Windows startar inte!

Sv: Windows startar inte!

Tant Asta skrev:
hade så där på min dator för ett tag sen, det enda som hjälpte var att starta upp allting igen Alltså radera ALLT på datan och installera nytt. Det stod också någon om 'unmountable boot volume' och en blå ruta, så pojkvännen raderade hela skiten. Fast min data var full med virus och jag fick upp den blåa rutan direkt, alltså inget om att starta i felsäkert läge eller så, bara poff, blå ruta. Ringde till Windows som i stort sett sa att datan var körd och det var bara att slänga den, men på ngt sätt lyckades pojkvännen fixa det. Förhoppningsvis har det inte gått så långt med din data! Jag kan egentligen inget om det här men lysnade på när han hade en liten föreläsning om det och kan säga att jag är VÄLDIGT noga med virusskydd nu Äh, jag svammlar bara, hoppas det löser sej!
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:


Det jag tröstar mig med då är att det är den datorn som är skyddad- den jag sitter vid nu har typ nada skydd... :crazy:
 
Sv: Windows startar inte!

hade så där på min dator för ett tag sen, det enda som hjälpte var att starta upp allting igen :cool: Alltså radera ALLT på datan och installera nytt. Det stod också någon om 'unmountable boot volume' och en blå ruta, så pojkvännen raderade hela skiten. Fast min data var full med virus och jag fick upp den blåa rutan direkt, alltså inget om att starta i felsäkert läge eller så, bara poff, blå ruta. Ringde till Windows som i stort sett sa att datan var körd och det var bara att slänga den, men på ngt sätt lyckades pojkvännen fixa det. Förhoppningsvis har det inte gått så långt med din data! Jag kan egentligen inget om det här men lysnade på när han hade en liten föreläsning om det och kan säga att jag är VÄLDIGT noga med virusskydd nu :angel: Äh, jag svammlar bara, hoppas det löser sej!

Nu tror jag bestämt att jag fattade vad det rör sig om & då har du nog rätt i att det bara är till att formatera om skiten... Har en på kö här hemma som just det hänt med nämligen.
 
Sv: Windows startar inte!

Nu tror jag bestämt att jag fattade vad det rör sig om & då har du nog rätt i att det bara är till att formatera om skiten... Har en på kö här hemma som just det hänt med nämligen.
:eek: :eek: :eek:


*gräver ner mig i rabatten*
 
Sv: Windows startar inte!

Svårt att säga.

I värsta fall får du helt enkelt installera om datorn.
Kan bli knepigt om du har filer du vill spara eller så
 
Sv: Windows startar inte!

det är inte för inte den kallas "blue screen of death" i nördarnas värld... :p

har aldrig råkat ut för det själv men känner tillräkligt många som vart med om det och ja.. formatera och ominstallera windows är den mindre roliga lösningen på det...
 
Sv: Windows startar inte!

det är inte för inte den kallas "blue screen of death" i nördarnas värld... :p

har aldrig råkat ut för det själv men känner tillräkligt många som vart med om det och ja.. formatera och ominstallera windows är den mindre roliga lösningen på det...

BSODs behöver inte vara något allvarligt i sig, beror på anledningen till den. En bra sak att göra är att stänga av automatiska omstarter, då får man gott om tid på sig att läsa igenom den info man får från rutan. Lite svårt när det väl gått så långt att windows inte startar förstås.

Alternativ till att formatera om: Kör en reparation. Starta med installationsskivan och följ instruktionerna.

/ Stalker som sett många BSOD i sina dagar men aldrig bryr sig om att formatera för det.
 
Sv: Windows startar inte!

mmm.. man kan väl köra erm. system restore eller nått och ställa tillbaka datorn till innan det som utlöste det hände? (har aldrig använt det själv dock..)..
 
Sv: Windows startar inte!

Alternativ till att formatera om: Kör en reparation. Starta med installationsskivan och följ instruktionerna.

Skulle du ju faktiskt kunna testa först Freydis... Men finns det inget speciellt som väldigt gärna ska sparas på datorn så blir den fräsch & fin om vi gör som i mitt PM.
 
Sv: Windows startar inte!

Skulle du ju faktiskt kunna testa först Freydis... Men finns det inget speciellt som väldigt gärna ska sparas på datorn så blir den fräsch & fin om vi gör som i mitt PM.
Massor av dotterns bilder bara... :crazy:

Men jag vet ju att dom ska sparas på skiva. Jag vet. Varför gör man det då inte...?

Jaja, inget att göra åt nu så vi kör väl på som du sa! :bow:
 
Sv: Windows startar inte!

men har du fler partitions eller bara C på datorn?

aldrig spara sånt man vill ha kvar på samma del windows är installerat på.. just utifall man måste formatera och ominstallera....
 
Sv: Windows startar inte!

Men reparera isf och bränn ut sådant som ska sparas. Känner du sen att du absolut vill formatera (finns ingen anledning till att man ska göra det, bara folk som är glada för att göra det i onödan) kan du göra det efter att du sparat undan allt viktigt.
 
Sv: Windows startar inte!

BSODs behöver inte vara något allvarligt i sig, beror på anledningen till den. En bra sak att göra är att stänga av automatiska omstarter, då får man gott om tid på sig att läsa igenom den info man får från rutan. Lite svårt när det väl gått så långt att windows inte startar förstås.
Hur gör man det?

Alternativ till att formatera om: Kör en reparation. Starta med installationsskivan och följ instruktionerna.
Skivan finns hos mitt ex då... :angel: (som även äger den.. :o )

Men reparera isf och bränn ut sådant som ska sparas. Känner du sen att du absolut vill formatera (finns ingen anledning till att man ska göra det, bara folk som är glada för att göra det i onödan) kan du göra det efter att du sparat undan allt viktigt.
Det vore ju toppen om jag kunde få spara de saker vi vill ha kvar förstås...
 
Sv: Windows startar inte!

Vet inte om du redan kollat det, men det råkar inte vara så att skivan med programmet som dottern försökte installera ligger kvar i cd-spelaren och att datorn förtvivlat försöker boota upp från denna?
 
Sv: Windows startar inte!

Vet inte om du redan kollat det, men det råkar inte vara så att skivan med programmet som dottern försökte installera ligger kvar i cd-spelaren och att datorn förtvivlat försöker boota upp från denna?
Tack för tipset men skivan ligger på bordet så det är fixat! :)

Hade ju varit enkelt annars- och ytterst pinsamt... :angel:
 
Sv: Windows startar inte!

jag har en del erfarenheter av att förlora väldigt mycket jag velat haft kvar :)
 
Sv: Windows startar inte!

Ofta är det ju det enklaste som är svaret på problemet.

Har du en windowsskiva?
*letar*

* Operating System CD Microsoft Windows XP Professional SP1

* Microsoft Windows XP Critical Security Updates



Det är dom som finns...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver tips och råd hur jag ska göra med min dator. För några dagar sedan "kraschade" min hårddisk. Jag kommer in på datorn men...
Svar
16
· Visningar
1 122
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Nu har båda mina datorer problem. En är äldre och mer reservdator. Min huvuddator så att säga började få bluescreen precis när den...
Svar
3
· Visningar
1 285
Senast: Stalker
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 662
Senast: Araminta
·
H
IT & mobiler Jag stängde av datorn på start knappen. Nu när jag vill köra igång datorn igen så sätts den på, men sen får jag välja mellan felsäkert...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Hast-hund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp