Windows startar inte!

Sv: Windows startar inte!

Och det är XP du har antar jag?

Stoppa in skivan "Operating System CD Microsoft Windows XP Professional SP1" i cd-spelarn och försök boota från den.

Välj sedan att reparera windows när du får välja mellan att installera och reparera windows. Detta bör göra susen.
 
Sv: Windows startar inte!

Toppenidé! :)

Dock så tyckte inte datorn detsamma, på reparera så hände inget, testade att installera istället och fick till svar att hårddisken var tvungen att formateras... Jag tryckte dock avbryt där, ska jag ge mig på det på egen hand? :crazy:








Dataelände!
d062.gif
 
Sv: Windows startar inte!

Om du formaterar kommer ALLT som finns på hårddisken att försvinna. Alla foton, dokument, nedsparade mail och annat. Förhoppningsvis går det undvika.

Definiera "händer inget"? Händer ingenting alls över huvud taget när du väljer att reparera, eller vill den fortfarande inte starta windows när du kört reparera?
 
Sv: Windows startar inte!

det beror väl på VAD hon formaterar? eller är det bara jag som har windows + program på C och resten på övriga partitions/hårddiskar (körde med två ett tag)...?
 
Sv: Windows startar inte!

Nä, du är inte själv om det. Men de allra flesta kör "windowsstandard" och sparar sina dokument i "mina dokument"-mappen på C och så vidare. Dessutom finns ju ofta en del saker man vill spara på på "systempartitionen" även om man delat upp hårddiskutrymmet till en sådan, exempelvis adressböcker till outlook och liknande. Så det smidigaste är ju alltid att man kan undvika en ominstallering - inte minst för att det tar en massa tid att installera upp windows med alla program man använder.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver tips och råd hur jag ska göra med min dator. För några dagar sedan "kraschade" min hårddisk. Jag kommer in på datorn men...
Svar
16
· Visningar
1 122
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Nu har båda mina datorer problem. En är äldre och mer reservdator. Min huvuddator så att säga började få bluescreen precis när den...
Svar
3
· Visningar
1 285
Senast: Stalker
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 661
Senast: Araminta
·
H
IT & mobiler Jag stängde av datorn på start knappen. Nu när jag vill köra igång datorn igen så sätts den på, men sen får jag välja mellan felsäkert...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Hast-hund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp