Oväntade kommentarer

Folk har svårt att tro mig när jag säger min ålder. Fyllde 30 i år, ser ut som max 20 (lyckades åka på ungdomsrabatt på bussen för 2-3 år sedan, gränsen är 16)Till saken hör att jag är 10 år äldre än mina studiekompisar vilket förvirrar saken ännu mera. Roligt nu när vi är på praktik och folk undrar om jag har jobbat nått innan... Jo jobbat som kock i 3 år, sedan 8 månader som tomatplockare, 6 månader som hästskötare och nu 6 år som hemhjälpare. Kugghjulen snurrar när de försöker få ihop det med mina "20 år"

En sån har jag också haft typ :P
Jag har en piercing som är rolig att kommentera eftersom den sitter i mitten av näsan "tjurring"
Så en kund på jobbet kommenterade denna och tyckte att är inte det jobbigt att ha den höhö och jag svarar "nej jag har haft den i 15 år så jag har vant mig :)"
Han blev helt tyst och man såg hur kugghjulen arbetade hårt "15år... då måste du varit VÄLDIGT ung när du gjorde den......"
Jag svarade "jag var 15 :)"

Han trodde jag var typ 20 :P
 
Var ute med en tjejkompis, klockan är ca 01 på natten, pratar med varandra samtidigt som vi möter ett gäng killar på gatan. En av killarna lutar sig snabbt fram mot oss när vi går förbi, säger till min tjejkompis; "Du är riktigt snygg", och tittar därefter direkt på mig och säger; "Och du är riktigt jävla ful". Vad svarar man på det?

Hade för ett tag sen en kund som kom in och frågade om jag hade bäddmadrasskydd i frotté... med björnar på. Han var närmre 40 och en vuxen man. Samma kund frågar efter prisuppgifter, som jag börjar leta efter i datorn, skriver ner priserna när han ber om en prislista. Datorsystemet funkar inte på det sättet, vilket jag också säger. Då börjar han fnissa hysteriskt och säger "hihihhi erkänn bara att du inte kan... de tär för att du är tjej...hihihihihihi". Helt hysterisk man med inte alla hästar i hagen.

Stod på tåget vid centralen, en kvinna tittar på mig, som hade en grå basker på mig med en rosett på framsidan, och hon säger att jag passar otroligt bra i min basker. Det gjorde min dag :).

En annan gång, för inte så längesen, satt jag på jobbet och hjälpte en kund som stått och tittat på mig och sedan säger: "You have such beautiful skin complexion". He made my day, kan man ju säga...

Ett litet axploxk iaf ;)
 
En av killarna lutar sig snabbt fram mot oss när vi går förbi, säger till min tjejkompis; "Du är riktigt snygg", och tittar därefter direkt på mig och säger; "Och du är riktigt jävla ful". Vad svarar man på det?
Man ler sitt allra största och vackraste leende, och svarar "TACK!"... Jag lovar att han får något att fundera över då.
 
Satt på burger king igår och hade tagit på mig en av de papperskungakronor dom har överallt, bara för att jag var på fånigt humör. Då kom en mamma med barnvagn och ville förbi, så jag flyttade en stol som stod i vägen för henne varpå hon sa "tack! Snygg hatt!". "Tack!" svarade jag glatt. Sen fick jag och mitt lunchsällskap göra vårt bästa för att inte bryta ihop av skratt :rofl:
Det är inte riktigt den kommentaren man väntar sig när man sitter där iförd en ful reklamgrej :D
 
På mitt kontor har jag två datorer och ibland när någon strejkar är det fantastiskt bra med en extra. Jag skulle hjälpa en person, en äldre man, och såklart lade ena datorn av just då. Jag sa något glatt "vilken tur att jag har en extra när de lägger av" Mannen tittade på mig och sa då "jaha har du två män också" :o jag blev mycket mycket paff och kunde verkligen inte svara någonting. Men sedan blev jag rätt irriterad.. jäkla kommentar..
 
Nu i Paris har jag fått höra flertalet ggr att jag ser "judisk" ut. Och folk frågar om jag är judinna. Ingen aning varför. Och varför de ens frågar?
 
Var ute med en tjejkompis, klockan är ca 01 på natten, pratar med varandra samtidigt som vi möter ett gäng killar på gatan. En av killarna lutar sig snabbt fram mot oss när vi går förbi, säger till min tjejkompis; "Du är riktigt snygg", och tittar därefter direkt på mig och säger; "Och du är riktigt jävla ful". Vad svarar man på det?

Lite på det här spåret:

Jag och en vän sitter på en uteservering och dricker öl. Förbi kommer en äldre man som säger till mig: "Du är sexig" och till min kompis: "Och du är bara söt". Detta hände när vi precis satt och diskuterade feminism och allmänna gubbslem så den äldre mannen fick sig en utskällning som hette duga och vi beordrade honom att omedelbart lämna oss. Det var väldigt effektivt och han verkade bli rät paff att två kvinnor ca 40 år yngre vågade säga emot honom med kraft. Så det är mitt tips till dig! Skäll på dom jävlarna bara :up: :)
 
Jag får alltid visa leg på Systemet och får ofta ett "oj, ursäkta!" när jag lämnat fram legitimation. Jag är snart 32 och tycker verkligen inte att jag ser yngre ut, men jag får väl ta det som en komplimang, eller något.

Men jag tycker att det är bra att de är noga med att kolla vid minsta tvivel, och det brukar jag säga till dem också.
 
I dag när jag stod i kön på Ica stod en medelålders man bakom mig och plötsligt utbrister han: "Gud vad GOTT du luktar!"
kändes lite udda att få en sådan kommentar av en total främling :p
 
Man ler sitt allra största och vackraste leende, och svarar "TACK!"... Jag lovar att han får något att fundera över då.
Nej, det tycker inte jag. Antingen går man bara därifrån eller så frågar man honom vad fan det är för fel på honom, varför han känner att han har rätt att gå upp till folk och vara så jävla oförskämd och så ber man honom att dra åt helvete och sen går man därifrån.

Man behöver inte le mot nåt jävla as som tror att han kan tala till kvinnor hur som helst, man behöver inte ge honom nåt att tänka på.
 
Nej, det tycker inte jag. Antingen går man bara därifrån eller så frågar man honom vad fan det är för fel på honom, varför han känner att han har rätt att gå upp till folk och vara så jävla oförskämd och så ber man honom att dra åt helvete och sen går man därifrån.

Man behöver inte le mot nåt jävla as som tror att han kan tala till kvinnor hur som helst, man behöver inte ge honom nåt att tänka på.

Jag håller med. Jag ser ingen anledning att vara trevlig tillbaka.
 
Hade en kund i veckan som ville köpa en grej, och en ny kollega som skulle fixa det. Stod lite längre bort och gjorde annat (ganska mycket ljud runtomkring). När kollegan bad mig om hjälp så hörde jag inte vad han sa, så jag gick närmare. Hörde dock ändå inte när jag frågade en gång till, eftersom någon började prata med hög röst en bit ifrån. Så jag vände mig till kunden, bad om ursäkt och sa att jag hör dåligt och frågade vad det var.. Varpå han fräser åt mig. "Hur många gånder ska jag säga det?? Du borde tvätta öronen!" I en riktigt dryg och otrevlig ton. Jag är hörselskadad.. :(

Hade sån lust att be honom tvätta munnen, men det var bara att bita ihop och le. Inte så trevlig känsla efter det dock.
 
Jag hade ett rätt udda möte med en person när jag var utomlands för några år sedan. Var i en souvenirbutik och hade beställt en vara, höll som bäst på att fylla i papper för att skicka den till Sverige. Då får jag först en kommentar om att försäljaren inte gillar hur jag håller pennan när jag skriver, och att han "ska lära mig bättre".

Sedermera upprepade han ofta hur intressant jag var, och att jag skulle komma tillbaka nästa dag för han ville träffas igen. Och om jag inte kom så skulle han söka upp mig i Sverige.

Fick även något liknande den här kommentaren: "Om jag hade varit som du, hade jag varit död". Vet ännu inte hur jag ska tolka den, typ en komplimang att jag skulle vara glad som fortfarande var i livet?

Förutom hans fina komplimanger försökte han muta mig med ett jättefint halsband, så att jag skulle dyka upp nästa dag. Jag högg den gåvan direkt. Kände att jag gjort mig förtjänt av den efter allt jäkla tjat och "fina" komplimanger. Älskar det smycket fortfarande!


Jag fick den här frågan helt apropå av ett gubbslem: "Kan jag få köpa dig?" Blev helt ställd av frågan, och när jag tillslut fick fram ett nej får jag följdfrågan "Men om du får mycket pengar då?" Right...


Jag hade lånat ut pengar till en klasskamrat vid ett tillfälle, som han varit skyldig mig typ hur länge som helst. När jag sedan tar upp med honom att jag vill ha pengarna tillbaka så får jag ett "Om du behöver pengar så sälj din häst", och en hel harang om att hästar kostar mycket och att jag inte borde ha någon. Inte direkt vad jag förväntade mig att höra.


Annars har jag fått höra att jag är som en cupcake. Hur nu dom är :p
 

Liknande trådar

Relationer Måste lyfta ut frågan ur Nätdejtingtråden, för där försvinner den och jag känner mig plötsligt så down :( Har daglig trevlig kontakt...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
19 655
Senast: hestmannen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp