Bukefalos 28 år!

Oväntade kommentarer

Handlade mat. Kassörskan utbrister jätteglatt:
"Nämen här var det ju en massa ekologiska varor, sådant är BRA!"
Jag: :o ... Ja?

Brukar prata med de i kassan på min stammisaffär, men det där var första gången någon kommenterade vad jag köpte :p
 
En gång kom en tant på typ 70 år fram till mig på stan och sa att jag matchat min mössa och gummistövlar så fint i rosa :)

En annan gång när jag skulle hämta mina barn på dagis så kommer jag dit samtidigt som en annan mamma och hon öppnar grinden för oss och vänder sig mot mig och säger "så vacker du är".
Vad svarar man på det?
Men tackade så mycket.
 
När jag skulle på bal med mitt ex så var jag arg som ett bi och vi skulle stanna på ett ställe och ta en fördrink med några vänner innan vi skulle vidare till balen.
Men mitt i entrén så rycker världens snyggaste tjej tag i mig ser mig djupt i ögonen och säger att jag var den vackraste hon någonsin sett :D
Blev helpaff men såå glad, å jag var ju faktiskt riktigt snygg den gången :p
Men att få höra det av okänd skitsnygg tjej var bäst även om det var pinsamt att bara kunna stamma fram ett Ehh.. tack?
 
Jag tycker att det är så tråkigt att folk inte är vana vid att få komplimanger. Jag tycker om att ge komplimanger, tex för snygga kläder, hår eller liknande! För en tid sedan gick jag förbi en Mini Cooper, min favoritbilras, och när tjejen klev ur sa jag "Snygg bil!". Hon blev glad och sa "Tack, det tycker jag också". Allt som oftast blir människor dock helt ställda, som kvinnan jag tyckte hade jättefina sandaler på sig och sa att de var fina, hon blev ställd och tittade ner på fötterna och sa tack sedan.

Tycker jag något är fint eller jag tycker om något så säger jag det! Visst får man göra det?

Själv får jag sällan kommentarer och komplimanger. Dock har jag hört så ofantligt många gånger att jag är ful, har stor näsa, stora läppar osv att jag inte ens har koll på antalet gånger. Även som vuxen, senaste gången var för något år sedan endast.

En kommentar jag fick när jag var runt 15-16 år gammal och hade shorts på mig och var hos en vän (vuxen..) var "Du har så pojkiga ben".

I fredags fick jag en kommentar när jag var på avslutningsmiddag med klassen "Du ser så kvinnlig och fin ut i din klänning". Det ÄR ju en komplimang egentligen, men den känns ju inte som det.

Cellprovstagning när gynekologen sätter sig framför och liksom stannar upp i rörelsen och säger "Oj!", då ville jag typ dö. :crazy:

En annan kul kommentar kommer också från gynekologkontroll efter första barnets födelse, barnmorskan skulle kolla om jag kunde knipa med rätt muskler. Hon utbrast "Ja, jösses, du kan knipa ovanligt bra redan. Det är ju JÄTTEbra!!" Hon var helt jäkligt skitglad liksom så där överdrivet berömmande! :eek: Kan säga att jag har inte gjort en sådan undersökning efter de två andra barnen, det var bara så ofantligt pinsamt!!!!!:o:o:o
 
Jag var 43 när jag fick barn och vid åtminstone två tillfällen har någon vid BVC eller liknande kommenterat nåt i stil med att jag är hennes mormor ......... :meh: Det har alltid, tror jag, varit pinsammast för den som sa kommentaren för de brukade se ut som om de velat sjunka genom jorden !
Min mamma fick en sådan kommentar i går om min dotter, frågan om hon var min dotters mamma alltså :D
 
Kommentar av min chef "är inte den bilen för stor för dig?" Jag var 18 och hade en 240 diesel. Tycker kommentaren är idiotisk, måste man vara av en viss storlek för att ha en viss bil? kommer inte ihåg vad jag svarade.
 
Åh vilken rolig tråd!

Likt @Gnist får jag ofta höra "men gud vad liten du är!", och gärna minst sexton gånger av samma person när det är någon som snöat in riktigt ordentligt. Och likt @Got2Be får jag ofta frågan, ställt i ett smått chockat tonfall, "men varför är du HÄR då?!" när jag berättar att jag är från Sverige. Tja, vad säger man?

Jag har annars fått rätt många roliga kommentarer i jobbet... Inte mindre än tre (3!) gånger har gäster kommenterat att jag har oerhört små händer, och då vet jag verkligen inte vad jag ska säga. Ja? Okej? Tack? Är det liksom något bra att ha små händer, eller...? Oftast har det bara låtit som ett kallt konstaterande.

En gäst i vintras gjorde min dag, vecka och månad genom att komma fram till mig, säga "I just wanted to let you know that you have the most beautiful eyes I've ever seen", och sedan bara traska iväg igen. Jag hann inte ens säga tack tror jag!

Sedan hade vi mannen som kom fram till mig på stan för ett par veckor sedan och utbrast "I really wish I wasn't married, because that would mean I could ask you out! God, how I wish I wasn't married...". Jag skrattade lite nervöst (herregud, stackars hans fru var väl min första tanke!) och försökte komma på något att säga, och det slutade med att vi stod och snackade i 5-10 minuter bara sådär. Han var dock fortfarande gift - och jag singel - när vi skildes åt ;)
 
En kul kommentar jag fått var när jag hade nyfärgat knallrött hår och gick en sväng på stan.. möter en man som pratar i telefon men som får syn på mig (mitt hår) och utbrister "JÖSSES!" :D Jag skrattade lite för mig själv!

Har mer än en gång fått höra "OJ vilket långt hår, är det ditt eget?" Eh, nope, lånade det av grannen! ;) (jag fattar också att de undrar om det är mitt riktigt hår eller extensions, men jag undrar om det finns så långa extensions.. håret når mig till halva låren ca och ja, det är mitt riktiga hår!) :D
 
Jag var 43 när jag fick barn och vid åtminstone två tillfällen har någon vid BVC eller liknande kommenterat nåt i stil med att jag är hennes mormor ......... :meh: Det har alltid, tror jag, varit pinsammast för den som sa kommentaren för de brukade se ut som om de velat sjunka genom jorden !

För mig har det varit tvärtom. Jag har fått höra att jag är barnens storasyster alternativt barnvakt fler gånger än jag vill räkna. Värst var väl när en läkare skällde ut mig för hur oansvarig vår mamma var som skickade storasyster med barnet när barnet var så sjukt. Jag har alltid sträckt på mig och stolt deklarerat att det är jag som är deras mamma :)
 
Jag tycker att det är så tråkigt att folk inte är vana vid att få komplimanger. Jag tycker om att ge komplimanger, tex för snygga kläder, hår eller liknande! För en tid sedan gick jag förbi en Mini Cooper, min favoritbilras, och när tjejen klev ur sa jag "Snygg bil!". Hon blev glad och sa "Tack, det tycker jag också". Allt som oftast blir människor dock helt ställda, som kvinnan jag tyckte hade jättefina sandaler på sig och sa att de var fina, hon blev ställd och tittade ner på fötterna och sa tack sedan.

Tycker jag något är fint eller jag tycker om något så säger jag det! Visst får man göra det?

Själv får jag sällan kommentarer och komplimanger. Dock har jag hört så ofantligt många gånger att jag är ful, har stor näsa, stora läppar osv att jag inte ens har koll på antalet gånger. Även som vuxen, senaste gången var för något år sedan endast.

En kommentar jag fick när jag var runt 15-16 år gammal och hade shorts på mig och var hos en vän (vuxen..) var "Du har så pojkiga ben".

I fredags fick jag en kommentar när jag var på avslutningsmiddag med klassen "Du ser så kvinnlig och fin ut i din klänning". Det ÄR ju en komplimang egentligen, men den känns ju inte som det.

Cellprovstagning när gynekologen sätter sig framför och liksom stannar upp i rörelsen och säger "Oj!", då ville jag typ dö. :crazy:

En annan kul kommentar kommer också från gynekologkontroll efter första barnets födelse, barnmorskan skulle kolla om jag kunde knipa med rätt muskler. Hon utbrast "Ja, jösses, du kan knipa ovanligt bra redan. Det är ju JÄTTEbra!!" Hon var helt jäkligt skitglad liksom så där överdrivet berömmande! :eek: Kan säga att jag har inte gjort en sådan undersökning efter de två andra barnen, det var bara så ofantligt pinsamt!!!!!:o:o:o

Det känns lite som att man skryter om man håller med om någon tycker en är söt eller får någon annan liknande kommentar. Om man svarar så som tjejen gjorde om sin bil.

Jag var i fredags och vaccinerade min ponny på kliniken och veterinären säger att det ju en Welsh och frågar om han är fin.
Javisst säger jag. Han är superfin och är en av dom finaste treåriga ponnyerna här i länet nu efter han gick treårstestet för några veckor sen.

Men jag kände att hur ofta får man säga att man har en riktigt fin häst så det gjorde jag men kände ändå att gud vad jag skryter.

Lite som att det är fel att man själv tycker man är snygg eller har en skitfin häst.
 
En gång utbrast gynekologen att jag hade fantastiskt fina äggstockar, då visste jag inte riktigt vad jag skulle svara.

Under min mens sväller min mage och blir enorm, så pass att jag ser ut att vara gravid i tredje/fjärde månaden, och det har hänt att folk erbjudit sin plats på bussen när det varit fullt. :o Brukar bara säga att det går bra, och att jag kan stå, vill ju inte klämma ur mig att "Nej men jag har mens! Därför är min mage så löjligt stor, men tack ändå!"
 
@Matmissbrukaren Jag brukar säga "Åh, vad roligt att du tycker det, tack!" eller något liknande. Tycker inte att det låter skrytigt och jag tackar för att de är rara som säger det istället för att bara tänka det. Skulle aldrig svara "Jag vet", men kanske (med ett stort leende) "tack! det tycker jag med!".
 
När det gäller hästarna har jag aldrig några skrupler, de är alltid fina och väluppfostrade och extra roligt är det när man pratar med "travgubbar" som är vana "hästtjejer" och deras ouppfostrade halvblod. Mina bästa komplimanger är när travfolk säger att mina hästar alltid är välkomna, för jag vet att de sköter sig bättre än många travare. :D

Själv har jag svårare för komplimanger, dumt nog, men jag tackar alltid och strösslar själv gärna med mina uppriktiga. Lite lustigt på senaste tjänsteresan, jag tycker att jag alltid får så bra service medan min kollega bara klagar på hur otrevliga folk är. Senaste komplimangen fick en flygvärdinna som jag pratade länge med på flyget hem, innan dess killen i taxfreen, loungen och incheckningen. Jag ser, hälsar och ler oavsett om det är städare eller kabinpersonal och jag får sällan ett otrevligt bemötande tillbaka. :)
 
@Matmissbrukaren Jag brukar säga "Åh, vad roligt att du tycker det, tack!" eller något liknande. Tycker inte att det låter skrytigt och jag tackar för att de är rara som säger det istället för att bara tänka det. Skulle aldrig svara "Jag vet", men kanske (med ett stort leende) "tack! det tycker jag med!".

Så hade jag också sagt om det var så att han sa det när han såg hästen.
Men jag gick in själv på kliniken med hästen kvar i transporten för att betala och få en stämpel i passet. Det var då han frågade om han var fin. Och sen gick vi ut och gav han sprutan och så fick han se honom.
Ger mig någon en trevlig kommentar brukar jag annars bara tacka :)
 
När jag var med en nära vän och födde barn fick jag en glad kommentar av narkosläkaren som la ryggbedövningen: "Åååååh, här har vi blivande mormor!"
Jag tittade bara lugnt på henne och sa "Nej."
Sen såg jag hur hon kom på hur många olika klaver hon kunde ha trampat i :devil:
 

Liknande trådar

Relationer Måste lyfta ut frågan ur Nätdejtingtråden, för där försvinner den och jag känner mig plötsligt så down :( Har daglig trevlig kontakt...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
19 638
Senast: hestmannen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Allergiutredning
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Lätt E

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp