Oväntade kommentarer

Kom på några kommentarer till.

Jag berättar glatt för dejten att en älg vi har här i trakten har fått tvillingar. Tänker att hon ska tycka det är lite gulligt, men nej... "Det heter ju inte tvillingar om djur, det är ju bara om barn man säger så".
Försökte få fram vad hon tyckte det skulle heta men det närmaste vi kom var "två kalvar" :meh:

Ska visa en sak för en doktor på jobbet som suckar och tycker att "Vi får bara mer och mer saker att göra, det vore enklare om ni sekreterare gjorde det istället".
Jag svarar att "Ja, men då får ju vi en sak mer att göra istället", mest som en kommentar på det.
Han svarar då helt seriöst "Ja, men vår tid är ju 3 gånger så viktig som er" O_o
 
Fy fan vilka jävla as. Vet inte vilka som är värst, gubbslemmen på gatan eller de där jävla idioterna på Stena Line?

Alltså tycker nästan de jävla idioterna på Stena Line. Det känns som de legitimerade sin rump-upplysning med deras yrkesroll, att det var av största välmening och de bara var service-minded :yuck: Att gubbar ute på soldäck satt i bar överkropp var visst inga problem. Skulle kanske tagit av mig tröjan och flashat brösten när jag ändå var igång?
 
Stod i kassan på SHB ett tag och hade en dement tant som "stammis" ....
En av gångerna kommer hon fram, småpratar lite och så säger tanten "grattis till tillökningen"
varvid jag ler å säger "nej jag är inte med barn" ,
Då svarar hon "jo men det måste du ju va"
Jag "nej jag är bara fet"
tanten "nej så fet kan ingen vara, klart du är gravid"
Jag "nope bara fet"

tror de som stod bakom henne i kassan skämdes mest.
 
Åh vilken rolig tråd!


Jag har annars fått rätt många roliga kommentarer i jobbet... Inte mindre än tre (3!) gånger har gäster kommenterat att jag har oerhört små händer, och då vet jag verkligen inte vad jag ska säga. Ja? Okej? Tack? Är det liksom något bra att ha små händer, eller...? Oftast har det bara låtit som ett kallt konstaterande.

Haha, på den tiden jag och kompisen gick på lantbruksskolan ihop så blev hon tillsammans med en riktig bonnakille i klassen över -så pass bonnig att han hade glesbygdskavaj och trätofflor eller gummistövlar på sig för en fredag eller lördagkväll på stan ;). Nåväl han gjorde slut med just motiveringen: Du har så små händer så du kan inte plocka sten! :)
 
Fick höra av en ilsken kund för ett tag sen att "det var som jag trodde, du är lika jävla dum som du ser ut!"
Charmigt..
 
När jag kom till förlossningen men kraftiga värkar med andra barnet så utbrister den manlige sköterskan "Du ser inte ut att vara på väg att föda barn"! Skulle kunna strypa honom på plats!
20 min senare låg hon på mitt bröst...

Fick höra något liknande när jag skulle få dottern. Hon var ute 2 timmar efter att vi parkerat utanför sjukhuset. Efteråt sa BM som förlöste mig att jag inte såg alls påverkad ut när vi möttes i hissen när vi kom och ingen trodde det skulle bli barn för oss den kvällen.
 
På en föreläsning för nåt år sedan om ungdomskriminalitet (socionomprogrammet) hade vi en jättebra och engagerande gästföreläsare vilket gjorde hela klassen delaktig. Han berörde även tonårsföräldrar varpå jag utbrister -hu jag har inte lust att bli farmor innan jag är 40. Han replikerar blixtsnabbt: Från milf till gilf!!! :eek:. Tystnaden i klassen blev omedelbar varpå min betydligt yngre studiekamrat med sin barrytonröst replikerade: over the line man. :D

En något konstig stämning uppstod och i pausen vart det en skamsen föreläsare som kom och bad om ursäkt.

Detta program har dock ett och annat spånhuvud till lärare. På första terminen spände ena läraren ögonen i mig och sa: sånna som du ska inte klara det här programmet!
En annan talade om för mig att jag omöjligt kan klara av mitt liv eftersom jag har så många åtaganden.. (heltidsstudier, 160% arbete, fyra barn, kronisk progressiv sjukdom och ett gäng hästar). Där fann jag mig ganska fort och replikerade i stil med: Vem äger rätten att bedöma vad jag klarar eller inte utefter andra värderingar än mina egna? Fick en ursäkt.

På lucia åkte jag på en urakut operation med tre veckors sjukskrivning som följd. Kontaktade kursansvarig lärare och sa att jag kommer lämna in de två sista papers på kursen senare, för jag är sjukskriven och otroligt trött då jag förlorat mycket blod. Varpå hon kläcker ur sig: Det är bara att bita ihop!:banghead: Samma pucko sa i början av kursen: du ska inte tro du klarar jobba under den här kursen, det klarar ingen! Ehhh jovars, det gick kalasbra :)

Igår klarade jag examinationen av examensarbetet/C-uppsatsen och även min handledare sa för tio veckor sedan till mig och min klasskamrat: Tjejer, ni kommer inte klara uppsatsen eftersom ni jobbar -bara så ni vet.
 
Jag har av någon anledning fått höra "Om jag bara inte hade någon flickvän...." tre gånger från tre olika män. Vad svarar man på något sådant? :cautious:
 
På temat gynstolen:

Och på systembolaget, jag och min man visade våra leg för kassören, vi båda har körkort med bilder från vi var 18 år (8 år gamla alltså), han utbrister;
- Hah! Ni ser inte ut som ni! :D

Mmm jag fick visa leg förra veckan -vilket jag får nästan varenda gång jag är på systemet (vilket dock inte är varje månad.) Nåja, jag börjar bli ganska irriterad på det, för hur som helst blir jag 40 nästa år.
 
Haha vilken härlig tråd!
Jag var hos tandläkaren för ett tag sen och hon berättade hur otroligt fint det var att jag hade snea framtänder! Lite paff vart man ju då jag haft mildare komplex för mina snea tänder och nästan precis accepterat dem. Jag skrattade nog mest och sa att det var bra att nån tycker det.

Var hos ett ragg för ett tag sen och skulle sova. Då lyfter han på täcket, känner på min rumpa och säger eftertänksamt "alltså din rumpa är som en avslappnad muskel" haha det var tydligen en komplimang.
 
För något år sedan på en fest där då bästa vännens man säger "Tänk om det blivit du och jag - undrar hur livet varit då?" (Vi hade en flirt typ när båda var singlar för sisådär 13 år sen)
 

Liknande trådar

Relationer Måste lyfta ut frågan ur Nätdejtingtråden, för där försvinner den och jag känner mig plötsligt så down :( Har daglig trevlig kontakt...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
19 655
Senast: hestmannen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp