Ovanlig julmusik

Anders Öhrwalls trettondagsmusik är ju inte egentligen julmusik men jag brukar ”använda” den som det. Eller så kan vi ju också säga att hela vårt julfirande med gåvor är trettondagsshändelsen flyttad till jul. Hur som helst är det en inte så känd klassisk körpärla. Här är ett av styckena.

 
O, Helga natt på rövarspråket är ju en klassiker (om än inte helt on topic då originalet är supervanligt)!

Även denna förgyllde min dag lite. Otto Olsons advent manglad genom Google translate några varv:
 
Tommy Johansson (gitarrist i Sabaton, sångare i Majestica och en av Sveriges bästa röster just nu enligt mig) meddelade igår att han kommer ha en adventskalender på sin YT-kanal där han kommer lägga ut en cover på en jullåt varje dag ända fram till julafton! Jag är så peppad!!
 

Liknande trådar

Kultur Ooh allvetande buke-orakel, vars hänger de seriösa banden? Varken jag eller sambon vill använda Facebook, men vi kanske måste i det här...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: skiesabove
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 148
Senast: Acto
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 345
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 612
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp