Övervakningskamera

lizzie

Trådstartare
Jag behöver skaffa en övervakningskamera till min gård. Behöver tips på en som går på Wifi, som är batteridriven och klarar av att sitta utomhus. Ska klara av att filma på 15 meters avstånd så den täcker hela min stallplan.

Jag har tröttnat på att det händer konstiga saker i mitt stall. Jag har fått karbinhakarna på min skötselplats utbytta, förra veckan försvann en hovkrats från stallet och nu i veckan hittade maken delar av köldridån från ligghallen ute i hagen. Han påstår att det det var pga blåsten som köldridån åkt ner. Men muttrarna är borta. Köldirån (som är tämligen tung) har också i sådant fall blåst 4 meter i MOTVIND.

Det är bara att konstatera att det finns knäppa människor!

Så tips på övervakningskamera mottages tacksamt!

/Lizzie

Jag har en batteridriven men det är skit ffa på vintern om den sitter i område med mycket rörelse. Jag skulle om det finns minsta möjlighet rekommendera dig att dra ström

Jag har en Arlo go, iofs går min på sim-kort men de har även wifi-kameror.
När det är svinkallt på vintern får jag nog ladda 3 ggr/månad, men när det är varmare så håller mitt batteri i flera veckor.

Jag har stängt av rörelsedetektorn då jag har den i hagen för att kunna se hästarna. Så jag öppnar bara appen och kollar.

Men jag har testat rörelsedetektorn och den funkar bra.

Jag har en Arlo go, iofs går min på sim-kort men de har även wifi-kameror.
När det är svinkallt på vintern får jag nog ladda 3 ggr/månad, men när det är varmare så håller mitt batteri i flera veckor.

Jag har stängt av rörelsedetektorn då jag har den i hagen för att kunna se hästarna. Så jag öppnar bara appen och kollar.

Men jag har testat rörelsedetektorn och den funkar bra.
TS behöver ju dock rörelsedetektor (och inspelning?). Och det äter batteri som attans. Solcellspanel hjälper - men inte så mycket på vintern.

Jag behöver skaffa en övervakningskamera till min gård. Behöver tips på en som går på Wifi, som är batteridriven och klarar av att sitta utomhus. Ska klara av att filma på 15 meters avstånd så den täcker hela min stallplan.

Jag har tröttnat på att det händer konstiga saker i mitt stall. Jag har fått karbinhakarna på min skötselplats utbytta, förra veckan försvann en hovkrats från stallet och nu i veckan hittade maken delar av köldridån från ligghallen ute i hagen. Han påstår att det det var pga blåsten som köldridån åkt ner. Men muttrarna är borta. Köldirån (som är tämligen tung) har också i sådant fall blåst 4 meter i MOTVIND.

Det är bara att konstatera att det finns knäppa människor!

Så tips på övervakningskamera mottages tacksamt!

/Lizzie
Karbinhakar utbytta?
Det var det konstigaste jag hört. Har någon alltså tagit bort dom och satt dit nya?

Vi har ett Arlo-system med 3 kameror och en Hub som vi flyttar runt.
Det är gammalt nu, 9 år, och går på batteri som måste bytas och inte kan laddas.
Batterierna är dyra men räcker länge.
Kamerorna har suttit ute och inne och i stallet och har hållit mycket bra.
Då behövde Hubben internet på kabel, men så är det inte med nyare system.
Vi behövde något som fungerade på ett sätt som var godkänt för övervakning av gemensamma ytor och det systemet uppfyllde de kraven.
Jag tycker att hållbarheten är imponerande.

På andra gården så har vi Sector Alarm eftersom att vi vill ha bemannad övervakning där.

Karbinhakar utbytta?
Det var det konstigaste jag hört. Har någon alltså tagit bort dom och satt dit nya?
Japp, satt dit en som var trasig. Jag trodde jag var knäpp först, men rotade igenom mina bilder på mobilen tills jag hittade ett foto där jag såg mina karbinhakar. Då fattade till och med maken att någon varit i farten. Senast nu har jag blivit av med en hovkrats och en borste som låg i stallet.

/Lizzie

Ingen erfarenhet av den, men tapo är generellt bra.

De reagerar på rörelse av djur, vajande grenar mm också, så det blir triggat även om ingen rör sig.
ovanstående ska man tydligen kunna ställa in via AI så den inte reagerar på det som normalt rör sig på tomten. Typ vår egen bil, katterna och hunden.

/Lizzie

Vi har ett Arlo-system med 3 kameror och en Hub som vi flyttar runt.
Det är gammalt nu, 9 år, och går på batteri som måste bytas och inte kan laddas.
Batterierna är dyra men räcker länge.
Kamerorna har suttit ute och inne och i stallet och har hållit mycket bra.
Då behövde Hubben internet på kabel, men så är det inte med nyare system.
Vi behövde något som fungerade på ett sätt som var godkänt för övervakning av gemensamma ytor och det systemet uppfyllde de kraven.
Jag tycker att hållbarheten är imponerande.

På andra gården så har vi Sector Alarm eftersom att vi vill ha bemannad övervakning där.
@lizzie

Jag har ett liknande (nyare) system från eufy som jag är mycket nöjd med i stallet.
Är en hubb som måste ha WLAN och sedan har man kameror som måste vara inom räckhåll för hubben.
Jag har de i stallet, lösdrifften vägg i vägg och på ytterväggen till lösdriften. Hubben står på loftet.
Många blir förvånad över hur bra bildkvalitet de har.
Däremot behöver hubben ha ett eluttag då den inte går på batteri.

Men eufy kanske har andra lösningar med bara en kamera som skulle funka utmärkt, behöver du bara en blir det nog billigare.

Senast ändrad:
Köp däremot inte en Ring kamera.
Den har funktionerna du söker, men däremot så är appen buggig så relativt ofta kopplar den inte upp direkt när man vill titta live utan man får starta om apöen. Ibland föertalet gånger.
Samma problem när man flyttat den.

Lägger till angående mina:
Jag har inte haft rörelsedetektorerna och inspelning på konstant under långa perioder så jag kan inte säga något om eufys batteritid då. Det jag faktiskt har använt (mest i början) hann jag inte märka något batterislukande av.

Vid användning flertalet gånger om dagen för att titta live så räcker batteriet i alla fall flera månader. Tror jag laddade dem en gång i vinter...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka