred så kom han över mina händer :eek: Kan säga att jag var inte så pigg på att kela med honom på ett tag...

Exets jycke satte sig och sket mitt framför en buss som fick ställa sig och vänta tills jycke skitit klart och matte plockat upp och första gången vi var ute med jyckarna på stan, det var dessutom sommar, festival och uteservering, satte sig hans voffa och sket precis bredvid alla som satt och åt! Exet hade dessutom ingen påse med sig, tur för honom att jag kunde rycka in

Nuvarande pom är väl inte pinsam så, men han är så fruktansvärt bortskämd att det blir pinsamt bara det. Han är kung och matte är hans betjänt och ibland är jag inte ens medveten om att han lurar mig till att få precis som han vill :crazy: Han är dock så söt att han blir förlåten ALLT, säger jag till honom när han inte uppför sig låter det hela tiden: Men han är ju så liten och söt! Det gör inget. Han har störtcharmat hela djursjukhuset så de kommer in och hälsar på honom så fort de hör :o honom i väntrummet (tysthet är inte hans starkaste sida) på marsvinsutställningarna brukar jag skriva på husen jag säljar att de behöver bara leta efter tjejen med en svartvit gapande hund i famnen :o Fast nu är han så duktig att han kan gå lös där och då kryper han upp i knäet på folk hela tiden och blir arg om de slutar klappa :o . Hmm, jag får nog tänka om... Han är nog jäkligt pinsamt bortskämd trots allt :angel:

Men hur kan man säga nej till detta :love:
156783_124864577576793_100001597550688_169786_504294_n.jpg
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Det kan man inte...Jag har två äckligt bortskämda dvärgpudlar som är såååå gulliga och charmiga och vet om det.:devil:
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Precis. Jag har en liten pudelmix också men hon är inte lika smart, Mattis vet precis vad han ska göra :devil:
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

*kl*

Min gamla tråd lever än. :P

Det gör mitt lilla pälsmonster också, men hon har tack och lov mognat med åren, det händer inte riktigt lika mycket pinsamma saker längre. Men har iaf en till historia att bidra med!

Jag och en kompis åkte med hästarna till ridhus en kväll, vi tog hennes bil och eftersom hon är mer noga med att inte få hundhår i hela bilen, så fick min hund sitta i transporten medan vi var inne och red. Kanonbra, tyckte vi.

Ända tills vi efter en timmes ridning kommer ut igen, och det första man hör är min hund - glatt skällande så det ekar över hela stallplanen. Då har hon HOPPAT ut ur transporten (övre luckan var nere) och sen inte nöjt sig med det, utan även hoppat upp på motorhuven på min kompis bil!
Så där satt hon, stolt och nöjd och glatt skällande, PÅ motorhuven.

Jaa, jag skämdes lite då!
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Ja här platsar väl jag och Loppan tror jag:angel:

Hunden ifråga fick jag för 2 år sedan, hon var då 1,5 år gammal och hade aldrig ens gått i koppel innan. Hon är go och glad och älskar alla. Men hon jagar dessutom ALLT så hon är hänvisad till långlina i skogen.
Vi gick så mysigt så vid strandkanten alldeles utanför samhället, hunden i lina.
Då får Loppan syn på nåt, jag hinner registrera att hon sett nåt sen far hon iväg i 190. Nåja tänker jag, hon får slut på lina snart, och joggar med för att inte rycket ska bli så hårt. Men det blev för hårt ändå, linan gick av och där stod jag med 20 m lina och såg hunden susa iväg mot samhällets badstrand.
Jag har urusel kondis men ränner efter så snabbt jag bara kan.

Loppan hinner dock dra en vända i havet och en vända bland badgästerna, samt förstöra en liten pojkes sandslott. Kombinationen sand, hav och folk gör henne helt nipprig av lycka...Sen ser hon matte komma forsande och tänkte väl att äntligen blev det fart på tjockisen! :bump: Ut i havet igen och jag börjar gå runt och be om ursäkt till alla som blivit ofrivlligt pussade, kramade, knockade av utkastade framben, nedsandade, blöta osv osv(vid det här laget är det inte nån idé att ropa på hunden för det hör hon inte ändå). Det var såklart en hel del sura miner, fullt förståeligt.
När jag inte fick tag i hundskrället trots lock och pock med godis och leksaker och allt argare badgäster så fick jag ta till desperata åtgärder. Nästa gång Loppan susade förbi mig kastade jag mig likt en rugbyspelare över henne och höll i vad jag fick tag i. Hunden skrek och tjöt såklart, jag är ingen liten tjej, men jag fick fatt i henne iaf och hon gjorde inga mer snäva svängar kring mina ben som nästan fällde mig. Ja inte förren till vintern iaf:grin:
(inga djur blev skadade vid detta tillfälle;))

Samma sak har skett på samhällets camping. Det tog mig nånstans mellan 3 och 4 timmar(!) att få tag i henne igen den gången.
Eftersom jag egentligen bara skulle gå i skogen hade jag inte brytt mig om hur jag såg ut, håret hade bara dragits ihop i en svans med händerna, jag hade dåvarande sambons badbyxor och en svart t-shirt med "bevara negerbollen!!" tryckt i stor vit text. Skippade att ta på bh dessutom, jag har inte superstora bröst men även ett par c-kupor studsar rejält om man springer och hoppar en massa...Ja och så ett par ursnygga illgröna gympadojjor till det. Perfekt utstyrsel för att ränna runt på en camping i 30 plusgrader...:o

Kan säga att jag bytt till en annan sorts lina nu, den har hittills hållit för allt...
 
Senast ändrad:
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Det mest pinsamma var nog inte hunden, utan min pappas reaktion.. Vi hade haft nån elektriker här, och när han ska åka, far hunden ut genom dörren när han går till bilen. Aja tänker vi, han har inte åkt än, men när bilen börjar åka far vår hund efter. Vi har en ganska lång uppfart, och bilen rullar väldigt långsamt iom att hunden skuttar runt bilen som en idiot. Jag står i köksfönstret och sköljer en frukt, men istället för att gå ut och försöka fånga hunden, står pappa på trappan och skriker för full hals på hunden som inte lyssnar för fem öre.. När bilen rullar ut genom grindarna och ut på vägen stannar hunden och kommer tillbaka.
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Samma sak har skett på samhällets camping. Det tog mig nånstans mellan 3 och 4 timmar(!) att få tag i henne igen den gången.
Eftersom jag egentligen bara skulle gå i skogen hade jag inte brytt mig om hur jag såg ut, håret hade bara dragits ihop i en svans med händerna, jag hade dåvarande sambons badbyxor och en svart t-shirt med "bevara negerbollen!!" tryckt i stor vit text. Skippade att ta på bh dessutom, jag har inte superstora bröst men även ett par c-kupor studsar rejält om man springer och hoppar en massa...Ja och så ett par ursnygga illgröna gympadojjor till det. Perfekt utstyrsel för att ränna runt på en camping i 30 plusgrader...:o

:rofl::rofl::rofl: Förlåt att jag skrattar men det måste ha varit en syn :rofl:

Jag gjorde något liknande (fast inte riktigt lika illa) med min storpudel. Jag kände inte för att bada gyttjig pudel hemma så jag tog på mig regnbrallor och en vidrigt ful tröja (eftersom tröjan var relativt tajt såg det ut som jag hade världens största arsle) och började schamponera honom i garaget där vi har varmvatten, bara det att pudel inte alls höll med om att han skulle bada och slet sig och kutade ut på vägen (vi bor i centrum) och tyckte att vi skulle leka tafatt i stans enda trafikljuskorsning. Tog ett bra tag innan en kvinna lyckades locka in honom på sin tomt och hon säg minst sagt skeptisk ut när jag berättade att jag badade jycken i garaget och att förklaringen till min udda klädsel var att jag inte ville bli dyngsur
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

När min hund var lite mindre så ville han hälsa på alla som gick förbi, och det var ju inte direkt att gå fram till dom utan me att kasta sig fram. Sen läde han sig att det inte går att hälsa på alla människor man möter. Men när jag flyttade till egen lägenhet började han om med det där, men nu går det bra. Dock verkar han ibland välja ut personer som han tycker är extra intressanta, då kastar han sig liksom ut mot dom... Som tur är händer det inte så ota nu.

Föra sommaren la han sig mycket mitt i allt när man var ute och gick. Han var inte sjuk eller så. Han tyckte väl det var varmt eller ville se om han kunde bestämma hur lång promenaden skulle bli. Då bodde ag fortfarande hos mina föräldrar och inte alls långt ifrån deras husligger en pizzeria. Så en gång när jag gick ut med hunden nån gågn mitt på dagen/förmiddagen satt det några killar vid borden ute och åt. Och när jag har passerat pizzerian lägger hunden sig och vill inte stiga upp igen. Jag försöker locka upp honom, lockar med en hemmasydd dummy, katar iväg den. Men han är inte intresserad. Så det slutar med att jag måste lyfta upp hunden på benen igen för att kunna fortsätta. Ja, killarna skrattade och ganska roligt åt att hunden vägrade gå..
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Okej, det här är nog inte så jättepinsamt, men det händer inte så mycket när man inte äger hunden..

Grimm fick vara lös ( i sele ) på tomten en stund, han har aldrig stuckit och när han har vart i lina har han bara kollat på hundarna som går förbi. Iallafall så var han lös, då går det förbi en Golden som kanske var 1 år och jag ser att Grimm spänner sig. Så jag går fram och håller lite löst i hans sele, han brukar ju inte göra något.. Men så stannar ägaren och säger - Nämen titta en hund! Jätteglatt till sin ettåring, då slänger sig grimm, hoppar över busken och börjar stormskälla på hunden. Jag hoppar över häcken och hinner se ägarens ansiktsutryck innan hon springer iväg, hon kollade jättekonstigt på mig och man såg att hon var jätteräddrädd :o

Nu är han kopplad om de kommer en hund :angel:
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Och sen självklart glömde jag påsar när han var dålig i magen..
Så han sätter sig utanför ett dagis med barn som är ute och leker, och jag kan inte ta upp det..

Sen sätter han sig framför ett hus, liksom precis där man kommer ut från tomten...

Grymt skämmit när någon kollar på och man inte kan ta upp det :o
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Finns det ngn som kan fortsätta på denna tråd :D jag har skrattat så tårarna runnit nu när jag läst igenom allt :D
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Jag kan fortsätta :p Kanske inte så kul, men klart pinsamt..

Wahidah har fått för sig att man ska morra på vissa hundar nu. Hon började med det när hon blev skendräktig men har inte slutat... (Innan har hon uppfört sig exemplariskt vid hundmöten).

Igår mötte vi en boxer på en skogsväg och Wahidah morrade. Jag tog henne till sidan och gick vidare. Boxern morrade lite men efter att ägaren knappt hörbart sa åt hunden att vara tyst så var den knäpptyst. Själv fick jag inte tyst på Wahidah utan istället kastar hon sig mot boxern preciiis när vi är bredvid den! :o Jag blev så överraskad (hon har aldrig gjort så tidigare) att jag nästan tappade kopplet...

Senare igår mötte vi samma jäkla boxer och även då uppförde den sig perfekt. Wahidah tog jag till andra sidan gatan men inte fick jag tyst på henne för det...

Idag hade jag henne lös på en öde fotbollsplan för att hon skulle få springa och leka lite med en trasig boll som vi hittat där. Vilka dyker upp då om inte mannen med boxern!
Wahidah struntar då i mig och tokrusar mot boxern och låter förskräckligt illa. Jag springer efter och ropar på henne att hon ska komma tillbaka, blir så frustrerad när hon inte lyssnar att jag börjar svära som en idiot och boxern, ja den gick lika fint vid husses sida ändå... Som tur var så var det ett högt staket mellan Wahidah och boxern, så när Wahidah väl var framme vid det kunde jag bryta hennes beteende, kalla in henne och koppla henne.

Men ändå. Jag kan inte minnas att vi någonsin sett den där boxern innan igår, och nu har vi tre gånger på ingen tid alls lyckats skämma ut oss rejält inför ägaren :o Vanligtvis kommer Wahidah direkt på inkallning om vi möter annan hund och uppför sig fint vid hundmöten, men ja, jag undrar ju vad den där boxerägaren tror om oss...
 
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Jag var ute och kastade boll med min förra hund en liten blandras som älskade bollar. Plötsligt kommer det en kille gående i samma ögonblick som jag kastade bollen. Sjukt nog så landade bollen i hans ficka! Han hade en oljerock på sig med stora fickor och märkte ingenting. Min hund däremot hade inte missat var bollen hade landat utan hoppade helt hysteriskt bredvid honom och såg allmänt knäpp ut. När jag förklarade att han hade en boll i fickan tittade han på mig som jag var galen och när han hittade den så kan jag svära på att han trodde att jag kunde trolla...
Jag hade också mamman till vovven ovan (lugn ingen medveten blandrasavel utan ett helt oskyldigt misstag som blev ovanligt lyckat), på ålderns höst började hon bli aningens senil. Dessutom var hon tämligen döv. Hon lade sig till med ovanan att följa efter främmande människor och sedan hörde hon inte när jag ropade på henne så jag fick vråla som en galning, alternativt springa efter henne. Det resulterade i en del pinsamma situationer kan jag lova...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 658
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 189
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
4 930
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp