Oväntade avstängningar?

Pigalle

Trådstartare
Vad kan det bero när datan gör en oväntad avstängning. Min nya dator har gjort ett antal sådana, det kommer upp att det är för att skydda datorn och en del annan text, som jag inte hinner läsa. Kan det bero på diskutrymmet? Sedan får man starta om datan och då kan man välja mellan olika alternativ som att starta upp från felsäkert läge. Jag har alltid valt att starta upp Windows från normalläge. Kan hårddisken ta skada av när datan gör dessa avstängningar:confused:
Förstår inte alls vad det beror på?:( Och det går inte hitta felet när datan gör en felsökning.

Sv: Oväntade avstängningar?

Kan tillägga att datorn börjar med dumpning av fysisk minne när den stänger av sig. Detta kan väl aldrig va bra va?:o

Nån som vet vad det kan bero på:crazy:

Kan tillägga att datorn börjar med dumpning av fysisk minne när den stänger av sig. Detta kan väl aldrig va bra va?:o

Nån som vet vad det kan bero på:crazy:

Den dumpar alltid fysiska minnet vid krasch. Stäng av automatiska omstarter så kan du se vad det är för felmeddelande. (System/Avancerat/Start och återställning)

Ok tack nu har jag satt av den funktionen får vi se vad som händer, hur påverkar det datorn och hårddisken när dessa avstängningar sker?

Åååh jag har samma problem, och vi har testat massor men inget verkar funka!

Har kört ett antal viruskontroller, rensat ut datorn på nästan allt som var lagrat, fixat en ny fläkt (Vi trodde att datorn stängde av sig för att fläkten började bli dålig och datorn blev överhettad), och vi har även nu bytt ut hårddisken. ÄNDÅ fortsätter den att stänga av sig sådär.......

Pratade med en kille jag känner som kan mycket om datorer, och han säger att det kan ha med ram-minnet att göra..

Sen vad man gör åt det och vad det beror på har jag inte den blekaste om:D

Jag skulle också säga RAM-minnet.

Hade även jag problem med plötsliga omstarter på en burk för några år sedan. I den satt två RAM-minnen a 256 och det ena krånglade. Jag provade att byta plats på dom, körde ett i taget osv. Det ena krånglade var det än satt. Provade att sätta in det i kompisens burk och då funkade det. Var tillbaka till inköpsstället och de testade också minnet och det funkade. De var justa på inköpsstaället och bytte minnet och sedan har det inte krånglat alls. De sa där att det kan ibland bli på det viset.

Nu verkar det som om jag hittat vad det var som orsakade problemet!:idea: Gjorde felsökning på det som hänt, och då kommer det upp att det är den nyinköpta musen som kan ha varit orsaken till avstängningarna:crazy: Dock fanns det ingen lösning på svenska och jag blev hänvisad till den engelska hemsidan för musen ( märke Trust) men det stod att musen kunde orsaka bluescreens. Dock gick det inte att ominstallera programmet, då det var på engelska. Så nu vågar jag inte använda musen, utan kör med tangent bordet så länge.
Och, peppar peppar, än har inte data skrället stängt av sig:laugh:

Det är jobbigt när det krånglar:cry::cry: hopppas ni hittar vad felet är. I mitt fall verkar det ha varit musen:o

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min privata dator la av häromdagen. Det gick inte att öppna någon webbläsare eller annat program eller fil. Mitt antivirus fungerade...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 516
Senast: Wonna
·
IT & mobiler Jag vet inte om den har drabbats av något virus eller liknande, men vi har ju Norton installerat och det borde väl skydda? Eller...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: Fishli
·
IT & mobiler Min dotter skulle installera en skiva som följde med hennes mobil (för att kunna föra över bilder). När hon installerat den så skulle... 2 3
Svar
46
· Visningar
14 832
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd