Bukefalos 28 år!

Oväntade kommentarer

En annan underbar kommentar var från en äldre dam som var en av de första jag opererade med ny höftled. Jag gick och pratade med henne på post-op och hon sa syster hit och syster dit, säger syster det osv.... jag var ju ganska stolt över att det var jag som hade opererat henne, så jag sa
"Nej, jag är inte någon syster, jag är läkare och det är jag som har opererat dig!"
Hon såg väldigt imponerad ut och utbrast

"ÅÅÅÅÅH, är syster doktor!!!"
 
@Matmissbrukaren Jag brukar säga "Åh, vad roligt att du tycker det, tack!" eller något liknande. Tycker inte att det låter skrytigt och jag tackar för att de är rara som säger det istället för att bara tänka det. Skulle aldrig svara "Jag vet", men kanske (med ett stort leende) "tack! det tycker jag med!".
Jag känner ett treårigt barn som brukar klappa mig på handen/armen och svara "Ja, jag vet..." varje gång hen får beröm för fin teckning eller nåt annat. Minen är dessutom oslagbar. Ungefär lite som om hen tyckte synd om mig som måste påpeka såna självklara saker. :D
 
Fick en tragisk kommentar av min arbetsgivare en gång. Jag hade halvåret innan haft mitt första skov av Crohns och stod på diverse mediciner och tog prover varje vecka. Dock utan en enda dags sjukskrivning, men visst tärde det på mig och jag var trött.
På ett personalmöte sa chefen helt sonika: "jag vet att ni varit sjuka och trötta men nu får det faktiskt vara nog". Visste inte om jag skulle skratta eller gråta...
 
Jag hade en period då jag färgade håret extremt mycket. Mitt hår såg till slut ut som ett krigsfält. När jag uppsökte frisör kunde denne räkna till 7 olika hårfärger på en slinga, från aprikos till blått typ. Inte vackert.
Jag och en kompis gick på stan en dag när en man tittar till och sen utbrister "snyggt hår!" Just då var jag ganska svarslös då det är svårt att veta om han var ironisk, eller verkligen tyckte att kaoset var fint.

Sen fick jag en puckad kommentar hos en psykiatriker. Jag har ganska kraftig panikångest ibland och mådde väldigt dåligt vid tillfället. Då säger läkaren "Ja alla har ju lite ångest ibland, som på söndagar när folk har lite jobbångest inför måndagens jobb". Det jämför han med min panikångest där jag tror att jag har fått en hjärtinfarkt (tom hamnat på akuten ett par gånger). Det var så dumt så jag visste inte vad jag skulle säga.
 
Den dummaste va från en psykiatriker som jag pratade med efter månader med hemska mardrömmar där jag vaknade varje natt med antingen panik eller gråtandes kände mig som ett vrak. Hans enda kommentar va

"men mardrömmar är ju inte på riktigt"

No shit sherlock? jag va över 20 å hade nog ändå en liiiten aning om att mardrömmar inte är på riktigt.

Annars har jag en kompis som brukade påpeka att jag har en mjuk näsa. Jag tycker varken att min näsa är ovanligt mjuk eller vet om jag ska tycka det är en komplimang :laugh:
 
Hade distriktarn ute för flera år sen för att vaccinera våra 4 hästar. Fick efteråt kommentaren om att våra hästar var så väluppfostrade och de var en fröjd att komma ut till oss att vaccinera. Jättegulligt sagt, bara det att min häst strax innan försökt kosparka veterinären och också försökt meja sig förbi oss ut ur boxen. :p:cautious: Men äh, det var väl ingenting, jättesnäll häst.
Undrar hur andra hästar då beter sig?! :eek:
 
-äter du bara nötter till lunch? fick jag en fråga av en äldre gubbe
jag, allmänt förvirrad svarar lite osäkert "-... eh.. nej?" undrar vad denna fråga skulle leda till.
och då det kom.. "-ja, du är ju bara tunn som en liten sticka!"

Skulle ha kontrat med att det "nej, men det kanske du skulle ha som diet?" men man är ju alltid efterklok...
 
Handlade mat. Kassörskan utbrister jätteglatt:
"Nämen här var det ju en massa ekologiska varor, sådant är BRA!"
Jag: :o ... Ja?

Brukar prata med de i kassan på min stammisaffär, men det där var första gången någon kommenterade vad jag köpte :p

När jag gick genom säkerhetskontrollen på tingsrätten så tog säkerhetsvakten (modell två meter lång, flintskallig och allmänt jääättestor) upp mina bananer ur väskan och sa "Ekologiska bananer, mycket bra!" och la nöjt ner dem igen. :D
 
Vakten vid öltältet på en festival granskade mitt ID-kort extra noga när jag skulle gå förbi och in för typ tredje gången (letade efter en kompis), pekade på mitt mellannamn och utbrast "Du har ett jättevackert namn!". :)

En kille blev mycket förvånad när jag skulle välja musik på en fest; "Du ser ju verkligen inte ut som en som lyssnar på sånt!".
 
Jag jobbade i butik ett tag för flera år sedan och betjänade en gammal barndomsbekant, då följande samtal ägde rum:

Hon: -Så, vad gör du nuförtiden?
Jag: -Eh, jobbar här...?
Hon: -Jamen, jag menar, vad gör du på riktigt?
Jag: -Ja, alltså, jag jobbar här på heltid.
Hon: -Men vad ska du bli?

Behöver jag säga att det har sina sidor att växa upp i en hyperakademisk miljö? Visst, jag hade studieuppehåll, men det visste inte hon om.
 
Jag brukar svara att jag utnyttjar varje del av bilen när de sagt något om min 945.

Eller så svarar jag "givetvis, volvo, villa vovve!"
 
När jag äntligen bestämt sig för att sälja min häst för några år sedan tyckte jag det var väldigt jobbigt, jag hade inte berättat för min kollega än (som också är hästägare) men tillslut bestämde jag mig för att göra det. Lite moloken berättar jag att:
"Ja, jag har bestämt mig för att sälja Tuva nu".
Jag förväntar mig något i stil med "Ja, jag misstänkte det, vad tråkigt", men hon svarar följande:
"Ja, jag förstod det. Jag visste väl att du inte skulle klara av henne. Tyckte det var dumt från första början att köpa en unghäst och när du var så rädd för Strumpan (hennes häst) när hon bockade. Nej det där förstod jag att det aldrig skulle gå!"
Jag: O_o
Kunde inte ha känt mig mer nertryckt i skorna och fann mig inte alls. Gick sen och fortsatte jobba och störtgrinade för mig själv. Det var väldigt känslosamt för mig hela grejen, hon fattade verkligen ingenting!

Jag hade mått dåligt ett tag och gick till läkaren, för att göra en lång historia kort så visade det sig att jag hade katt- och hundallergi. Det var typ det värsta som kunde hända kändes det som just då.
Jag grät i telefonen när jag fick beskedet och läkaren kunde verkligen inte ha undgått att jag var ledsen. Jag fick även lämna sköldkörtelprover som jag inte fick svar på. Ringde efter några veckor för att få veta svaret på dem och läkaren ringde upp:
Jag: "Ja, jag undrar hur det var med mina provsvar?"
Läkaren: "Jag tror jag har sagt det till dig, du är allergisk mot katt och hund..." :banghead:

Det där med att jag är liten får jag höra titt som tätt. Mycket från min dejt som själv är ganska mullig. Jag håller ju inte på och kommenterar det hela tiden lixom?
"Alltså, du är så LITEN! Jag tror aldrig jag har träffat någon så liten som du." Eller när hon lägger händerna på vardera sida av min midja och utbrister: "Alltså, du är så LITEN" Ja jag vet...:cautious:
En skolkamrat utbrast helt seriöst: "Alltså, du måste ju typ vara dvärg!?" Nej... :banghead:

Ofta hör jag också barn på håll som viskar "Mamma, mamma, är det där en pojke eller en flicka" eller de som frågar rakt ut, då brukar jag bara svara att jag är en flicka.
Bäst var den dementa tanten på sjukhuset som i en hel vecka kallade mig för sin lilla städarpojke :D (hennes dotter var där en dag och försökte rätta till det hela men jag sa att det inte gjorde något)

Åh, åh!! Jag kom på en till (vad långt det blev)
En annan tant på sjukhuset där jag städade gick runt i en väldigt färgglad blus. När jag går förbi säger hon med högfärdig röst:
"Vet du vad den här blusen heter?"
Jag tänker heter?! Men jag svarar bara "Nej?"
"Det glada skrattet!" Svarar tanten då, och sen var det bra med det :D
 
Haha åh, en gång fick jag en kommentar av en amerikan i en bar. "Jag är så besviken på Sverige, trodde alla [tjejer] skulle vara långa, blonda och snygga men det är dem ju inte. Många ser ju ut som du".

@astronaut Vilken tokig tant!

Vilken sympatisk amerikan! Konstigt att inte alla långa och blonda tjejer samlades kring honom?!? :D

Själv fick jag höra följande när jag vid typ 16 års ålder skulle gå ut ur en butik:
Pappan till sin son: flytta på dig nu så att tanten kommer förbi!

:cautious: Känns fint att vara tant så tidigt!

Och annars jag tillhör också kategorin som får höra att jag är kort (liten är jag ju verkligen inte) typ hela tiden! Till och med från dig kära Sniffe ;)
 
Jag var 43 när jag fick barn och vid åtminstone två tillfällen har någon vid BVC eller liknande kommenterat nåt i stil med att jag är hennes mormor ......... :meh: Det har alltid, tror jag, varit pinsammast för den som sa kommentaren för de brukade se ut som om de velat sjunka genom jorden !
Heh, här är det tvärt om. Mamma född 68 stod förra året med min dotter i famnen vid disken på ett museum och tanterna i kassan kallade mormodern för mamma åt min dotter :o så är det väl när man blir mor vid 23 års ålder i en stad där många tar karriären före familjebildande.
 
Vilken mysig tråd! Kul att läsa alla roliga (och fasliga) kommentarer folk slänger ur sig!

Den senaste fick jag var väl för ca 2 h sedan efter Syster Sols spelning på Grönan.
Vi står ett gäng och diskuterar om vi ska ta en öl till eller ej då det kommer en gubbe och ställer sig mitt i vår lilla ring och säger: "Jag var ju och såg på reggae Grönan långt innan ni var födda!". Vi stod mest frågande och efter en stunds tystnad svarade en: "Jaha?". Gubben börjar sedan berätta att det var Bob Marley år 1980, konserten där det samlades 32 000 pers och Marley hade fått cancer. Han berättade hur Marley spelat "redemption song" själv med sin gitarr uppe på scenen och hur hela folkhavet tystnat. Att det var ett av de mest sentimentala ögonblick han upplevt. När han gick stod vi kvar såhär: :eek: och kunde inte avundas gubben mer.

En annan kommentar fick jag för någon vecka sedan.
Satt på en parkbänk, kände mig sunkig, mörk och ur form. Beklagade mig över mitt hemska liv för en vän över telefon.
Under samtalet går det förbi tre pojkar, ca -10 år, varav en av dem flera ggr utbrister "Du är så JÄVLA cool!" till mig samtidigt som han pekar på mig. Jag sitter tyst och vet inte vad jag ska säga, ler osäkert mot dem.
De hinner gå vidare några meter och jag hör hur en av de andra säger att han också är cool. Då svarar min beundrare: "Du är inte cool, du är så jävla emo!". Min tanke blir: "Du skulle bara veta hur emo JAG är just nu...". :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Måste lyfta ut frågan ur Nätdejtingtråden, för där försvinner den och jag känner mig plötsligt så down :( Har daglig trevlig kontakt...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
19 611
Senast: hestmannen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp