Oväntade kommentarer

Just det!
Med tanke på gynekolog- och psykologuttalanden kom jag att tänka på något som gjorde mig förvånad för länge sedan.

Jag var väl runt 17 år och inne i en goth-period. Långt svart hår, massor av kajal, trasiga strumpbyxor och korta kjolar och klänningar i svart var väl det vanliga. Jag var van vid att få konstiga blickar på stan av äldre.
En dag ska jag ta prover på vårdcentralen. Kvinnan som tar mina prover ser alldaglig ut och är runt 40+, hon utbrister iaf "Vilken vacker klänning!". Jag ser då ganska förvånat på henne eftersom min klänning är svart, av satin, kortkort, har röda korsettband runt midjan + att det står "pretty little dead girl" i röda bokstäver "av blod" på den.

Kvinnan fortsätter sedan att fråga vart jag har köpt den.
Jag tänker att hon kanske har en dotter som gillar samma stuk . Så jag försöker på ett subtilt sätt att förklara vart butiken (som till större delen innehåller sexleksaker) ligger.
Kvinnan utbrister då att hon kanske är för gammal för en sådan klänning. Jag blir väldigt paff och funderar först på om hon skojar med mig, men hon ser uppriktigt ledsen ut. Så vi startar en diskussion om huruvida hon är för gammal för den eller inte där jag tycker att tycker hon om den ska hon också köpa den! Jag minns att jag gick därifrån väldigt förvånad och glad. :)

En annan sak jag kom att tänka på angående om att kunna vara stolt eller ej då man får en komplimang är en av gångerna jag gav en komplimang till en tjej på tjejtoan.
Jag var ute på en krog och upptäckte på toan att tjejen vid spegeln bredvid hade väldigt fin hy. Har själv haft lite mer problemhy och tyckte att hennes fantastiska hy borde få en komplimang så jag sa det till henne. Hon sa tack, skrattade osäkert och sa "Det är tusen lager av smink som gör det!". Vi skrattar åt detta, när hon sedan plötsligt ser ledsen ut och säger "Jo, men det är faktiskt så.". Jag var inte alls beredd på vändningen så istället blev det en obekväm tystnad. Hon hade sabbat min komplimang och jag tänkte i efterhand att jag borde sagt att jag nog inte tror att smink kan göra så pass mycket eller frågat vilket märket hon använde. Men istället blev jag lika paff av hennes vändning som hon av min komplimang. :meh:
 
Jaa, nog har man fått kommentarer men det enda jag kan komma på just nu är att en kompis jag hade i högstadiet tyckte att jag liknade ett påskägg när hon gjorde nåt med mitt hår :o

Iofs måste jag erkänna att en annan i den bekantskapen var SÅ lik ett flygplan när hon gjorde en speciell min. Jag kunde inte sluta tänka på det och tjejen blev aningen paff när jag berättade det för henne... Tror jag det ;)
 
När jag var ung (16-17) så satt jag på tåget från göteborg till karlstad. Hade min svarta skinnrock, kängor, nitar, osv och svart smink.

Somnar och vaknar av att vi står still så jag frågar vart vi var till de som satt bredvid mig och får då sen frågan vart jag köpt mina nitar jag hade som armband. 5,5cm långa spetsiga nitar. För han hade aldrig sett sånna förut och var riktigt intresserad..

Han satt i sin kostym och hade sin portfölj bredvid och såg väldigt proper ut. Jag såg nog mest nyvaken och chockad ut och fick fram "london...."
 
Vilken sympatisk amerikan! Konstigt att inte alla långa och blonda tjejer samlades kring honom?!? :D
Jättemärkligt! Och jag var verkligen SÅ bedrövad över att vara en besvikelse, finns inget jag hellre vill än att göra sympatiska amerikanare glada.

Och annars jag tillhör också kategorin som får höra att jag är kort (liten är jag ju verkligen inte) typ hela tiden! Till och med från dig kära Sniffe ;)
Förlåt!! Jag har då alltid foten i munnen.
 
Jättemärkligt! Och jag var verkligen SÅ bedrövad över att vara en besvikelse, finns inget jag hellre vill än att göra sympatiska amerikanare glada.


Förlåt!! Jag har då alltid foten i munnen.

Det måste verkligen ha varit hemskt för dig att bli ratad av en så fantastisk man?! :cry:

Och det är faktiskt okej, jag är trots allt kortare än dig så det är ju ett helt korrekt uttalande :D

Och på temat korthet så vet jag inte hur många gånger jag har fått höra av mina vänner:
"Det är så fint att vara kompis med dig, du för mig att känna mig så lång."
"åh vad skönt att du är med, då är jag inte kortast"
"kolla! Jag SA ju att det finns personer som är kortare än mig"
Osv osv osv

Det bästa var dock min handbollstränare när jag tränade med killarna på 190cm och uppåt.
"Vad tänkte ni på nu grabbar? Hur ska hon spela försvarsspel mot X? Bita honom i hälsenan?" :D jag älskade den tränaren! :D
 
Min sydamerikanska kompis utbrister en dag när vi är ute och går i Central Park: Everyone is staring at you. I think they believe youre Kate Moss.
Det tror inte jag men tack. :D

Fick en kommentar av doktorn härom dagen som gjorde mig ganska paff. Trodde på riktigt att han skämtade. Var inne för mina knän är dåliga och har ont varje dag. Fick kommentaren "Så farligt kan det inte vara,du kan ju fortfarande gå!" :eek:
 
Jag står i mataffären med kundvagnen full. Hundmatssäck, blöjor och mat. Inte läsk o snask som kanske stör somliga.
Möter ett mycket stiligt par i 75-80 årsåldern, verkligen Östermalmsstuk på dom.
Jag drar min vagn åt sidan så dom ska komma fram men dom står still, hon stirrar på mig och säger; -Där står hon så stor o fet med sin vagn full. Mannen svarar;- Ja minsann.
VAD får människor att säga sådant?
 
Efter ridlektionen när vi går igenom den så utbrister ungen: Du är verkligen en helt magiskt! :D

Kompisen påpekar att jag är fin i håret och undrar hur jag gör....
Jag : "Jag bleker det"
Hon: " Gör du!!! Jag trodde du var en sån där hälsosam människa som inte absolut INTE gjorde sånt...."
:o
 
Jag står i mataffären med kundvagnen full. Hundmatssäck, blöjor och mat. Inte läsk o snask som kanske stör somliga.
Möter ett mycket stiligt par i 75-80 årsåldern, verkligen Östermalmsstuk på dom.
Jag drar min vagn åt sidan så dom ska komma fram men dom står still, hon stirrar på mig och säger; -Där står hon så stor o fet med sin vagn full. Mannen svarar;- Ja minsann.
VAD får människor att säga sådant?

Men fy!!! Trodde äldre människor hade en viss uppfostran, men tydligen inte. Jag skulle garanterat börjat gråta.
 
Jag har hört det mesta i sammanhanget "blond utländsk tjej under 30 som blivit chef i Londons finansdistrikt" kan jag lova! Men det var ju bara att käfta emot lite grann när kommentarerna kom. Alternativt supa dem under bordet. Det kunde jag när jag var 25. Nu skulle jag väl välta.

När jag hade tagit min examen i litteraturvetenskap frågade min moster när jag hade tänkt få ett riktigt jobb, som lärare till exempel (som hon är). Då hade jag ovanstående chefsposition och tyckte att det var ganska tillräckligt.

Har också fått beröm hos gyn för "vackra slemhinnor", tro det eller ej. Jag var sexton, första gynuppläggningen och ba'... ah okejrå, tack eller?

Men min favorit är min lille italienske huskamrat från Milano, 1.50 lång, som en kväll tog mig i handen, såg mig djupt i ögonen och sa "You know quite a lot about football for a lady". :D
 
Hahaha, det verkar som om gynekologer har ett behov av att kommentera...
Innan jag steriliserade mig var jag på en undersökning, där läkaren riktigt jublade: "MEN GUD VILKEN LITEN OCH FIN LIVMODER DU HAR!"
Under själva operationen (jag var vaken) utbrast en annan läkare: "Alltså dina äggledare är ju helt perfekt placerade. HELT PERFEKT!"

Ja, det sägs ju att det är insidan som räknas... ;)
 
Ja, det sägs ju att det är insidan som räknas... ;)

Du måste väl ändå förstå vilken oemotståndlig raggningsreplik det är, att berätta om alla dessa positiva kommentarer från gynekologen.

Stirra honom förföriskt i ögonen, vifta med ögonfransarna och väs sexigt fram "jo, du förstår lilla gubben, jag har helt perfekt placerade äggledare". Vilken man kan motstå den kommentaren liksom?!
 
Jag tycker att det är så tråkigt att folk inte är vana vid att få komplimanger. Jag tycker om att ge komplimanger, tex för snygga kläder, hår eller liknande! För en tid sedan gick jag förbi en Mini Cooper, min favoritbilras, och när tjejen klev ur sa jag "Snygg bil!". Hon blev glad och sa "Tack, det tycker jag också". Allt som oftast blir människor dock helt ställda, som kvinnan jag tyckte hade jättefina sandaler på sig och sa att de var fina, hon blev ställd och tittade ner på fötterna och sa tack sedan.

Tycker jag något är fint eller jag tycker om något så säger jag det! Visst får man göra det?

Själv får jag sällan kommentarer och komplimanger. Dock har jag hört så ofantligt många gånger att jag är ful, har stor näsa, stora läppar osv att jag inte ens har koll på antalet gånger. Även som vuxen, senaste gången var för något år sedan endast.

En kommentar jag fick när jag var runt 15-16 år gammal och hade shorts på mig och var hos en vän (vuxen..) var "Du har så pojkiga ben".

I fredags fick jag en kommentar när jag var på avslutningsmiddag med klassen "Du ser så kvinnlig och fin ut i din klänning". Det ÄR ju en komplimang egentligen, men den känns ju inte som det.

Cellprovstagning när gynekologen sätter sig framför och liksom stannar upp i rörelsen och säger "Oj!", då ville jag typ dö. :crazy:

En annan kul kommentar kommer också från gynekologkontroll efter första barnets födelse, barnmorskan skulle kolla om jag kunde knipa med rätt muskler. Hon utbrast "Ja, jösses, du kan knipa ovanligt bra redan. Det är ju JÄTTEbra!!" Hon var helt jäkligt skitglad liksom så där överdrivet berömmande! :eek: Kan säga att jag har inte gjort en sådan undersökning efter de två andra barnen, det var bara så ofantligt pinsamt!!!!!:o:o:o

@Enya Jag ger också komplimanger till folk och berömmer när någon gör något bra.
Önskade att fler gjorde detsamma. Människor blir verkligen förvånade och glada när man uppmärksammar att de t.e.x har klippt sig, köpt en ny tröja eller är duktiga på sitt jobb.
 
Ett 30 års kalas med middag. Jag hamnar mitt emot en för mig okänd äldre kvinna vid middagen.
Kvinnan sitter och tokstirrar på mig så mycket att jag börjar snurra mig på stolen och börjar tycka att det är smått obehagligt. Kvinnan ser nog tillslut hur obekväm jag är och utbrister "oj alltså du får ursäkta att jag stirrar men du har sådan fantastiska ÖGONBRYN" ....
Smått leende var det bara att fortsätta äta med kvinnans blick fortsatt låst på mina ögonbryn : p
 
Du måste väl ändå förstå vilken oemotståndlig raggningsreplik det är, att berätta om alla dessa positiva kommentarer från gynekologen.

Stirra honom förföriskt i ögonen, vifta med ögonfransarna och väs sexigt fram "jo, du förstår lilla gubben, jag har helt perfekt placerade äggledare". Vilken man kan motstå den kommentaren liksom?!

Kanske skulle trycka upp en t-shirt med pilar? "HÄR SITTER EN FIN LITEN LIVMODER" och "PERFEKT PLACERADE ÄGGLEDARE".
 
@Enya Jag ger också komplimanger till folk och berömmer när någon gör något bra.
Önskade att fler gjorde detsamma. Människor blir verkligen förvånade och glada när man uppmärksammar att de t.e.x har klippt sig, köpt en ny tröja eller är duktiga på sitt jobb.
Ja, jag tycker det är en bra sak att berömma någon eller ge respons på något. Man blir glad.
 
Min sydamerikanska kompis utbrister en dag när vi är ute och går i Central Park: Everyone is staring at you. I think they believe youre Kate Moss.
Det tror inte jag men tack. :D

Fick en kommentar av doktorn härom dagen som gjorde mig ganska paff. Trodde på riktigt att han skämtade. Var inne för mina knän är dåliga och har ont varje dag. Fick kommentaren "Så farligt kan det inte vara,du kan ju fortfarande gå!" :eek:
Fick en liknande kommentar av en barnmorska en gång.
Kom in för att andra barnet skulle födas och hade liksom insett att den här gången kommer det inte ta några 11 timmar som första eftersom jag hade rejäla värkar redan efter knapp 5 timmar. Vandrar fram och tillbaka och plötsligt utbrister barnmorskan "men så ont gör det väl ändå inte". :meh:Det var mig en faslig tur att jag hade rejält lock för båda öronen och typ ingenting hörde, för då hade jag nog sparkat henne på smalbenet..... :banghead:Grabben är född 30 minuter senare, alltså efter att ha varit där i 40 minuter bara, så neeeeej, det gjorde inte aaaallls ont!:arghh::arghh::arghh::arghh:

När dottern skulle födas så sa någon när jag kom in att de inte hade plats så de fick skicka mig med ambulans till Malmö istället :eek: Då kom en annan fram och tittade på mig länge medan jag stod och försökte se lugnt ut trots en värk och så sa hon sedan "Nej, det är inte lönt, hon har bestämt sig för att föda nu" :eek: Vadå JAG?!:banghead: Hade JAG fått bestämma hade ungen varit född på morgonen så jag kunde ha åkt hem på kvällen och sluppit ligga där halva natten bara för att de anser att man måste kissa innan man lämnar avdelningen!!!!!!!!!!!!!!!!:rage::arghh::cautious:
 
På temat gynstolen:
Jag skulle göra ultraljud hos en ny doktor som jag inte träffat innan, när han läst lite i min journal utbrister han;
- Men! Du har en hjärtformad livmoder! GUD så SPÄNNANDE! Får jag titta?
- Ööh.. Javisst..? ("titta" var alltså lika med invärtes ultraljud, haha!)


Och på systembolaget, jag och min man visade våra leg för kassören, vi båda har körkort med bilder från vi var 18 år (8 år gamla alltså), han utbrister;
- Hah! Ni ser inte ut som ni! :D

En annan gång tittade kassörskan på mitt körkort och sa med en gång;
- Inte ofta man får sälja vin till en sexåring! ;)
På bara en snabb titt på körkortet hann hon alltså både notera att jag var skottårsbarn och räkna ut hur "gammal" jag är, jag blev så impad att jag bara stammade fram ett "oj!" :p


Och en alkisgubbe som kom fram till mig bakifrån på en busshållsplats och kramade om mig (:arghh::rage::wtf:) varpå han frågade/sa;
- Har din mamma berättat för dig att du är vacker?
 
Var till tandläkaren med min dotter 1,5 och även sonen på 3 var med
Tandläkaren utbrister "men oooh så tjocka små barn" med ett glatt leende så fort hon kom in i rummet
Sköterskan höll på att dö av skam, jag bara skrattade och sa tack så mycket
 

Liknande trådar

Relationer Måste lyfta ut frågan ur Nätdejtingtråden, för där försvinner den och jag känner mig plötsligt så down :( Har daglig trevlig kontakt...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
19 655
Senast: hestmannen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp